Banden komen tegen de binnenkant van de wielkastrand
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik kan me herinneren dat Maaij hetzelfde probleem had met z'n witte Cooper destijds toen hij alleen veren gemonteerd had. Nadat hij ook sportschokdempers had gemonteerd waren de geluiden weg. Ik heb het zelf met een Golf III gehad. Die dempers waren veel te slap om alleen met verlagingsveren te verlagen. Ook rare geluiden hoorbaar van de dempers na verlagen. Weet je misschien of je een Chili pakket hebt op je Cooper? Zoniet dan heb je waarschijnlijk ook geen sportonderstel en zou dit toch de oorzaak kunnen zijn.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Sorry mensen, maar hoe kom ik er achter welk pakket (Chilli/Pepper) heb?
En inderdaad de verlaging is 3mm, zo op het oog lijkt er dan ook voldoende ruimte aan alle kanten.
@coen:
Ik heb geen spacers..
Nadat de veren er op waren gezet was het zo een 2/3 weken goed.. Maar sinds een paar dagen dus heb ik dit. Maar gezien de veren toch wat inzakken na verloop van tijd denk ik toch echt dat het de veren zijn, ondanks dus dat er zo op het oog genoeg ruimte is.
Het geluid is het beste te omschrijven als hetzelfde net of je voorkant van de bumper met de grond schaaft (bij drempels etc), maar dan kom het geluid van de achterkant. Het is dan ook met echt heel ff, zodra ik over een hobbel ofso ga. Zo een schaafgeluid.
Die rubbere bumpstops vallen inderdaad toch af.
Doet de dealer verder niet moeilijk, vanwegen het fet dat ik aftermarket veren er onder heb zitten?
Als er geen andere verklaring/oplissing is denk anders of een SS+ onderstel halen (toevallig te koop bij Jonkers nu) of Eibach veren bij Beek Autoracing waar ik volgende week maandag een afspraak heb staan voor het chippen.. Hoe dan ook ben toch minimaal 200 euro kwijt ben ik bang
Wat bedoel je met 'hier' langskomen Coen, bij jou in utrecht?
En inderdaad de verlaging is 3mm, zo op het oog lijkt er dan ook voldoende ruimte aan alle kanten.
@coen:
Ik heb geen spacers..
Nadat de veren er op waren gezet was het zo een 2/3 weken goed.. Maar sinds een paar dagen dus heb ik dit. Maar gezien de veren toch wat inzakken na verloop van tijd denk ik toch echt dat het de veren zijn, ondanks dus dat er zo op het oog genoeg ruimte is.
Het geluid is het beste te omschrijven als hetzelfde net of je voorkant van de bumper met de grond schaaft (bij drempels etc), maar dan kom het geluid van de achterkant. Het is dan ook met echt heel ff, zodra ik over een hobbel ofso ga. Zo een schaafgeluid.
Die rubbere bumpstops vallen inderdaad toch af.
Doet de dealer verder niet moeilijk, vanwegen het fet dat ik aftermarket veren er onder heb zitten?
Als er geen andere verklaring/oplissing is denk anders of een SS+ onderstel halen (toevallig te koop bij Jonkers nu) of Eibach veren bij Beek Autoracing waar ik volgende week maandag een afspraak heb staan voor het chippen.. Hoe dan ook ben toch minimaal 200 euro kwijt ben ik bang

Wat bedoel je met 'hier' langskomen Coen, bij jou in utrecht?
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
ja.. dan kunnen we even kijken... welke maat banden zitten erop.. ik kan me NIET voorstellen dat het de verlaging is.. ik reed met S-spokes.. 6cm verlaging.. en GEEN problemen!!
daarna met MIJN veren.. "oudere" dempers en S-spokes.. GEEN probleem dus ik kan me NIET voorstellen dat dat het is...
daarna met MIJN veren.. "oudere" dempers en S-spokes.. GEEN probleem dus ik kan me NIET voorstellen dat dat het is...
- Blont-007
- NMC Legend
Bericht
de dealer zal heus niet moeilijk doen over die veren.
1. ik heb de veren van Coen met 18 inch velgen
2. gister is de MINI goedgekeurd met de veren van Coen
3. De MINI is ingeruild met de veren van Coen.
Genoeg redenen ? hahaha
O ja BTW de achterlichten van Coen en de smoked sidemarkers voor en achter rood was ook geen probleem voor de APK
1. ik heb de veren van Coen met 18 inch velgen
2. gister is de MINI goedgekeurd met de veren van Coen
3. De MINI is ingeruild met de veren van Coen.
Genoeg redenen ? hahaha
O ja BTW de achterlichten van Coen en de smoked sidemarkers voor en achter rood was ook geen probleem voor de APK
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja daarom, vind het ook vreemd gezien er nog voldoende ruimte is.. Blijft er alleen de schokdempers over of het is toch echt wat anders..
Ik kan echt niks anders verzinnen wat zou kunnen schaven (dan denk ik aan onderkant ofso..) als ik over hobbels ga..
Als dit het ECHT niet kan zijn, what els? ;s
Anders kom ik idd wel ffies langs coen, kunne we wellicht teminste oorzaak snel spotten..
Ik kan echt niks anders verzinnen wat zou kunnen schaven (dan denk ik aan onderkant ofso..) als ik over hobbels ga..
Als dit het ECHT niet kan zijn, what els? ;s
Anders kom ik idd wel ffies langs coen, kunne we wellicht teminste oorzaak snel spotten..
Laatst gewijzigd door Deniz op 18 jun 2008, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zou echt even bij de dealer langs gaan.
@Sepp: dat van Maaij klopt, maar die had een SS+ onderstel.
MSO heeft ook onder zijn Cooper S het SS+ onderstel met de Coen veren.
Zou het kunnen zijn dat dit een slap setje is?
Anders kom ik morgen ook ff langs bij Coen?
Om mee te kijken...
@Sepp: dat van Maaij klopt, maar die had een SS+ onderstel.
MSO heeft ook onder zijn Cooper S het SS+ onderstel met de Coen veren.
Zou het kunnen zijn dat dit een slap setje is?
Anders kom ik morgen ook ff langs bij Coen?
Om mee te kijken...

Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 18 jun 2008, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
aaah lees dit nu pas.... maar was snel bekeken hoor!!
Het was het los zitten van zo'n stenenvanger op de rand van je schermen... zitten niet op alle mini's maar die hing los aan de bovenkant. Dit demonteren zal het schuren voorkomen..
Coen
Mini Poeper schreef:Zal ik ook ff langsrijden?

Het was het los zitten van zo'n stenenvanger op de rand van je schermen... zitten niet op alle mini's maar die hing los aan de bovenkant. Dit demonteren zal het schuren voorkomen..

Coen
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die zie idd alleen bij de pre-facelift MINI's. Zal wel met de bumper meegekomen zijn die denzig heeft overgenomen.
Tsjonge jonge, was daarvoor bijna naar Vianen gereden.coendek schreef:Mini Poeper schreef:Zal ik ook ff langsrijden?
Coen

Die zie idd alleen bij de pre-facelift MINI's. Zal wel met de bumper meegekomen zijn die denzig heeft overgenomen.
Onze sponsors