Mini in andere kleur dan besteld???

Van alles over de 1ste generatie MINI.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 jun 2006, 17:08

Dit is consumentenkoop >> Boek 7 BW. Je hebt een overeenkomst met de dealer. Als deze niet (juist) presteert kun je de koop ontbinden wegens wanprestatie. Ze zijn inmiddels al in verzuim: 6:83 sub c BW.

Gewoon een (aangetekende) brief sturen naar de dealer waarin je de (ongewijzigde) nakoming van de koopovereenkomst vordert en aangeeft dat je de Mini niet met andere specificaties wenst te ontvangen (en zo ja, dan de overeenkomst wenst te ontbinden + schadevergoeding).

Het beroep op de kleine lettertjes in de brochure gaat m.i. niet op. Je hebt met de verkoper de specs doorgenomen en dus met hem een afspraak. De brochure is m.i. geen onderdeel van de overeenkomst. Zo ja?, dan in ieder geval aanvoeren dat deze exoneratie onredelijk bezwarend is.
Laatst gewijzigd door jschip op 06 jun 2006, 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
iDarkDesign
Transformer

06 jun 2006, 17:11

:lol: Te gek! nog zo'n nerd. :-))

Het is dat ik recht en specifiek auteursrecht als keuzevak volg...

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 jun 2006, 17:21

De dealer moet dit oplossen natuurlijk, hoe hij de kosten richting MINI Nederland in rekening brengt moet hij maar uitzoeken, maar jij staat in je recht. Als de dealer een eigen schadebedrijf heeft hoeft het trouwens helemaal niet lang te duren, het dak overspuiten duurt maximaal 2 dagen.

Ik weet zeker dat als je vrouw de MINI gaat ophalen en deze is misschien een weekje vertraagd omdat het dak gespoten is, ze dat bij de eerste aanblik en 100 meter rijden meteen vergeet :)
Succes.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jun 2006, 17:23

Ik heb net de folder van de drie actiemodellen (die ik in huis heb) bekeken en waarempel hij heeft helemaal gelijk. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit acht op geslagen, maar het staat er toch wel degelijk.
Zie onderstaand foto:
Eerste regel: 'Bonnet stripes in zilver'
Tweede regel: 'Contrastdak in zilver'
Afbeelding

Gevuld vierkantje is 'Standaarduitrusting'
Ongevuld vierkantje is 'Extra-uitrusting'
Afbeelding
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

06 jun 2006, 17:28

Wie de broek aan heeft bij mij thuis? dat vind ik een goeie van jou, heb mijn vrouw, toen ze dit las, weer even hartelijk horen lachen, zou het dan toch nog goedkomen, nu de Mini organisatie nog!

Leo
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

06 jun 2006, 17:39

Dat is exact wat ik bedoel Minipoeper, dit is wat ik en mijn vrouw kregen te zien bij de dealer, nu weten de anderen ook wat er is gebeurd, daar mag je toch op afgaan, of ben ik werkelijk zo naief, zoals de Mini organisatie mij telefonisch in bedekte termen een beetje arrogant liet doorschemeren? zou het nu echt ouderwets en conservatief zijn, om te veronderstellen, dat je krijgt geleverd wat je hebt besteld, of zie ik het totaal verkeerd? mooi dat je dit hebt laten zien.

Bedankt en met vriendelijke groet,

Leo
ParklanePieter
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 jun 2006, 17:59

Klopt, heb ook de brochure er op nageslagen. In de tabel staat het contrastdak als standaarduitrusting op de One. Bij lakkleuren en bekledingen staat wel een voetnoot: ' Contrastdak alleen voor MINI Cooper en MINI Cooper S'. De bladzijde daarvoor staat er bij een foto van het zilveren dak: 'Classy van top tot teen: dak in zilver....voor de MINI Cooper Park Lane en MINI Cooper S Park Lane'.
Dus de brochure is in ieder geval inconsequent... Jammer hoor, het zilveren dakje is erg mooi!!
Succes ermee
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jun 2006, 18:15

Ik vind de verkoper er eigenlijk ook deels verantwoordelijk voor is: hij heeft toch al meerdere MINI's verkocht. One + contrastrerend dakkleur: dan gaan je raderen toch draaien lijkt me?

Het is geen Swift! :X
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2006, 18:37

jschip schreef:Dit is consumentenkoop >> Boek 7 BW. Je hebt een overeenkomst met de dealer. Als deze niet (juist) presteert kun je de koop ontbinden wegens wanprestatie. Ze zijn inmiddels al in verzuim: 6:83 sub c BW.

