2008 Mini Cooper S JCW MK II TOY story part 2

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

14 mei 2008, 16:36

Congrats met je aankoop :D gaat een hele dikke bak worden in een super kleur 8) :mrgreen:

Greetz BigD
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mei 2008, 16:58

wannes schreef:er komt idd een aeropack op :wink: ...en de zetelverwarming heb ik bij de alcantara niet echt nodig , ik gebruikte het bij mijn lederen zetels ook nooit...

nu hoor ik net dat er keuze is uit 3 verschillende ophangingen... weeral twijfel... mijn parklane is nou al hard , dus ik ben wel wat gewoon , maar zal de extreme challenge ophanging niet te veel van het goede zijn... staat wel nog 1 cm lager dan ...en dat is ook wel vet natuurlijk...
Mss eens bilstein overwegen? Ideaal voor circuitgebruik en kan je nog eens deftig laag zetten ook ...
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

14 mei 2008, 17:56

Zo'n JCW moet echt lager dan - 1 cm. Ik zal voor een schroefsetje gaan :)
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

15 mei 2008, 09:26

ik ben niet zo voor de aftermarkt aanpassingen...ik ben super tevreden over de JCW ophanging die ik nu heb...super in evenwicht!! misschien niet de laagste in zijn soort ...maar alles klopt gewoon... die gasten steken daar heel veel tijd in om dat te ontwikkelen ....en dat voel je wel....

maar dat is mijn mening , en ik heb nog niet meegereden met een cooper op bilsteiners....
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 mei 2008, 10:35

Gefeliciteerd. Dik apparaat gaat het zeker worden.
Schuifdak zou ik niet kiezen om de reden die Berthil al noemde.
Have fun with the TOY!!
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

15 mei 2008, 17:54

--------------------------------------------------------------------------------

vandaag even in avant premiere( na het weekend mag de pers hem komen halen tot 5 juni) met de works mogen gaan rijden in bornem. weliswaar de 192pk versie...de 211 versie is momenteel nog nergens proef te rijden..( daarvan zou ik een van de eerste hebben volgende maand)
De verwachtingen waren hoog gespannen , omdat ik hem daar echt wel FULL FULL dacht aan te treffen en in het rood.....
Was dus het speciale cooper S grijs met zwart dak... en zeker niet full..
Hij had niet de speciale ophanging ( want schrik voor de pers als zouden ze hem te hard vinden...)
Hij had ook geen koffergreep of diffusior in carbon...
Geen works remmen....
Hij stond er op de 17"ers' af fabriek...
de speciale works kofferspoiler hadden ze eraf gedaan omdat hij te dikwijls door de carwash moet , en dat met die spoiler nier gaat...deze gingen ze er wel terug opzetten voor de pers ( dat ze dat dan maar verwittigen aan die mannen dat ze daar niet mee door de carwash mogen bollen..of het is al direkt naar de kloten)

Bevindingen na deze korte kennismaking: beetje teleurgesteld in de prestaties ( wagen had wel nog maar 600km ) hij gaat wel goed , maar ik vind het verschil met de gewone S waar ik ook al eens mee kon rijden , eigenlijk gering... en ik was daar met mijn TOY , en ik vind dat hij voor deze toch niet moet onderdoen ( kan nu wel zijn dat je bij de mijne een grotere snelheidssensatie krijgt door het fluiten van de compressor...)

ook vind ik dat hij bij stationair draaien een vervelende tik laat horen...zo een beetje als bij een diesel..blijkt dat dat normaal is , door de inspuiting onder hoge druk..maar ik vind het toch wel en beetje storend...

dan de speciale recaro's: die vind ik in deze combinatie ( leder/ alcantara) bloedmooi!!
Maar om in te zitten en qua gebruiksgemak zijn mijn huidige recaro's iets comfortabeler ( op circuit daarentegen zijn de nieuwe wsl stukken beter...maar % rijd ik wel meer op de gewone baan...)
Ook zijn ze maar in 2 standen in de hoogte regelbaar... de mijne zijn door een pompsysteem traploos in te stellen... en ik vond dat ik daar nogal hoog in zat... de 2de stand is 2 cm lager...misschien niet echt voldoende..ik zit graag tegen de grond
ook zijn ze bij de instap naar achter niet zo praktisch dan mijn huidige...

Deze wagen was voorzien van overtrokken leder/alcantara achterbank( laten naplaatsen door externe firma) en dat was op zich wel mooi , maar in mijn geval zitten de kids daar met hun schoenen tegen , dus zal ik het maar bij de lederen achterbank houden...

hij was ook niet voorzien van een herman karton muziekinstallatie... slechte zet vind ik dat...je moet de mensen overtuigen om zulks te nemen , en hoe kan je dat anders dan door het te laten horen???

Dan het stuurtje: dat was ik normaal ook van plan om zo te nemen , maar ik ben blij dat ik het eerst kunnen zien heb...het alcantara detail is machtig mooi , maar aangezien hij de bedieningen aan het stuur had , was er maar 1 deeltje carbon voorzien , en de plaats van de bedieningsknoppen is dan in het normale grijs, wat een beetje vecht...ik ga dan ook de bedieningen aan het stuur seponeren en kiezen voor de complete carbonsetup. ( ik gebruik deze knoppen toch nooit..nog nooit op cruisecontrol gereden)

de bogen in de deuren ga ik pianolak nemen... ik denk toch dat dat meer stijl gaat geven dan dat gewone grijs...

de 17" velgen af fabriek zijn wel mooi maar ik ga er toch 18"er's voor kopen, en op deze mijn winterbanden overtrekken... want naar het schijnt zijn de 211 pk remmen groter van diameter , en gaan daar alle soorten velgen niet meer over passen... dus afwachten nog even

de baanligging en het rijgedrag zijn veel volwassener geworden tegenover mijn huidige ( veel meer een mini BMW nu...) alles voelt vaster en strakker aan!
ook de schakelpook maakt zo een beetje een klikkend geluid alsof je in een echt schakelrooster bezig bent, en dat is wel neig!

aangezien hij nog maar 600km had , en ik hem niet wou verkloten voor de pers...heb ik er heel normaal mee gereden , dus bevindingen op de limiet heb ik niet kunnen maken

conclusie: vergeleken met de works uit bornem zou ik zeker mijn toy niet wegdoen... ik hoop maar dat mijn configuratie meer voldoening gaat geven ..want anders hou ik ze alle 2...
ik ben in mijn toy gekropen en had echt zoiets van " what the hell ...wat heb ik nu gedaan...en dan wetende dat ik afgelopen maandag nog zo een leuke tijd had met deze kar....

dus bij deze nog niet echt 100% gewonnen voor de MKII...maar dat zal wel loskomen....
Volledig MINI minded!

15 mei 2008, 18:03

Heb je nog foto's gemaakt van je rit ?
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

15 mei 2008, 18:05

voor wat de verkoop van mijn onderdelen aangaat, ik heb besloten van de originele dakspoiler te houden ...hij is zeer snel te wisselen , en dan kan ik af en toe eens van look veranderen...

ook de oem sportzetels ga ik in het begin even op stock houden, kwestie van zeker te zijn van de recaro's....

de veren die mogen wel weg...alleen ben ik er nog niet echt uit welke er in de plaats gaan komen...ik ben zeer tevreden over de huidige worksophanging , maar op de MKII zou het nog iets lager mogen...

welke is volgens jullie een goede setup?
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

15 mei 2008, 18:05

foto's volgen deze avond ..gee, kabel op het werk :wink:
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

15 mei 2008, 23:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding