Er zitten hele vervelende klemmetjes aan de binnenkant die ervoor zorgen dat het geheel er niet 'zomaar' afgetrokken kan worden. In mijn DIY strobelights staat er een foto van. