Wel, de kogel is door de kerk. De vleugeldeuren mogen op zich laten wachten. Het is tijd de remmen te vervangen. Althans, dat is wat de dealer ons vertelt heeft. Graag wil ik voorzien worden van wat feedback over wat wel en/of niet te doen.
Zoals jullie weten hebben wij 17"wielen onder onze MINI Cooper S cabrio. Wat past en wat is goed. Te denken valt aan Brembo's rondom of misschien wel Tarox.
Wie o wie maakt ons wijzer hierin en heeft ook een adres waar e.e.a. tegen de beste prijs is aan te schaffen. (Beek?)
Montage hebben we een mannetje voor, dus dat zal de prijs wel iets drukken.
Met spanning wacht ik julliereacties af.
Ciao
Benno & Wendy
Stopping power S cabrio
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik neem aan dat je niet elke maand naar het circuit gaat om te gummen
Ik zou een set van een R56 kopen ( TIP tweede hands op marktplaats). Neem dan een set RVS omvlochten remleidingen er bij en je bent klaar
Ik denk voor zo'n 300/350 euro als je ze zelf kunt monteren.

Ik zou een set van een R56 kopen ( TIP tweede hands op marktplaats). Neem dan een set RVS omvlochten remleidingen er bij en je bent klaar

Ik denk voor zo'n 300/350 euro als je ze zelf kunt monteren.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben inderdaad niet zo'n circuit gummer. Maar als ik voor de looks moet gaan........ iemand ideen?
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Prima remmen: R56 remmen. Dat zijn dezelfde als de JCW voor R53. Spuit je ze rood of laat je ze verchromen 
Goede remmen: AP set + spacers (past anders niet) en je merkt direct het verschil. Bij Beek heb ik de mijne gekocht en laten monteren.
Echt gave remmen: Tarox, kost wat meer, maar je krijgt ook meer. Persoonlijk vind ik dit de mooiste remmen en volgens mij zijn ze ook net weer iets beter dan de AP remmen. Ook te halen bij Beek
iDD

Goede remmen: AP set + spacers (past anders niet) en je merkt direct het verschil. Bij Beek heb ik de mijne gekocht en laten monteren.
Echt gave remmen: Tarox, kost wat meer, maar je krijgt ook meer. Persoonlijk vind ik dit de mooiste remmen en volgens mij zijn ze ook net weer iets beter dan de AP remmen. Ook te halen bij Beek
iDD
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
leuk omschreven
Re: Stopping power S cabrio
mini7benno schreef:Wel, de kogel is door de kerk. De vleugeldeuren mogen op zich laten wachten.

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je ook voor looks gaat is er denk ik maar één rem en dat is de Tarox.
Maar erg prijzig en dan moet je ook wel een meer open velg nemen anders is het zonde als ze verstopt blijven achter de bullets.
Ik zou gewoon voor een R56 rem gaan met wat metalen leidingen voor en achter.
Maar erg prijzig en dan moet je ook wel een meer open velg nemen anders is het zonde als ze verstopt blijven achter de bullets.
Ik zou gewoon voor een R56 rem gaan met wat metalen leidingen voor en achter.
- Coen
- Be Mini
Bericht
Je zou eventueel ook nog de Cooper S remschijven kunnen monteren. Deze zijn niet zo heel duur.
[web]http://link.marktplaats.nl/162617207[/web]
[web]http://link.marktplaats.nl/162617207[/web]
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi setje voor weinig geld, volgens mij zet Beek ze er gratis op.
Zo goed is het ook weer niet.. maar voor op straat prima.. zelf zal ik voor de AP gaanwerner schreef:Zij ik toch! Dit is de zelfde set als ik heb van works, alleen niet in het roodmini7benno schreef:staat een setje voor 300 ballen op MP. Is geen geld.
Ik heb pas bij peter ook zo'n set er op geschroeft, is gewoon goed!

- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
jup
iDD
Hans schreef:Zo goed is het ook weer niet.. maar voor op straat prima.. zelf zal ik voor de AP gaanwerner schreef:Zij ik toch! Dit is de zelfde set als ik heb van works, alleen niet in het roodmini7benno schreef:staat een setje voor 300 ballen op MP. Is geen geld.
Ik heb pas bij peter ook zo'n set er op geschroeft, is gewoon goed!![]()
jup

iDD
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een zeer goede upgrade zou zijn goede blokken en stalen remleiding.
Uit eigen ervaring merkte ik al een goed verschil met Tarox schijven, Ferodo blokken en stalen remleiding. Zoals eerder genoemd biedt Pagid hierin ook een goede set. Maar ja, ik rij een One en jij een Cooper S dus je hebt meer vermogen/snelheid te remmen.
Dus wellicht een BBK, maar je bent geen circuit rijder. In jouw geval zou ik die eerder genoemde R56 set adviseren met stalen remleidingen en betere blokken van bijvoorbeeld Ferodo.
Wat schiet 'ie daarmee op? Heeft 'ie toch al, bovendien zijn de remmen van de One, Cooper en Cooper S uit de R50/R52/R53 reeks identiek.Coen schreef:Je zou eventueel ook nog de Cooper S remschijven kunnen monteren. Deze zijn niet zo heel duur.
Een zeer goede upgrade zou zijn goede blokken en stalen remleiding.
Uit eigen ervaring merkte ik al een goed verschil met Tarox schijven, Ferodo blokken en stalen remleiding. Zoals eerder genoemd biedt Pagid hierin ook een goede set. Maar ja, ik rij een One en jij een Cooper S dus je hebt meer vermogen/snelheid te remmen.
Dus wellicht een BBK, maar je bent geen circuit rijder. In jouw geval zou ik die eerder genoemde R56 set adviseren met stalen remleidingen en betere blokken van bijvoorbeeld Ferodo.
Onze sponsors