Krijg ik vanmorgen een brief binnen van de Mini Organisatie, dat zij ondanks een telefonische toezegging, toch de Mini One Parklane willen leveren in de carrosserie kleur. Letterlijk staat er in de brief de Mini One Parklane zal aan u worden geleverd in de carrosserie kleur?
Dus het komt hier op neer, dat ze telefonisch de zaak oplossen, onder het mom, van foute info in onze brochure mag de klant niet de dupe zijn, u krijgt dan ook de Mini One Parklane met een zilvergrijsdak, geheel conform zoals deze door u is besteld, wij regelen dat wel met de dealer en daana doodleuk een brief te schrijven, van nee, we doen het toch maar niet, het staat wel verkeerd aangegeven in de brochure, maar dat zoekt de dealer maar lekker uit, want wij zijn geen partij? Ik begin nu zo langzamerhand echt pisnijdig te worden, ik heb nota bene de naam van de man die mij telefonisch verzekerde dat het keurig zou worden opgelost en dan komen ze doodleuk op de gemaakte afspraak terug en stellen in principe, dat niet de klant uit maakt welke kleur hij kiest, maar de Mini Organisatie dat bepaald.
Waar is deze organisatie in hemelsnaam mee bezig, zo ga je toch niet met klanten om?
Mini Organisatie houd zich niet aan de afspraken zilver dak
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hè gatver! Dat een leuke periode van MINI-rijden zo moet beginnen! Als er telefonisch gezegd is dat het opgelost zou worden is dat rechtsgeldig? Ik wens je veel succes met dit ellendige gedoe om een dakkie spuiten! Als ze zich nou even niet laten kennen, spuiten ze dat dak verdomme in alle kleuren van de regenboog! Zo blijft mini geen klanten houden als ze zo kinderachtig doen!
Succes!!
Succes!!
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zij hebben het je telefonisch toegezegd, ze hebben geen andere keus meer!
Zoiets kan je niet maken en als het wel gebeurt, zal ik persoonlijk een brief naar BMW Duitsland sturen met de mededeling dat Mini niet bezig is zoals ze daar bij BMW standaarden van hebben opgesteld!
Nog matiger is het misschien dat ze het je door middel van een brief (dus zwart op wit) duidelijk maken! Had dan even gebeld of gevraagd of jullie persoonlijk even naar de dealer willen komen.
Het probleem is nu dat jij als "misschien-toekomstig-mini-rijder" niet meer met een prettig gevoel op die auto wacht, laat staan er straks in rijdt. Als ik in jou schoenen had gestaan had ik hem al lang afbesteld.
Zulke fouten worden niet vaak gemaakt, maar als ze gemaakt worden, los ze dan op een nette manier op, MINI, daar hoort de klant niet eens wat van te merken!!!!
Zoiets kan je niet maken en als het wel gebeurt, zal ik persoonlijk een brief naar BMW Duitsland sturen met de mededeling dat Mini niet bezig is zoals ze daar bij BMW standaarden van hebben opgesteld!
Nog matiger is het misschien dat ze het je door middel van een brief (dus zwart op wit) duidelijk maken! Had dan even gebeld of gevraagd of jullie persoonlijk even naar de dealer willen komen.
Het probleem is nu dat jij als "misschien-toekomstig-mini-rijder" niet meer met een prettig gevoel op die auto wacht, laat staan er straks in rijdt. Als ik in jou schoenen had gestaan had ik hem al lang afbesteld.
Zulke fouten worden niet vaak gemaakt, maar als ze gemaakt worden, los ze dan op een nette manier op, MINI, daar hoort de klant niet eens wat van te merken!!!!

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Afbestellen kost je 10% dacht ik, maar je hoeft het niet te betalen als de auto of te laat is, stel ze dan (schriftelijk) een periode (2 weken) voor, als het binnen die periode er nog niet is dan kan je het ontbinden zonder de boete hoeven te betalen. Of als de auto niet afgeleverd wordt zoals bij de koop overeengekomen is. Dus als er op de koopovereenkomst duidelijk vermeld staat dat jij getekend hebt voor een one met grijs dak, en het blijkt bij aflevering carroseriekleur, dan kan je de koop ook ontbinden zonder boete, ongeacht fouten onder voorbehoud (op de overeenkomst mogen namelijk geen fouten staan).
