Geluidsignaal bij op slot doen van de portieren?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Coen
Be Mini
Be Mini

Geluidsignaal bij op slot doen van de portieren?

15 jun 2008, 19:47

In dit filmpje hoor je een geluidssignaal wanneer je het portier open doet via de afstandsbediening. Is dit ook mogelijk voor mijn Mini wanneer ik het portier op slot doe? Hij heeft het standaard Mini alarmsysteem.

Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 jun 2008, 22:27

Is standaard bij Mini niet mogelijk.

Is achteraf in te bouwen en je hoeft er geen Mini alarmsysteem voor te hebben. Ik heb de Innoparts IP-CMI.o 'chirp module' ingebouwd.

Die wordt aangesloten op de centrale deurvergrendeling van de benzinedop. Daar zitten twee analoge signalen die makkelijk af te takken zijn. Via een draad waar alleen 12V op staat als de auto op contact staat laat je de module weten dat er niet gechirpt hoeft te worden als de de auto open en dicht gaat met het contact er op (als de auto loopt). In de praktijk is dat dus alleen met de afstandsbediening.

Op de één of andere manier chirpt de mijne echter ook als ik de auto open doe maar niet als ik wegrij als de auto vanzelf op slot gaat.

Ik heb geprobeerd naar het signaal van de afstandsbedieningsontvanger te zoeken (die zit achter de bovenhemel bij de afstandsbediening) maar dat is een digitaal signaal.
Coen
Be Mini
Be Mini

19 jun 2008, 15:54

Dat is jammer dat het niet gemakkelijk te doen is. Bij onze ander auto is het slechts een dealer instelling wanneer je een alarminstallatie hebt dus dacht dat het ook zo zou zijn bij de MINI.
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie

Terug naar “Exterieur”