TomTom HULP nodig?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 15:18

TomTom presenteert nieuwe ONE en XL

Op dit moment vindt in Amsterdam het TomTom Event 2008 plaats. Onder de titel 'Shaping the Future of Navigation' brengt het bedrijf relaties en pers op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van personal navigatie volgens TomTom. En men maakt van de gelegenheid gebruik om twee gloednieuwe devices aan te kondigen: de vernieuwde TomTom ONE en TomTom XL.

Afbeelding

Instap
Moesten we vorig jaar nog het vliegtuig nemen naar het Zuidfranse badplaatsje Cannes om daar alles te horen over de toen nieuwe GO 520 en 720 en vooral Map Share, dit keer vindt de jaarlijkse TomTom-bijeenkomst wat dichter bij huis plaats: in Amsterdam. En dit keer plaatst men ook niet een nieuwe GO in de schijnwerpers, maar staan nieuwe instapmodellen centraal.

Met de introductie van de 2008-versie van de TomTom ONE (met 3,5 inch aanraakscherm) en de TomTom XL (4,3 inch, naam zonder ONE dus...) zet TomTom duidelijk in op consumenten die niet op zoek zijn naar allerlei ingewikkelde mogelijkheden. Beide devices zijn zeer basic uitgevoerd en moeten het dan ook stellen zonder geavanceerde zaken als Bluetooth-ondersteuning, handsfree-bellen en text-to-speech. Duidelijk recht-toe-recht-aan-navigatieproducten dus.

Afbeelding

Mount
Toch beschikken de ONE en XL weldegelijk over een aantal opvallende, nieuwe ontwikkelingen. De nieuwe bevestiging voor in de auto springt daarbij zonder twijfel het meest in het oog. Deze zogenoemde 'EasyPort'-mount is namelijk als het ware geïntegreerd in het device en is, als de ONE cq XL niet gebruikt wordt, in te klappen. Hierdoor vormen de mount en apparaat min of meer één geheel dat eenvoudig in je binnenzak glijdt. Hoe (prettig) één en ander in de praktijk precies werkt, hebben we nog niet kunnen testen. Maar daar zal in de loop van vandaag nog zeker verandering in komen.

De nieuwe TomTom's worden geleverd met Navcore 7-navigatiesoftware waaraan een aantal zaken zijn toegevoegd. Zo kan je de dag- en nachtmodus nu automatisch laten switchen op basis van tijdtabellen en is Map Share (net als in NavCore 8) uitgebreid met onder andere het wijzigen/toevoegen van de maximale snelheid die op een bepaalde weg gereden mag worden. Nieuw is ook de mogelijkheid tijdens het intypen van bestemmingen de invoer automatisch te laten corrigeren. Ook dit zullen we in de loop van de dag uitvoerig kunnen uitproberen...

Afbeelding

Versies
De ONE en XL zijn straks naar keuze voorzien van een regio-kaart, een West-Europa-kaart, of een kaart van geheel Europa voorgeïnstalleerd op het interne Flash-geheugen. Tevens komen er versies beschikbaar met standaard een RDS/TMC-ontvanger in de doos. Welke versies in welke landen te kopen komen, is echter nog niet duidelijk.

Ook over de prijzen die we zullen moeten betalen, heeft TomTom nog geen uitsluitsel gegeven. Maar als wij een gokje mogen wagen: de TomTom ONE met regio-kaart voor € 149,-?

Medio mei weten we meer...

Link: http://www.jouwnav.nl/content/n/629/Tom ... en_XL.html
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2008, 14:45

MR schreef:Mensen die graag een autoafbeelding op hun TomTom willen moeten even contact leggen met mij. Ik kan namelijk op elke TomTom vanaf heden het "car" symbool installeren.

Het komt er dan alsvolgt uit te zien:

Afbeelding

Voor enkele voorbeelden van autosymbolen kan je hier al terecht :

http://www.ozpoi.com/TomTomCarSymbol.html
http://tomtom.gps-data-team.com/car_symbols.html

Een uitleg hoe je ze maakt is ook geen probleem:

http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-custom-cursors.php

Ik heb het momenteel werkend gekregen op een GO 910, 920 en elke ander model wat je graag zou willen!! Als er mensen zijn die behoefte hebben aan een TomTom meeting met vragen en antwoorden op problemen die ze hebben met hun TomTom dan laat maar weten. Ik wil best een zaterdag opofferen om bij iedereen TomTom devices up te daten naar de nieuwste softwareversie, car symbolen of flitspalen te installeren.

MR
ik heb net de werkwijze gevolgd van de link en uiteindelijk gezien dat het niet voor de tomtom go 910 is :roll:

Ik heb de cursor enzo gemaakt, moet enkel nog weten hoe ik hem op mijn tomtom moet zetten. Heb net zoals op de link een nieuwe art folder aangemaakt op mijn tomtom.