Mondelinge toezeggingen zijn rechtsgeldig, maar alleen nuttig wanneer dit toegegeven wordt en/of bewezen kan worden. In een zaak is de kans dat je het wint zonder toegift van tegenpartij of bewijs van een mondelinge uitspraak erg klein aangezien er door beide partijen glashard gelogen kan worden. De rechter hecht hier dan ook niet zoveel waarde aan. Ook aan een naam heb je niets, en voordat je een telefoongesprek gaat opnemen, zeg dan eerst tegen degene met wie je het voert dat het gesprek opgenomen gaat worden alvorens de aanvang van het gesprek. Anders hecht de rechter hier ook geen waarde aan en ben jij schuldig (tenzij het politieonderzoek is, die kunnen ontheffing krijgen voor deze vorm van privacybreuk).
Let er wel op dat je alles volgens het bovag reglement en eventueel mini reglement doet zoals vermeld op de achterzijde van je overeenkomst. Hou je je daaraan, dan kan je, met of zonder rechtsbijstand, de koop ontbinden.
Dit is echter niet MINI alleen. Alle automerken doen soms héél vervelend nadat de handtekening voor koop is gezet. Onder het mom van de winst is al binnen, volgende klant.
Mondelinge toezeggingen zijn rechtsgeldig, maar alleen nuttig wanneer dit toegegeven wordt en/of bewezen kan worden. In een zaak is de kans dat je het wint zonder toegift van tegenpartij of bewijs van een mondelinge uitspraak erg klein aangezien er door beide partijen glashard gelogen kan worden. De rechter hecht hier dan ook niet zoveel waarde aan. Ook aan een naam heb je niets, en voordat je een telefoongesprek gaat opnemen, zeg dan eerst tegen degene met wie je het voert dat het gesprek opgenomen gaat worden alvorens de aanvang van het gesprek. Anders hecht de rechter hier ook geen waarde aan en ben jij schuldig (tenzij het politieonderzoek is, die kunnen ontheffing krijgen voor deze vorm van privacybreuk).
Let er wel op dat je alles volgens het bovag reglement en eventueel mini reglement doet zoals vermeld op de achterzijde van je overeenkomst. Hou je je daaraan, dan kan je, met of zonder rechtsbijstand, de koop ontbinden.
Dit is echter niet MINI alleen. Alle automerken doen soms héél vervelend nadat de handtekening voor koop is gezet. Onder het mom van de winst is al binnen, volgende klant.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Krijg een beetje het idee dat je van 2 kanten info krijgt, wellicht omdat je zowel bij de dealer als MINI Nederland hebt geklaagd.
Stel me zo voor dat de ene partij zegt dat het opgelost wordt, (middels spuiten na aflevering) terwijl de andere partij zegt dat de One geleverd word met dak in carrosserie kleur. Om het simpele feit dat er geen One's uit Oxford komen met contrasterend dak.
Ga er maar vanuit dat je de MINI voor het eerst gaat zien met zilver dak, en dat alles achter de schermen wordt opgelost. MINI zit er ook echt niet op te wachten dat iemand om ongeveer €250,- van een bestelde auto afziet. Bij de diverse dealers worden trouwens plenty One's voorzien van contrsterend dak voor aflevering op verzoek van de klant.
Suc6
Stel me zo voor dat de ene partij zegt dat het opgelost wordt, (middels spuiten na aflevering) terwijl de andere partij zegt dat de One geleverd word met dak in carrosserie kleur. Om het simpele feit dat er geen One's uit Oxford komen met contrasterend dak.
Ga er maar vanuit dat je de MINI voor het eerst gaat zien met zilver dak, en dat alles achter de schermen wordt opgelost. MINI zit er ook echt niet op te wachten dat iemand om ongeveer €250,- van een bestelde auto afziet. Bij de diverse dealers worden trouwens plenty One's voorzien van contrsterend dak voor aflevering op verzoek van de klant.
