Milltek ophanging

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mei 2008, 11:40

Mini Poeper schreef:De Milltek is ook nog eens een open pijp, dus geeft meer vermogen.
Ook op een One?? :? :?
(Is een vraag, ik weet het niet, maar wil het wel weten :wink: )
coendek
Stoepsleutelaar

15 mei 2008, 11:43

JA!!! >)
MaVaEe
Koeien-teller

15 mei 2008, 11:51

Volgens mij gaat er straks een wereld voor me open wanneer S-pijp ---> Milltek! :mrgreen:

Aangezien die standaard S-pijp op een coopertje toch best vermogenremmend is! :|
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

15 mei 2008, 11:58

ik voel het nu al serieus... pakt gewoon lekker lang door... :wink:
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 mei 2008, 13:40

Mini Poeper schreef:Bedoel je Sport Suspension (SS) dempers, standaard onder een Cooper?
Er zijn ook nog Sport Suspension Plus (SS+), die standaard onder een Cooper S zitten.

Bij de MK1 waren drie soorten dempers en twee soorten veren:
Standard Suspension: Standaard demper + standaard veren -> One
Sport Suspension: SS demper + sportveren -> Cooper, optioneel One (-1cm)
Sport Suspension Plus: SS+ demper + sportveren -> Cooper S, optioneel Cooper (-2cm)
Het zijn de SSP's het zijn de oude dempers van een Cooper S. En die zijn 2 cm lager oké thanks Mini Poeper. Ik dacht namelijk 1. En op die SSP wil ik nog aftermarket veren leggen waardoor ze nog lager komen. Want de demper is volgens mij wel 1cm kleiner dan die van een one. En dan die -1cm nog met de -3 of -4 van de veren.

Moet wel gaan lijkt me!

@MaVaEe nou post maar geen geluidje nee :wink: Maar als je de One-Ball mod doet is hij niet vermogend remmend dan blijf je een beetje rond je orginele uitlaat zitten.

Maar mensen ik kan nu wel veel aan mijn vermogen zitten knoeien dat is wel leuk maar niet mijn insteek. Het blijft een One! Als ik snelheid wil moet ik een S kopen.(liefst een S-cabrio natuurlijk.) Maar dat komt van zelf! Alles komt goed!!!

Daarom vind ik het niet erg dat ik er niet zoveel op vooruit ga. Want volgens BigD heeft hij zelfs nog iets meer koppel onderin. ik heb hier over wel eens meer over gelezen in een ander topic. hier heb ik het de tegen druk presaties:

SCORPION .........+3.5psi
STOCK................+2.5psi (' 03 car)
GT TUNING 'RE-ROUTE PIPE' (combined with 'stock' system) ..........+1.75psi ('03 car) (One Ball Mod)
JCW ...................+3.75psi
Miltek..................+1.25psi

Kijk hier zie je dat Milltek hiergewoon het beste uit komt met 1.25psi. Duuuuhhh!!!!!

Maar dat de 1.75psi toch wel degelijk minder is als de 2.5psi. Dus het is dus wel mogenlijk dat je meer koppel onderin hebt wat BigD zegt.

En kijk het gaat er mij gewoon om dat mijn aero past straks en iets meer racy geluidje hebt!

Maar allen bedankt voor de reactie's

Greetz

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”