Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 mei 2006, 16:38

@CooperS-indiblue
Mini Breda leest inderdaad mee, en plaatsen soms zelfs overbodige berichten, sommige hebben hier een Hekel aan ;)
Ben benieuwd of er op het MMC forum iets over roest te vinden is... even gekeken.. en nee hoor niets te vinden over roest.

@Berthil
Je zegt dat het alleen voor de face-lift is, maar SMini heeft met zijn Checkmate S toch ook roest en die is duidelijk van na de face-lift.
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

31 mei 2006, 16:41

Alleen de pre-facelift MINI heeft een kaal stukje waar die is vastgehouden als het chassis door het bad gaat. Bij de facelift hebben ze het opgelost maar dat betekent dus niet dat de dorpel niet roest. Het kale stukje is dus niet alleen het probleem.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2006, 17:34

FastBunny schreef:@CooperS-indiblue
Mini Breda leest inderdaad mee, en plaatsen soms zelfs overbodige berichten, sommige hebben hier een Hekel aan ;)
Ben benieuwd of er op het MMC forum iets over roest te vinden is... even gekeken.. en nee hoor niets te vinden over roest.
Ja daar hebben ze het ook over roest op MMC want mijn foto staat daar ook geplaats zag ik dus....
Maar van MMC wordt er weinig over gezegt veder zijn de zelfde als hier :wink:
MINI Grunn
One wheel wonder
One wheel wonder

31 mei 2006, 19:37

Net als velen voor mij wil ook even zeggen dan onze Cooper uit nov 2001 dezelfde roestplekjes vertoond op dezelfde plekken. Onder de rubbers was het inderdaad nat en vuil. Ik heb uit voorzorg de dorpels ingesmeert met vaseline. Misschien ga ik er nog mee naar de dealert.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 mei 2006, 20:17

new mini schreef:Ja daar hebben ze het ook over roest op MMC want mijn foto staat daar ook geplaats zag ik dus....
Maar van MMC wordt er weinig over gezegt veder zijn de zelfde als hier :wink:
Die heb ik geplaatst, omdat er niks over vermeld werd. Heb daarover toen een pm over gehad. Over koeien die oud waren... :? :mrgreen:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2006, 21:20

net gekeken, wel vochtig, maar nog geen roest! :mrgreen:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mei 2006, 21:22

Bij mij zitten die rubbers erg vast dus kan niet constateren of er roest zit gelukkig..het was er wel een beetje nat...maja wil het eigenlijk niet eens weten :P
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2006, 08:21

Mini Poeper schreef:Die heb ik geplaatst, omdat er niks over vermeld werd. Heb daarover toen een pm over gehad. Over koeien die oud waren... :?
Goeie actie om het daar ook even te melden. Dan weten de andere MINI-liefhebbers het tenminste ook. En over koeien die oud waren..... tja.... ik weet genoeg ;-)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2006, 12:39

over koeien die oud waren?? DUs die 8 echte leden weten het en die nieuwe leden vertellen ze niks :?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 jun 2006, 12:54

MINIJCW schreef:over koeien die oud waren?? Dus die 8 echte leden weten het en die nieuwe leden vertellen ze niks :?
Dat dacht ik dus ook al. Het heeft waarschijnlijk weer wat te maken met geld.

Voor wie niet genoeg krijgt van roestfoto's heeft Motoringfile een Flickr Album geopend. Deze lijst met foto's gaat flink groeien denk ik.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

01 jun 2006, 13:18

Sommige zijn echt extreem.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2006, 15:34

Ik ben net gebeld door de dealer Ja ik ben gebeld door hun :shock:

Ze hebben weer contact gezocht met Mini Nederland dus ik moet nu afwachten wat die willen,dus conclusie weer wachten :(

Maar ze zijn er mee bezig! :wink:
Sid Geplaatst: Wo Mei 31, 2006 21:20 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

net gekeken, wel vochtig, maar nog geen roest!
:mrgreen: Was wel eng om te kijken toch :wink: Maar niets te zien bij je wees maar blij :D
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 jun 2006, 18:55

Ik las van de week op het forum dat new mini naar Hein is geweest om hem naar de dorpels te laten kijken. De bevindingen van Hein is dat het roest op de MINI van new mini niet roest is van de dorpels. Op dit plaatwerk is niets te zien. Het roest komt van het ijzer dat in de rubbers zit en de roest komt nu door de rubbers heen.

'Conclusie gewoon een nieuw rubber erin en klaar, zal wel een produktie fout in het rubber zitten, moet breeman daar nu mini nederland voor bellen?'
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jun 2006, 19:43

Ijzer in de rubbers? Hoe kan dat nou? Als er een ijzerstrip in zou zitten trok niet iedereen hem zomaar even los. Tenminste ik niet, zou bang zijn dat ik alles krom trok en niet meer terug zou krijgen in originele staat.
Het zit bij mij niet in de rubbers maar begint wel op het ijzer wat onder het rubber zit.

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 jun 2006, 19:46

Mini Poeper schreef:Ik las van de week op het forum dat new mini naar Hein is geweest om hem naar de dorpels te laten kijken. De bevindingen van Hein is dat het roest op de MINI van new mini niet roest is van de dorpels. Op dit plaatwerk is niets te zien. Het roest komt van het ijzer dat in de rubbers zit en de roest komt nu door de rubbers heen.
Zet dat ook even op het Engelse en Amerikaanse forum en dan is de halve MINI gemeenschap in Engeland en Amerika ook gerust gesteld.

Misschien heeft new mini er wel last van via de rubbers, maar dan moet je er de roest ook zo van af kunnen vegen aangezien het gewoon vlekken van roestwater zijn. En dat is bij mij zeker niet het geval zoals goed op de foto te zien is. Morgen gaat ie naar de dealer.

Afbeelding

Terug naar “Exterieur”