Suc6
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Er staat niet op de verkoopovereenkomst dat de Mini One Parklane een grijs dak heeft, je mag er toch op vertrouwen, dat je de auto geleverd krijgt, zoals je dit met de dealer hebt doorgenomen in de brochure, en zoals de dealer op de specificatiepagina van de Mini Parklane in deze brochure heeft laten zien? De Mini One Parklane is helemaal compleet luxe uitgevoerd, af fabriek zo zei de dealer en de specificatiepagina, was van de Mini One Parklane, dan ga je niet de specificatie erbij halen van, bijvoorbeeld een Mini One Cooper S, want wij waren geintresseerd in een Mini One Parklane. Nog even en dan zou een koper, met een schrijfblok, zo dik als een telefoonboek, alle onderdelen, tot met de getelde wielbouten moeten noteren en deze in het bijzijn van een advocaat door beiden partijen bij een notaris moeten laten ondertekenen, dat zou toch te gek voor woorden zijn? in wat voor wereld leven wij dan? Zo koop je toch geen auto, ik koop bij een geautoriseerde dealer een merkauto en niet op de utrechtse automarkt, maar ik ga nu pas begrijpen, dat dat tegenwoordig ook niks meer uit schijnt te maken. Zoiets mag je toch niet verwachten, nog even en je mag blij zijn dat er nog wielen onderzitten, ik begrijp jouw standpunt, maar ik wordt hier gewoonweg geschaad in mijn vertrouwen in een fabrikant en zijn dealerorganisatie en ik voel mij echt belazerd.
Laatst gewijzigd door Lech op 10 jun 2006, 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Het was slechts enige info over hoe je de boel kan ontbinden eventueel, ik vind deze situatie erg vervelend voor jou en je vrouw, niet omdat ik MINI liefhebber ben, maar omdat ik weet hoe het is als een auto kopen bij een geautoriseerde dealer zo verloopt. Heb het meegemaakt bij het kopen van een ander merk & model. Het was wekenlang niet lekker kunnen slapen en veel
en dreigementen met de directeur (die wij nota bene vrij persoonlijk kenden). Uiteindelijk de koop kunnen ontbinden op het feit dat het te laat geleverd was en dat er geen bandenspanningscontrolesysteem op zat, waar wij wel voor getekend hadden. Dit betrof nog wel het allerduurste model met bijna alle mogelijke opties, en nog wordt je zo door ze behandeld nadat de handtek. gezet is.

- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je bent erg boos, dat is uit het aantal posts over dit onderwerp goed te merken. Alle MINI dealers in NL "weten" van de fout in de brochure over de drie speciale modellen (Seven, Park Lane, CheckMate) Ben je daadwerkelijk bij een MINI dealer geweest? Of bij een BMW dealer die MINI mag leveren? (was geloof ik al eerder gevraagd, maar niet beantwoord)
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Het is een gerenomeerde BMW dealer, maar zonder mezelf iets af te doen, zeg ik simpel, weet ik veel, ik koop voor het eerst van mijn leven een mini voor mijn vrouw en weet dat het merk eigenlijk van BMW is, dus ik heb daar niet bij stil gestaan, ik dacht Mini is BMW, maar wat zou dit dan uit moeten maken? ik wist niet dat het een appart dealerschap is.
Ik rij zelf Mercedes en ik heb daar een dijk van een service, misschien was het inderdaad wel dom van mij, om te veronderstellen, dat een net zo grote organisatie als mercedes, BMW of Mini ook een goede service zouden geven, ik weet nu echter jammer genoeg wel beter.
Met dank voor je reactie
en met vriendelijke groet,
Leo
Ik rij zelf Mercedes en ik heb daar een dijk van een service, misschien was het inderdaad wel dom van mij, om te veronderstellen, dat een net zo grote organisatie als mercedes, BMW of Mini ook een goede service zouden geven, ik weet nu echter jammer genoeg wel beter.
Met dank voor je reactie
en met vriendelijke groet,
Leo
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Even een vraag snel tussendoor: weet u de verschillen tussen de modellen?
U spreekt ergens van 'MINI One Cooper S'
De hoofdmodellen zijn:
- MINI One (90 pk)
- MINI Cooper (115 pk)
- MINI Cooper S (170 pk)
Hierbij zijn optiepakketten te verkrijgen in salt, pepper en chili.
