Past S grille op gewone Cooper?
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Jij hebt een S-bumper, dus alles wat S is past bij jou?
Als ik het goed voorheb dan zijn de bovenste lijsten bij een S en D gelijk (zelfde vorm motorkap) en zijn deze niet compatibel met One en Cooper.
De onderkant is dan weer bij de D en S verschillend (de D is daar waarschijnlijk gelijk aan de gewone Cooper)
Dus heb ik een S rooster nodig om de bovenkant te doen aansluiten.
Komt zo'n S rooster met chromen strip? of is die apart te bestellen?
De S-onderstrip past niet op mijn D, maar past mijn huidige D strip wel op dat S rooster?
(dremelen op een chromen strip zal wel niet zo'n mooi resultaat zijn denk ik)
Als ik het goed voorheb dan zijn de bovenste lijsten bij een S en D gelijk (zelfde vorm motorkap) en zijn deze niet compatibel met One en Cooper.
De onderkant is dan weer bij de D en S verschillend (de D is daar waarschijnlijk gelijk aan de gewone Cooper)
Dus heb ik een S rooster nodig om de bovenkant te doen aansluiten.
Komt zo'n S rooster met chromen strip? of is die apart te bestellen?
De S-onderstrip past niet op mijn D, maar past mijn huidige D strip wel op dat S rooster?
(dremelen op een chromen strip zal wel niet zo'n mooi resultaat zijn denk ik)
- Tristan
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb inderdaad:
*. Cooper-S Bumper
*. Cooper-S Chromen onderlijst (apart bestellen)
*. JCW Grill (S-Grill/Rooster past ook)
Cooper-S chromen onderlijst past NIET op een D bumper zonder de hoekjes te dremelen. Dit is mogelijk, maar moet wel secuur gebeuren. Anders ziet het er inderdaad niet uit.
Cooper-D chromen onderlijst past NIET op de Cooper-S Grill.
Om bovenstaande reden heb ik ook gekozen om direct de bumper te upgraden. Toen ik toch al bezig was ook maar gelijk de achterbumper + uitlaat aangepast.
Hier trouwens een draadje waarin staat dat het op verschillende manieren mogelijk is, inclusief foto's
http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-exte ... illes.html
*. Cooper-S Bumper
*. Cooper-S Chromen onderlijst (apart bestellen)
*. JCW Grill (S-Grill/Rooster past ook)
Cooper-S chromen onderlijst past NIET op een D bumper zonder de hoekjes te dremelen. Dit is mogelijk, maar moet wel secuur gebeuren. Anders ziet het er inderdaad niet uit.
Cooper-D chromen onderlijst past NIET op de Cooper-S Grill.
Om bovenstaande reden heb ik ook gekozen om direct de bumper te upgraden. Toen ik toch al bezig was ook maar gelijk de achterbumper + uitlaat aangepast.
Hier trouwens een draadje waarin staat dat het op verschillende manieren mogelijk is, inclusief foto's
http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-exte ... illes.html
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik ben natuurlijk allesbehalve handig, en om zo'n werkje tot een bevredigend eind te krijgen ga ik 3 chromen strips mogen bestellen, 2 om te proberen en een derde die er dan misschien goed gaat uitzien.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik ben wel tevreden met mijn standaard bumper, als ik zou veranderen dan liever ook een jcw aero bumper. Maar dat krijg ik hier niet verkocht...
- remco
- Mod virus alert!
Bericht
Wie heeft bij MINI al die varianten verzinnen verzonnen?!
Een ander verschil is nog dat de onderste chromen rand bij de Cooper benzine (en de D) "dieper" is dan de Cooper S versie.smetje schreef:nee lukt niet omdat de cooper s bumper een andere ronding heeft dan in de bumper dan de diesel.
ik heb het zelf ook gedaan met de zwarte omlijsting en is echt een werkje van niets.
Wie heeft bij MINI al die varianten verzinnen verzonnen?!

Laatst gewijzigd door remco op 15 jun 2008, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Mod virus alert!
Bericht

Nogmaals, lees dat topic goed door want het kan echt WEL! De foto's staan er en de manier waarop ze het voor elkaar hebben gekregen staat er ook beschreven.
De persoon die het probeerde te voorkomen dat er Cooper-S wannabees rond gingen rijden zoals Smetje, Crossbytje en ikremco schreef:Een ander verschil is nog dat de onderste chromen rand bij de Cooper benzine (en de D) "dieper" is dan de Cooper S versie.smetje schreef:nee lukt niet omdat de cooper s bumper een andere ronding heeft dan in de bumper dan de diesel.
ik heb het zelf ook gedaan met de zwarte omlijsting en is echt een werkje van niets.
Wie heeft bij MINI al die varianten verzinnen?!

Nogmaals, lees dat topic goed door want het kan echt WEL! De foto's staan er en de manier waarop ze het voor elkaar hebben gekregen staat er ook beschreven.

- smetje
- Volledig MINI minded!
Bericht
het lukt idd wel, is een fluitje van een cent eigenlijk maar je moet het eens goed lezen
ja de spoiler is al besteld van de cooper sTristan schreef:De persoon die het probeerde te voorkomen dat er Cooper-S wannabees rond gingen rijden zoals Smetje, Crossbytje en ikremco schreef:Een ander verschil is nog dat de onderste chromen rand bij de Cooper benzine (en de D) "dieper" is dan de Cooper S versie.smetje schreef:nee lukt niet omdat de cooper s bumper een andere ronding heeft dan in de bumper dan de diesel.
Wie heeft bij MINI al die varianten verzinnen?!

het lukt idd wel, is een fluitje van een cent eigenlijk maar je moet het eens goed lezen
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ja, is best een interessant draadje daar.
Voor wat ik wil zou ik dus een standaard S rooster + S chromen onderstrip moeten bestellen en die onderstrip laten bijschaven zodat deze mooi op mijn bumper aansluit.
Voor wat ik wil zou ik dus een standaard S rooster + S chromen onderstrip moeten bestellen en die onderstrip laten bijschaven zodat deze mooi op mijn bumper aansluit.
- SpeedExceed
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
Oké,
Kan hier iemand nu in duidelijke stappen uitleggen wat er moet gebeuren/besteld worden om een Cooper S grill bevestigd te krijgen op een Cooper D(iesel!!!!) ?
Liefst met serienummers erbij.
Kan hier iemand nu in duidelijke stappen uitleggen wat er moet gebeuren/besteld worden om een Cooper S grill bevestigd te krijgen op een Cooper D(iesel!!!!) ?

- Tristan
- Mod virus alert!
Bericht
offtopic: Ben jij niet de man die kempower zou gaan chippen?
Neem ff de tijd om bovengenoemd topic te lezen, daar staan verschillende manieren in beschreven MET foto's EN onderdeelnummers. Tis maar wat je zelf wilt.SpeedExceed schreef:Oké,
offtopic: Ben jij niet de man die kempower zou gaan chippen?
- SpeedExceed
- One wheel wonder
- Contacteer:
Onze sponsors