Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

13 mei 2008, 12:04

Zo, maandag is ie aan de beurt bij Beek. Na lang wikken en wegen toch maar niet de 100 of 102% krukaspulley. Alleen compressorpulley en ECU.
Er was nog geen plaats op de rollenbank, dus dat komt later wel.
Nu nog een weekje wachten :(
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

13 mei 2008, 21:06

Rein! Neem nou toch die 100% pulley. Dat geeft WEL extra trekvermogen onderin, maar geen vervelende risico's erbij!

ik heb er nog eentje liggen voor een prikkie!

iDD...... ook Rein
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

14 mei 2008, 09:31

Hmm, heb het hele internet afgespeurd en het verhaal van het ontbreken van de demping in de alta krukaspulley zit me niet zo lekker. Bij Beek gaven ze aan dat er inderdaad een verhoogd risico is, maar ze er nog geen problemen mee gehad hadden. BMW maakt die demping ook niet voor niks. Twijfel twijfel :o
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 mei 2008, 09:33

je moet toch ook gelijk een gp intercooler aanschaffen als je gaat voor de krukas pully bij beek?
Gebruikersavatar
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Udenhout
Berichten: 762
Lid geworden op: 12 dec 2007, 21:45

14 mei 2008, 09:49

speedy schreef:je moet toch ook gelijk een gp intercooler aanschaffen als je gaat voor de krukas pully bij beek?
Bij een 100% pulley hoeft dat niet, er gaat niets sneller draaien. Volgens mij hoeft zo'n gp intercooler pas als je echt langdurig de boel gaan belasten zoals op een circuit of hele lange stukken volgas op de autobahn
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

14 mei 2008, 10:15

Met gp intercooler op zich haal je toch ook al winst? Met name koppel?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 mei 2008, 10:25

Ik zou het niet weten ik heb alleen de software tuning met een compressor pulley :roll: Ik heb mij wel laten vertellen door klaas dat als je een krukas puley neemt je ook gelijk de gp intercooler moet nemen i.v.m temperatuur.
Lijkt mij sterk dat je meer koppel krijgt door een andere intercooler, het enige voordeel lijkt mij dat de motor koel blijft en dat het dus optimaal vermogen kan leveren (denk ik :roll: )
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

14 mei 2008, 11:09

De Works bougies niet vergeten!! Belangrijk..
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 mei 2008, 11:12

ga ik er vrijdag indraaien :wink: heb ik nog liggen van de groupbuy :lol: .
Merk je daar ook wat van bij het rijden?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

14 mei 2008, 11:14

Nope.. maar is wel beter voor je motor, iets koudere vonk
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

14 mei 2008, 12:01

Je kan de 100% pulley prima gebruiken zonder GP koeler. Het effect is dat je net ff wat sneller weg bent dan normaal. Ik heb er zonder problemen mee rond gereden. Overgestapt naar de 102% pulley en GP koeler. Dat rijdt NOG veel sneller, maar wel risicovoller.


iDD
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

14 mei 2008, 12:50

speedy schreef:Merk je daar ook wat van bij het rijden?
Merk je niks van zoals Hans zegt.

Scheelt je wel een gat in je cillinder als je met deze buitentemperaturen zou gaan jakkeren op de Autobahn.
Een gat merk je dan weer wel :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

14 mei 2008, 13:31

Daarom heb ik heb gewoon voor de zekerheid de bougies van Denso erin gedraaid. Mijn atmosferisch blokkie krijgt al dan niet zoveel te verduren, maar het kan nooit kwaad, toch?!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

14 mei 2008, 16:43

Berthil schreef:
speedy schreef:Merk je daar ook wat van bij het rijden?
Merk je niks van zoals Hans zegt.

Scheelt je wel een gat in je cillinder als je met deze buitentemperaturen zou gaan jakkeren op de Autobahn.
Een gat merk je dan weer wel :)
Bijdehand! :lol:
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

14 mei 2008, 19:19

Fred schreef:Met gp intercooler op zich haal je toch ook al winst? Met name koppel?
Ik heb in maart bij beek op de vermogensbank gestaan. Ik had toen alleen de GP intercooler, verder was hij orgineel.
Ik kwam toen tot 185 pk en 230 Nm. Ik weet natuulijk niet wat ie origneel had, dus ik denk dat je niet kunt zeggen dat ik 15 pk winst heb door de intercooler.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”