De MINI van Mini Poeper... is verkocht.

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mei 2008, 12:12

Afgelopen zondag samen met Henk de steuntjes gemonteerd die Henk eerder die week had gespoten. In tegenstelling tot Henk merk ik geen verschil, maar dit komt omdat ik al een brace had. Wel heb ik het idee dat 'ie wat stabieler is geworden rechtuit. Op de foto zijn ook de verwisselde luchtfilter en carterfilter te zien.

Under the hood:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 14 mei 2008, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2008, 12:16

Heeft mss niet veel nut maar ziet er wel goed uit onder de kap 8), mooi zo al dat rood. Welke filter is dat?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mei 2008, 13:11

Fred schreef:Heeft mss niet veel nut maar ziet er wel goed uit onder de kap 8), mooi zo al dat rood. Welke filter is dat?
Dank je, vind ik ook.
Nut heeft het zeker, wordt de auto stijver van. Is niet voor niks een onderdeel van de cabrio.
Het luchtfilter is van UNI. Kijk ff in de openingspost, deze heb ik geupdate en meer info over het filter.
iDarkDesign
Transformer

14 mei 2008, 13:33

Waar kan ik dat soort steuntjes halen en past het ook op een S?

supervet!

iDD
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mei 2008, 13:39

iDarkDesign schreef:Waar kan ik dat soort steuntjes halen en past het ook op een S?

supervet!

iDD
Rein, bekijk eens een foto van de onder de motorkap van een cabrio... :wink:
Dit zijn verstevigingssteuntjes van de cabrio die er standaard opzitten om 'm wat stijver te maken, dus gewoon bij de dealer te bestellen. Het mooie is dat bij de facelift MINI's al gaatjes met schroefdraad zit en de schroefjes zo erin te draaien zijn.
Standaard zijn ze zwart, maar heb ze rood gespoten omdat de OMP brace dat ook is.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2008, 13:48

Filter had ik nog niet eerder gezien op andere mini's, lijkt me ook een goeie filter, en goeie setup. Denk dat vooral de foam het geluid wat dempt, schildje is niet volledig afgedekt dus dat zal qua geluid niet veel uitmaken, houdt wel lekker je filter koel.

Ik vraag me echt af hoe jouw mini zou rijden vergeleken met een standaard cooper ... Tevreden van die omp strut?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mei 2008, 13:58

Ik heb nu aantal keren (bij parkeerplaatsen langs snelwegen en bij aankomst) de kap open gehad om met hand te voelen bij hitteschild. Je merkt heel goed temperatuurverschil!

Schild zal inderdaad niet veel geluid tegenhouden, waarschijnlijk dat het geluid anders is komt door vorm en afmeting van 't UNI filter t.o.v. 't Pipercross filter. Beide foamfilters zijn vanhetzelfde soort materiaal, het foam kan een andere structuur hebben.

Het schild is vrij goed afgedekt moet ik zeggen, niet geheel inderdaad maar rubbers bovenkant komen tegen motorkap aan. Aan de openkant zit de koplamp, dus via die weg kan ook niet heel veel warmte komen.

Ik heb nog over de BMC CDA gedacht, ondanks het gesloten systeem vindt ik het teveel bochten hebben... onder de MINI kap is gewoon te weinig plaats...

Over de OMP struts (heb 'm ook onder) ben ik heel tevreden! Onze andere MINI heeft er geen en we merken toch elke keer wel een verschil. Daarom merkten we met die cabriosteuntjes op Henk's auto meer verschil dan bij de mijne.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2008, 14:10

als er geen oplossing blijkt voor de strut op mijn mini mss ook eens kijken voor die cabriosteuntjes dan ... beter dan niets. Kan je trouwens enkel de onderste strut hangen?
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

14 mei 2008, 16:19

Vind die steuntjes wel cool 8) ziet er leuk uit en nog goed voor de stijfheid ook 8)

Greetz BigD
iDarkDesign
Transformer

14 mei 2008, 22:20

Thanks voor de PM, ik ga ze ook bestellen. Eens kijken of het past!

iDD
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mei 2008, 22:53

iDarkDesign schreef:Thanks voor de PM, ik ga ze ook bestellen. Eens kijken of het past!
Doen ze, je hebt immers een facelift. Het is alleen een enorm gepriegel!
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

14 mei 2008, 23:15

Kleurt goed dat rood onder de kap. 8)

Je striping moet ik echt eens een keer in het echie zien. :P
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mei 2008, 00:18

Blont-007 schreef:Kleurt goed dat rood onder de kap. 8)
Is puur toeval dat het filter er ook zo bij kleurt. Wilde gewoon de steunen in dezelfde kleur hebben als de brace, maar als ik nu zo de foto's bekijk kleurt het inderdaad erg goed.
Blont-007 schreef:Je striping moet ik echt eens een keer in het echie zien. :P
Je hebt mij nog nooit gespot in Breda...? Ik kom er nogal eens... goede vriend van me woont er en in Breda kun je leuk stappen!
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mei 2008, 16:54

Schouderklopje voor mezelf qua spuitwerk en montage! :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mei 2008, 17:08

:)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :))
henkietenk schreef:Schouderklopje voor mezelf qua spuitwerk en montage! :mrgreen:
:)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :)) :))

Terug naar “Show your ride”