Vierlandenrit 17-18 mei 2008

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Vierlandenrit 17-18 mei 2008

18 mei 2008, 23:27

Zo, wij zijn ook weer heelhuids thuis gekomen. 1100km gereden in 2 dagen.

Helaas was het dit keer wat minder weer dan de voorgaande jaren en hebben we niet de hele tijd open kunnen rijden.

De weggetjes waren zo nu en dan meesterlijk en dan piepte Berthil en ik er tussenuit om ff vol te gaan vlammen! Ik moet zeggen dat "The Heks" fantastisch loopt. Man, man, man wat loopt dat ding hard met de 15% pulley erop. Hij blijft acceleren en ook als je het laatste stukje je gaspedaal indrukt is de extra versnelling héél verslavend.

Ieder jaar nemen we ons weer voor om fimpjes en foto's te maken en ieder jaar komt het er weer niet van...

Dit is één van de weinige foto's die we gemaakt hebben. We hebben veelal op kop gereden en rijden + navigeren + filmen of foto's maken wordt erg lastig :s .

Afbeelding

Wel weer leuke reakties gekregen over de Mini's en hebben vele deelnemers zoek gereden (Porsche 911, Audi S5).
Ze waren verbaasd over de prestaties!
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mei 2008, 23:49

Hallo,

Ben net terug van de vierlandenrit, wel met gemixte gevoelens, enerzijds weer een zéér leuke rit met geweldige mensen door de Luxemburgse en Duitse heuvels, anderzijds een domper door dat vervelende ongeluk op die onoverzichtelijke voorrangskruising in Belgie en het uitvallen daardoor van Marcel en Vera (gelukkig alleen maar blikschade, Marcel en Vera!!).
Blijf toch je rijkunsten erg bewonderen, Marcel .......

Maar wat een geweldige rit was het, met o.a. een titanengevecht van Peter en Berthil met die Audi S5....
Kon het vanachter rijdendgoed bekijken..... jullie reden toch echt die S5 in die bochtige en heuvelachtige omgeving die S5 los. En hij deed toch echt zijn stinkende best .
Tekenend daarvoor was ook de bewondering van de motorrijders voor jullie rijkunsten .

Een speciaal dankwoord aan Marga en Shelly? voor het wachten op ons na het zoveelste fout rijden van T&T .
Blijkt maar weer dat vrouwen betere kaartlezers zijn dan (sommige) mannen.... Om maar te zwijgen over betere rijders

groetjes Tony

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Miniboard op 19 mei 2008, 07:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2008, 00:33

Helaas inderdaad 2 ongelukken gezien... Marcel en Vera waren binnen 2 uur al uitgeschakeld. Voorbumper/koplamp/motorkap beschadigd maar voor de rest gelukkig geen letsel.

De BMW 3-serie die vanmorgen op een MB A-klasse was gereden bij het oprijden van een voorrangsweg had meer schade. Airbag(s) bij de MB eruit...

Aan de andere kant worden er door 400 deelnemers totaal ruim 320.000km (sportief) gereden in 2 dagen, statistisch gezien moet er wel wat gebeuren onderweg.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2008, 11:21

Altijd jammer van de schade in de nabijheid :? . Voor de rest goed verlopen zie ik :wink:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2008, 12:59

400 deelnemers! :shock: Wel gaaf, mooie foto ook met Berthil achter jullie, kon die jullie nog een beetje bijhouden? :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 mei 2008, 13:19

Ik moest flink trappen om Peter bij te houden, The Heks loopt echt hard.
Met continu gierende banden een bocht van bijna 180 graden rond zegt wel genoeg denk ik.
Toch dacht de Heks mij even kwijt te zijn maar ik reed toen naast ze :wink: :)
Volgend jaar moet ik ook maar eens een bijrijd(st)er meenemen zodat we dan ook even voorop kunnen vlammen.

Eten bij de Italiaan was ook zeer gezellig, voor we het wisten was het al weer 24.00 en gingen ze sluiten.

Het waren twee hele mooie dagen maar jammer van de schade van Marcel en Vera. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden op een heel stom ingericht kruispunt. Het had ieder van ons kunnen overkomen.

Ik heb ook nog wat foto's van hele smerige Mini's, zal ze vanavond even plaatsen :)
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2008, 13:41

@ Berthil, wordt het toch tijd voor een facelift versnellingsbakkie of wat ander overbrengingstandwieltje's in de bak :wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2008, 23:49

Was gaaf hè Berthil!

Keren met de handrem ging perfect.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mei 2008, 01:03

peter schreef:Was gaaf hè Berthil!

Keren met de handrem ging perfect.
Je was Berthil nét voor :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 mei 2008, 11:02

Inderdaad :)

Ik heb nu alweer zin in volgend jaar, het was echt lekker rijden ondanks de regenachtige start. Ik had graag ook nog even met die groep Subaru's willen stoeien maar die hadden eerder die dag de BMW uit hun groep die een flinke klap had gemaakt dus die hadden waarschijnlijk niet zo'n trek meer.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mei 2008, 18:59

In onderstaande link staan wat foto's uit de vierlandenrit van (o.a.) de MINI-rijders, je kunt ze gratis downloaden. Mocht je ze in een groter formaat willen, volstaat een e-mailtje naar: [email protected]

http://www.departyfotograaf.nl/vierland ... humb4.html (op pagina 4 en 6)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mei 2008, 19:10

joh, die was ik alweer helemaal vergeten.... Bij ons wilde hij een foto van de Mini maken ipv met de fotolijst hahaha.

http://www.departyfotograaf.nl/vierland ... F0960.html

Later hebben we nog de groepsfoto gemaakt:

http://www.departyfotograaf.nl/vierland ... F1001.html
http://www.departyfotograaf.nl/vierland ... F1002.html
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mei 2008, 19:19

ik heb op 't forum van de vierlandenrit de organisatie bedankt namens de MINI-rijders en ons alvast ingeschreven voor volgend jaar :mrgreen:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mei 2008, 19:21

Helemaal goed!

Berthil, waar blijven de foto's!!!!

Tony, zijn jouw foto's en filmpjes al geupload?

Terug naar “Afterparty”