Gewoon een (aangetekende) brief sturen naar de dealer waarin je de (ongewijzigde) nakoming van de koopovereenkomst vordert en aangeeft dat je de Mini niet met andere specificaties wenst te ontvangen (en zo ja, dan de overeenkomst wenst te ontbinden + schadevergoeding).

Het beroep op de kleine lettertjes in de brochure gaat m.i. niet op. Je hebt met de verkoper de specs doorgenomen en dus met hem een afspraak. De brochure is m.i. geen onderdeel van de overeenkomst. Zo ja?, dan in ieder geval aanvoeren dat deze exoneratie onredelijk bezwarend is.
Dit kan zijn, maar zolang Mini in de brochure heeft staan dat drukfouten niet verantwoord zijn aan Mini zit je nog steeds aan het probleem vast.
De dealer heeft het mondeling overlegd, daar is je vrouw bij geweest, jijzelf, de verkoper en tádádá ook de overeenkomst op papier met de hele mikmak erop!
Daarom zei ik al dat het misschien slim is om er iemand bij te halen die zich bezig houd met recht en je exact kan vertellen wat je kan doen/verwachten.
Afbeelding
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2006, 18:45

Lijkt me idd beter om iemand erbij te halen weet je zeker of je alles af kan blazen of dat ze bij de dealer er voor moeten zorgen dat het alsnog in die kleur geleverd moet worden zoals je vrouw heel graag zou willen :D
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2006, 18:54

Ik zou voor ik met dreigen en brieven begon eerst maar eens afwachten waar zij mee komen. Ik denk dat de medewerking dan een stuk groter is dan wanneer je je formeel opstelt. Met stroop van je meer vliegen dan met azijn.
Maar gezegd moet worden deal is deal dus los maar op maar ga uit van het goede en spreek vertrouwen uit in een correct oplossing.
succes.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jun 2006, 19:03

Juist!!

Het is geen dreigen, maar je voorbereiden op wat eventueel kan komen, is handig en scheelt een hoop tijd als ze het niet (kunnen) oplossen.
Afbeelding
conrad
One wheel wonder
One wheel wonder

06 jun 2006, 20:54

Ik heb bij de bestelling van mijnen checkmate ook de verkoper moeten duidelijk maken dat er fouten zaten in de brochure :oops: :shock. Er zaten enkele verschillen tussen de brochure en wat erop internet stond. Daar mijnen verkoper nog maar pas opgeleid werd door de marketingverantwoorde-lijke van MINI Belgium heeft hij heel veel gehad aan mijn brede kennis van de verschillende modellen. Daar er volgens de brochure bij de checkmate de airco automatisch is en bij de bestelling niet heb ik een extra-korting gekregen alsook een gratis cooper S -tankdop. Door onze goede relatie :lol: heeft hij zelfs reeds kopers naar mij gestuurd om de 'space blue kleur in het echt te kunnen zien.

Kortom : blijf bij uw standpunt : als het in de brochure fout staat moet MINI maar een MINI - One met zilver dakje leveren. Punt uit. :p
See you in Zolder
Jaajke
Enthousiast
Enthousiast

06 jun 2006, 22:49

Toen ik mijn MINI wou gaan bestellen, wou ik ook een dak in contrastkleur, omdat het ook in de brochure stond (de belgische versie). Ik zou zowiezo een Mini One D kopen, maar daar stond het dus ook in de brochure. Ik was al heel gelukkig en blij dat het kon. Maar bij de dealer zeiden ze dat het waarschijnlijk een drukfout of zoiets was, en dat het dus niet kon.

Ik heb nu ook een Mini One D Parklane Royal grey. Ik had eerst nog gedacht om het dak achteraf zilver grijs te laten overspuiten, maar ik denk dat ik het gewoon zo laat! Het is een MINI, elke MINI is mooi. Ik heb nog geen MINI zien rijden waarvan ik zei: BAH ! Zelfs de minst mooie kleur (naar mijn mening) vind ik nog een hele mooie MINI!

Je vrouw moet zo'n auto zeker niet laten staan, ze zal er spijt van krijgen!
Afbeelding
The MINI-bug has bitten me! It's incurable!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

06 jun 2006, 22:53

Ben wel benieuwd welke dealer het is. Ze moeten de verschillen tussen de ONE/Cooper/S toch wel weten :?

Terug naar “MINI-talk”