Heb geen keuze. Heb dit jaar de Cooper ingeruild op een Cooper S en rij nou eenmaal tussen de 30.000 - 35.000 per jaar woon-werk incl. privekilometers. Dus rij gewoon door. Ga ook niet proberen door niet in de toeren te klimmen enigszins brandstof te besparen want dat is echt een druppel op een gloeiende plaat. Dus gewoon gassen zolang het kan en als het niet meer kan, dan is de enige oplossing een goedkopere/zuinigere auto. Bijvoorbeeld van Cooper S weer terug naar Cooper of Cooper D, maar daar denk ik voorlopig niet aan....
Ik rij sowieso niet zo heel veel, want ik heb geen auto nodig voor woon-werkverkeer, met mijn Cooper heb ik vorig jaar iets van 17.500 km gereden. Zoiets zal ik dit jaar ook wel halen. Gewoon genieten van iedere kilometer !!
Maar het is zo focking moeilijk, heb het echt lastig mee om niet telkens mijn pedaal tegen de bekleding te drukken . Rij wel minder van die bestemminglose toertjes . Ik ben thuis de grootste brandstofverbruiker .
Om zelf nog te antwoorden, ik rij minder. Lekker gas geven gebeurt nog, maar enkel als ik merk dat naast me iemand anders er ook zin in heeft. Het aantal km's dat ik voorheen reed was al niet fameus, nu daalt het tot onder de 1000 km's. Ironisch genoeg zijn het voor het overgrote deel ritjes met een recreatieve bestemming, of zuivere plezierkm's.
maus105 schreef:het interreseert me echt geen flikker vraag mij ook niet hoeveel km ik op een tank kan rijden of op hoeveel die rijd.ik ga tanken als me meter laag is
Ik probeer ietje zuiniger te rijden. Dit is echter heel moeilijk. Als ik de Mini start, dan krijg ik er gelijk zin in. B.t.w. mijn Mini is echt wel zuiniger gaan rijden na chiptuning. Verder pak ik voor de hele lange ritten ietsje vaker toch mijn auto van de zaak. Dat scheelt helaas wel een fun ritje.
Ik ga echt niet mijn rijgedrag aanpassen.
De MCS die ik heb, heb ik gekocht voor de S. (lees rijplezier/prestatie)
En die was me duur genoeg om er geen/minder plezier van te hebben.
Dusss, degenen die er last van hebben, zijn de cafe- en restauranthouders.
Kan mijn centen maar 1 keer uitgeven.