Sinds enige tijd heeft MINI actiemodellen, te weten: Seven, Parklane en Checkmate.
Desalnietemin vind ik het treurig allemaal wat er gebeurt.
Over de service van mijn auto heb ik niks te klagen. Onze BMW/MINI dealer heeft drie vestigingen met één echt MINI in het assortiment. We hebben de MINI's besteld bij een vestiging van alleen BMW's. Nu gaan we geregeld naar beide vestigingen waar ze geen MINI's hebben. Bij deze vestigingen worden we prima geholpen.
U spreekt ergens van 'MINI One Cooper S'
De hoofdmodellen zijn:
- MINI One (90 pk)
- MINI Cooper (115 pk)
- MINI Cooper S (170 pk)
Hierbij zijn optiepakketten te verkrijgen in salt, pepper en chili.
Sinds enige tijd heeft MINI actiemodellen, te weten: Seven, Parklane en Checkmate.
Desalnietemin vind ik het treurig allemaal wat er gebeurt.
Over de service van mijn auto heb ik niks te klagen. Onze BMW/MINI dealer heeft drie vestigingen met één echt MINI in het assortiment. We hebben de MINI's besteld bij een vestiging van alleen BMW's. Nu gaan we geregeld naar beide vestigingen waar ze geen MINI's hebben. Bij deze vestigingen worden we prima geholpen.
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Mini poeper,
dat zei de dealer ook tegen mij, er zou een nieuw model uitkomen eind van dit jaar en wij wilden hierop wachten, daarom heeft volgens de dealer, Mini een actiemodel gemaakt, de Parklane, verkrijgbaar in One, Cooper en Cooper S.
Wij kozen voor de Mini One Parklane en hebben de specifikatie er bij gehaald en op de betreffende pagina, staat dat enkel de Bonnetstripes een extra is. Wat zou een aspirantkoper nu moeten verwachten?
Dus wij hebben deze Mini One Parklane als dusdanig dan ook besteld.
Ik begrijp hier niets meer van en ben toch geneigd om te denken, of het gezien het zo maar terug trekken van de toezegging van Mini, dat ik mij geen zorgen zou hoeven te maken en dat alles keurig zou worden geregeld, het wel betrouwbaar is, om een nieuwe Mini One Parklane te kopen, want ik ben toch wel aardig geschrokken van de houding van deze Mini organisatie en haar dealer, mijn Mercedes dealer kon enkel maar bedenkelijk met zijn hoofd schudden na mijn verhaal, ook hij zei, dus zo gaan zij dus met hun klanten om, dat belooft wat, ik denk dat ik toch maar eens juridisch advies ga vragen, want ik kan jullie wel vertellen, dit was voor ons echt een rot weekeinde.
Met dank voor de reactie,
Leo
dat zei de dealer ook tegen mij, er zou een nieuw model uitkomen eind van dit jaar en wij wilden hierop wachten, daarom heeft volgens de dealer, Mini een actiemodel gemaakt, de Parklane, verkrijgbaar in One, Cooper en Cooper S.
Wij kozen voor de Mini One Parklane en hebben de specifikatie er bij gehaald en op de betreffende pagina, staat dat enkel de Bonnetstripes een extra is. Wat zou een aspirantkoper nu moeten verwachten?
Dus wij hebben deze Mini One Parklane als dusdanig dan ook besteld.
Ik begrijp hier niets meer van en ben toch geneigd om te denken, of het gezien het zo maar terug trekken van de toezegging van Mini, dat ik mij geen zorgen zou hoeven te maken en dat alles keurig zou worden geregeld, het wel betrouwbaar is, om een nieuwe Mini One Parklane te kopen, want ik ben toch wel aardig geschrokken van de houding van deze Mini organisatie en haar dealer, mijn Mercedes dealer kon enkel maar bedenkelijk met zijn hoofd schudden na mijn verhaal, ook hij zei, dus zo gaan zij dus met hun klanten om, dat belooft wat, ik denk dat ik toch maar eens juridisch advies ga vragen, want ik kan jullie wel vertellen, dit was voor ons echt een rot weekeinde.
Met dank voor de reactie,
Leo
Onze sponsors