Er is op dit forum al veel gesproken over de One-Ball mod van een orginele S-Uitlaat. Maar wat ik zo kon zien is er niet echt een topic apart van. Dus bij deze. Ik ga zelf de One-Ball mod volgende week uitvoeren. Ik heb hierover wat info over op gezocht.
Ten eerste wordt de auto er een stukje sneller door(zal niet heel veel zijn mis 1 a 4PK *Geschat*)
Hier is bewijs voor:
Een tabel met de Tegendruk in PSI
SCORPION .........+3.5psi
STOCK................+2.5psi (' 03 car)
GT TUNING 'RE-ROUTE PIPE' (combined with 'stock' system) ..........+1.75psi ('03 car) (One Ball Mod)
JCW ...................+3.75psi
Miltek..................+1.25psi
(Thanks @ Ralph-Cooper)
Op dit forum hier is zoiezo al iemand actief met de one-ball mod: BigD en hij zegt wel degelijk iets te merken onderin de toeren.
Als je een uitlaat in het midden wilt monteren(bv mijn reden montage S-Aerokit) is dit één van de goedkoopste oplossingen. Want je hebt verschillende S-uitlaten te koop staan voor bv. 100 euro.
Als je standaard de dubbele uitlaat monteerd op een one/cooper ga je er namelijk op achteruit kwa vermogen. Met deze MOD niet meer.
Kijk een One ball mod kan echt niet tegen een SS of Miltek uitlaat dat zie je hier ook aan de cijfers van de Milltek.
Maar hier hangt ook een ander prijsje aanvast! (hoewel het meevalt met de afgelopen Groupbuy

Dit is mijn visie op het verhaal maar mischien dat jullie hier anders over denken graag jullie commentaar

Hier een site met duidelijke foto's En een filmpje!

[web]http://reviews.carreview.com/blog/mini- ... t-upgrade/[/web]
En nog een fimlpje:
En nog 1:
Ik moet wel toegeven dit zijn allemaal wel filmpjes van een Cooper S met One-ball-Mod dus dit geluid zal je niet uit een One/Cooper halen. Maar mis wil BigD nog wel een Filmpie plaatsen????!!!!