Little help?
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2008, 15:44

*Update, alles lukt zoals ze het beschrijven op de links ... ik kan op die tomtomheavendinges de juiste cursur kiezen en vervolgens toepassen waarna ik een melding krijg dat ik nu kan genieten van de cursur op mijn tomtom en dat ik em moet loskoppelen.

Maar als ik dan mijn tomtom inschakel moet ik alles opnieuw instellen en is er van ee cursor niets te merken ... :(
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2008, 19:10

huh? Hoe doe je het dan? Je moet niet TomTom Home gebruiken.

Je moet de applicatie zelf handmatig erop zetten die ervoor zorgt dat de optie in het menu komt te staan. Dan daarna moet je de juiste mappen op de TomTom zetten en het juiste plaatje erin. Kies dat plaatje en schakel de TomTom uit en installeer de juiste applicatie.

Wat doe je precies dan loop ik je er zo doorheen?

MR
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2008, 19:50

2 weken geleden de nieuwe ONE gekocht. Dat ding is superklein en past echt overal in de auto. Ik plaats m op de grote snelheidsmeter en dan kan je nog alles aflezen. Ding werk echt prima, duidelijk, snel en de accu doet het ongeveer 3 uurtjes.
Met heel europa er op een handig klein "vriendje". Kortom kopen!!!

Klein vraagje nog. Hij springt steeds bij schemer en tunnels vanzelf op de nachtmodus(lees zwart wit). Ik wil gewoon altijd de dagmodus, maar hoe ik het ook instel het ding wil niet luisteren :s .

Gr,

PP
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2008, 20:18

haha dat is niet de nachtmodus :) Je verliest je GPS ontvangst als je tunnels in rijdt en dan wordt het scherm grijs alsware.... De One heeft geen lichtsensor en weet dus niet dat je het donker inrijdt ;)

MR
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 mei 2008, 20:31

Zijn er nou naast Tomtom ook nog andere merken op de markt MR? Ik lees daar niks over...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2008, 20:52

MR schreef:huh? Hoe doe je het dan? Je moet niet TomTom Home gebruiken.

Je moet de applicatie zelf handmatig erop zetten die ervoor zorgt dat de optie in het menu komt te staan. Dan daarna moet je de juiste mappen op de TomTom zetten en het juiste plaatje erin. Kies dat plaatje en schakel de TomTom uit en installeer de juiste applicatie.

Wat doe je precies dan loop ik je er zo doorheen?

MR
wel ik ben begonnen met een foto te bewerken van mijn mini, verkleint tot 80x80 pixels opgeslaan als bitmap bestand.

Daarna dat zip bestond gedownload op de site zodat ik de folder "art" op mijn tomtom kan zetten (via windows verkenner, niet via tomtom home)

Dan die tomtomheaven geînstalleerd, alles ging goed ... Kon gewoon die bitmap selecteren en toepassen op mijn tomtom.

Maar als ik dan mijn tomtom loskoppel van mijn computer en hem terug opstart moet ik alles terug instellen. Staat em plots terug op fabrieksinstellingen ...
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2008, 21:17

Marcel ja hoor, maar dat zijn namen die wij op kantoor niet noemen :D:D Wij mogen niet schelden namelijk....

Uhhmmm die fabrieksinstellingen is het probleem. Die zorgt ervoor dat alles terug gezet wordt. Dat is lastig. Ik ken dat TomTomHeaven niet helaas. Dus daarmee kan ik je niet helpen. Ik heb zelf een andere manier die is wat lastigere, maar wel te doen!

MR
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 mei 2008, 21:51

Bedoel je dat de kwaliteit van die andere merken dan zo slecht is?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2008, 21:52

MR schreef:Marcel ja hoor, maar dat zijn namen die wij op kantoor niet noemen :D:D Wij mogen niet schelden namelijk....

Uhhmmm die fabrieksinstellingen is het probleem. Die zorgt ervoor dat alles terug gezet wordt. Dat is lastig. Ik ken dat TomTomHeaven niet helaas. Dus daarmee kan ik je niet helpen. Ik heb zelf een andere manier die is wat lastigere, maar wel te doen!

MR
i'm all ears ...
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mei 2008, 21:57

Sommige wel en sommige niet, maar ik heb nu eenmaal kennis van wat ik maak he :D

@Fred, heb je msn zoek me daar ff op!

MR
Corgilist
Be Mini
Be Mini

27 mei 2008, 05:46

Hallo MR

Wat kan het probleem zijn als mijn TomTom pas na hele lange tijd verbinding krijgt met de sateliet ?

Ik heb al een externe antenne gekocht, dit lost echter niets op.

Ik heb een TomTom One Europe.

Alvast bedankt
Marco
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2008, 09:07

Marco,

heb je een wartmewerende voorruit? Laatste softwareversie staat erop? En de externe GPS ontvanger waar lig je die neer? Leg hem eens buiten de auto? Wat gebeurt er dan?

En hoe lang duurt het precies?

MR

Terug naar “MINI-talk”