Gaat toch kriebelen.....

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 22:06

:mrgreen: Altijd top, praten over mogelijke inruilwaarden !

Het is mijn gok. Maar vind het echt schikken als ik over die inruilwaarde hoor. Zou het graag wel willen weten van een paar wat ze er nu nog voor terug krijgen.
marjo schreef:Uh...Benno,
Niet verkocht voor 23K.....toch ietsie minder geloof ik....
ff naar de rekening kijken... :X
:lachuh
marjo
Enthousiast
Enthousiast

08 jun 2006, 22:12

Je moet er altijd van uitgaan dat een dealer minimaal Euro 4000,00 wil verdienen....reken dan maar zelf uit wat je terug krijgt voor je oude als je de verkoopprijs weet van de aan te schaffen MINI. Uiteraard proberen ze je het vel over de "goedgevormde" neus te trekken....

Of praat ik nu wartaal na 3/4 liter rode wijn :bier
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 22:17

Niet als jouw wijn net zo sterk is als mijn bakkie leut
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 23:21

zouden ze wel willen 3000-4000 euro verdienen... Ga er maar vanuit dat ze bij de top van NL zitten als de verkoop afdeling tussen de 0-1,5% rendement draait. Op dit moment springt een dealer een gat in de lucht als het een kwartaal geen geld heeft gekost.

BMW draait over het algemeen goed maar er worden echt geen 'bakken' met geld verdient op de verkoopafdeling.

groetjes,
Peter
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 23:42

Gaat hier om de marge, ze verdienen minder. Ze moeten aan de eisen voldoen ivm huisselectie. Dus er gaat soms wel wat geld in alvorens ze in de verkoop gaat. De marge is puur om safe te zitten. Het aanmelden voor de huisselectie zou dan ook 1k kosten voor een dealerschap. Dus er wordt hier niet gesproken over netto winst, maar over een marge die ze aannemen. Wat wel het resultaat heeft dat de verkopende partij gewoonweg wat minder terugkrijgt als men zou willen.

Terug naar “MINI-talk”