ALTA versus Milltek

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

ALTA versus Milltek

26 jun 2008, 22:54

Ik heb via de groupbuy de MIlltek uitlaat gekocht maar ik heb ook net de ALTA 3´´exhaust besteld.

Ondanks de goede berichten over de Milltek denk ik er toch over om de ALTA onder de MINI te zetten.Deze lijkt me beter de gassen weg te krijgen, er zitten geen hele haakse bochten in.
Afbeelding

Ik ben alleen bang dat de ALTA veel kabaal gaat maken, ik begreep dat de Milltek dit minder of niet heeft.

Momenteel heb ikeen works uitlaat onder de MINI zitten.

Zijn er mensen met ervaring met de ALTA uitlaat?
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 jun 2008, 23:27

Op het Duitse techniek forum is iemand geweest die diverse uitlaten heeft getest door er gewoon een drukmeter in te schroeven. De Milltek had daarbij de minste tegendruk. Een Alta zat daar volgens mij niet bij. Bij de Milltek loopt het in twee pijpen weg met ronde bochten wat niet echt haaks te noemen is.

Afbeelding

Het is wat moeilijk te zien op de Alta foto maar het lijkt er op dat het maar één pijp is en ik zie daar een hoek van véél meer dan 90 graden? Ik denk ook dat de diameter van de Alta niet groter zal zijn dan de twee pijpen samen van de Milltek.

Het spruitstuk is eigenlijk bepalend voor de herrie, als dat een meer open spruitstuk is gaat de auto pas echt herrie maken, ook met een Works uitlaat (vraag maar aan Hans).

Als ik trouwens mijn Mini echt ga preppen voor het circuit gaat de accu de kofferbak in en verdwijnt die bak in het midden om plaats te maken voor een uitlaat die rechtdoor gaat à la R56. Dan komt er ook plaats voor een echte diffusor.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 jun 2008, 23:53

Berthil schreef:Als ik trouwens mijn Mini echt ga preppen voor het circuit gaat de accu de kofferbak in en verdwijnt die bak in het midden om plaats te maken voor een uitlaat die rechtdoor gaat à la R56.
Dat lijkt mij inderdaard het beste, gewoon een rechte pijp naar achteren. Wat accu betreft kun je twee van kleintjes overwegen die je dan aan de zijkanten plaats (als mogelijk in vak voor de achterlichten of half erin).
Mischien dat je aan één kleintje ook genoeg hebt. Je moet dan meer rekening houden met wat je doet. Dus gebruik van radio, airco, lampen e.d. -> van te voren uitzetten voor je motor uitschakeld en boel pas aanzetten als motor tijdje loopt.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

05 aug 2008, 23:16

Eindelijk de beslissing genomen, het wordt de ALTA,maar dan de R56. De accubak gaat in de kofferruimte en de ALTA 3" pijp gaat gewoon recht naar buiten toe. :lol: Dit lijkt me de meest ideale situatie en ben ik eindelijk af van al die gekke bochten.
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 aug 2008, 12:52

Hmm. ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet 8) en vooral wat voor geluid het maakt.. want een R56 met een Alta maakt nou niet echt veel kabaal..
Maarja jij heb ook een turbo :wink: (neem je die zwarte uitlaat die bij Beek ligt?)
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 aug 2008, 13:26

Hai Mark,

Ik had je topic even gemist... Ik heb -onder mijn R56- een Alta uitlaat en die bevalt me prima! Sinds we de truc met het water hebben uitgehaald maakt ie ook nog lekkere plopjes. :D
Maaij heeft hem onder zijn r56 gehaald, maar die maakte ook veeeel meer kabaal dan de mijne (misschien zat hij tegen z´n carroserie aan?)

Suc6 ermee en tot meetz.

Groetjes,
Karin
MINI..what else?! :))
Afbeelding
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

06 aug 2008, 21:22

Hans schreef:Hmm. ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet 8) en vooral wat voor geluid het maakt.. want een R56 met een Alta maakt nou niet echt veel kabaal..
Maarja jij heb ook een turbo :wink: (neem je die zwarte uitlaat die bij Beek ligt?)
Nee de chrome van Beek. Er zit nu een chrome works onder en ik vond dit het meest in lijn passen. Echt veel kabaal hoeft hij van mij niet te maken, en naar aanleiding van ons mooie treintje naar Breda en de goede verhalen van turbootje zijn mijn verwachtingen hoog gespannen van deze uitlaat. :D
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”