Brembo remmen?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mei 2006, 10:09

Bij het monteren van de Ferodo Racing DS2500 bleken mijn Brembo GT Junior remschijven, na 27000 km, afgesleten te zijn tot 26,8 en 27 mm.
Volgens mijn leverancier is de dikte van de remschijf in nieuwstaat 28 mm, dus het slijtagepatroon lijkt me redelijk. Maar welke minimale dikte mogen de Brembo GT Junior remschijven hebben?

En moeten bij het vervangen van de remschijven ook de remblokken vervangen worden, ook al zijn deze nog goed.
Ik heb namelijk 2 conflicterende reacties gekregen van mijn leverancier en de dealer :? .

Volgens mijn leverancier kan ik de oude blokken laten zitten bij het vervangen van de remschijven.
De dealer vertelde echter dat bij het vervangen van de remschijven ook de remblokken vervangen dienden te worden, ook al waren deze nog goed.

En als laatste :wink: , heeft iemand ervaringen hoe lang de Ferodo's Racing DS2500 meegaan?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 jun 2006, 20:44

Misschien interessant.
Motoringfile heeft net een review van de JCW remmen geplaatst.
(zijn ze mooi op tijd mee :shock: )

Korte conclusie. Goede remmen tegen een aantrekkelijke prijs met BMW garantie, nadelen zijn het hoge gewicht en het feit dat de remblokken alleen bij BMW te verkrijgen zijn.
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

06 jun 2006, 22:42

Typerend voor de vrije bijdrages van lezers op de Motoringfile website: niet steeds even overzichtelijk en gerangschikt, want er staat al meer dan een jaar een JCW brake review op de site die je HIER kunt lezen.

Niet echt laat dus, en de twee reviews lijken zelfs een beetje op elkaar:wink:
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

06 jun 2006, 23:09

Het plaatje kwam me erg bekend voor :)

Zo slecht zijn de JCW remmen dus niet wat sommige beweren ;)
kees jan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

07 jun 2006, 00:07

Maaij schreef:Het plaatje kwam me erg bekend voor :)

inderdaad heb je de BREMBO GT Juniors nog niet geprobreerd zeker, heb ze zelf nu onder mijn works zitten ipv de works remmen wat een verschil zeg

groet uit voorhout

KJ
mini cooper S, JCW,zwart wit dak, panoramadak, harman kardon, 18" jcw velgen,aero pakket, navigatie, JCW stoelen, MTH spruitstuk
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

07 jun 2006, 00:12

kees jan schreef:
Maaij schreef:Het plaatje kwam me erg bekend voor :)

inderdaad heb je de BREMBO GT Juniors nog niet geprobreerd zeker, heb ze zelf nu onder mijn works zitten ipv de works remmen wat een verschil zeg

groet uit voorhout

KJ
Ook verschil in prijs ;) Je hebt altijd wel iets beters. Voor een Cooper is de Works remmen wel voldoende. Kan me voorstellen dat je meer wilt als je een S works hebt :)
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 08:55

Vind het met die spacers ertussen bij brembo afschuwelijk. Net of je in een CX rijd. Je wielen achter staan normaal en voor steken ze uit.
Geef mij maar JCW remmen. Hou het allemaal origineel en rij al meer dan een jaar met gewone remmen die er vanaf fabriek opzitten. Dus zoveel rem ik niet en uiteindelijk zal je niet veel eerder stil staan met je brembo dan met JCW
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 09:23

Of je neemt gewoon brembo schijven met ferodo blokken en rvs remleidingen... en het werkt al een stuk beter en ook nog voor de helft minder dan de works remmen! :P
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 09:37

Dat van die prijs interesseert me niet.

Ik ga toch ook niet naar de AH voor cola, dan naar de Aldi voor kaas, en naar de markt voor groentes :mrgreen: . Wil gewoon alles hetzelfde houden
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 18:11

Ieder natuurlijk zijn eigen remmen :wink: .

Maar ik ben zielsgelukkig met het remvermogen van mijn Brembo GT Junior (met idd 20 mm spacers) met de Ferodo DS2500 remblokken en de Goodridge RVS/Teflon remleidingen voor én achter en de remolie Agip DOT 5.1 .

Ik heb er al diverse keren dankbaar gebruik gemaakt van het remvermogen :shock: van de Brembo's.
En zal ze zeker in de komende 4-landenrit door de Eifel en de Ardennen ook weer fors gebruiken >).
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 21:13

Miniboard schreef:Ieder natuurlijk zijn eigen remmen :wink: .

Maar ik ben zielsgelukkig met het remvermogen van mijn Brembo GT Junior (met idd 20 mm spacers) met de Ferodo DS2500 remblokken en de Goodridge RVS/Teflon remleidingen voor én achter en de remolie Agip DOT 5.1 .

Ik heb er al diverse keren dankbaar gebruik gemaakt van het remvermogen :shock: van de Brembo's.
En zal ze zeker in de komende 4-landenrit door de Eifel en de Ardennen ook weer fors gebruiken >).
Is natuurlijk wel leuk die krachtige remmen maar heeft iemand wel eens nagedacht wat er op dat moment met de draagarmen/wielophanging gebeurd! (de standaard scharnierpunten zijn hier zeker niet op berekend) :s De jcw remset is het maximale wat de draagarmen kunnen hebben (lees voor een normale levensduur) :o
In de racerij worden deze natuurlijk wel gebruikt maar dan worden ook de scharnierpunten vervangen voor stalen kogelverbindingen!
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 21:58

werner schreef: :s
Met welke autoriteit werp jij je op als kenner van wat het maximale is wat de draagarmen van een MINI zouden kunnen verdragen.
In alles wat ik ooit over remmen gelezen en ik struin toch al 4 jaar alle forums af in binnen- en buitenland heb ik nog nooit gelezen over dit zogenaamde probleem.
En mócht je gelijk hebben, dan nóg vind ik betere remmen oneindig veel belangrijker dan een draagarm of scharnierpunt dat eventueel, mogelijkerwijs, misschien, vervangen moet worden.
Ik zal trouwens mijn dealer, die de Brembo's erop heeft gezet, aanspreken op zijn onverantwoorde handelwijze :mrgreen: .
Maar ik ben blij dat je de Brembo's toch ook beter vind dan de Works-remmen :wink: .
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 22:19

Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom jcw niet hetzelfde formaat remmen gebruikt als brembo ! ( neem aan dat bmw dit wel getest heeft)
En mede hierdoor voor dit formaat kiest. Ook met eventuele garantie problemen, of geeft jou dealer hier BMW garantie op?
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 22:53

werner schreef:Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom jcw niet hetzelfde formaat remmen gebruikt als brembo ! ( neem aan dat bmw dit wel getest heeft)
En mede hierdoor voor dit formaat kiest. Ook met eventuele garantie problemen, of geeft jou dealer hier BMW garantie op?
Daar heb jij natuurlijk ook inside informatie over :roll: .

En voor jouw info: mijn relatie met mijn dealer is uitstekend 8) .
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 jun 2006, 00:04

Rustig jongens, even op de rem trappen :mrgreen:
Het gaat de verkeerde kant op :)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”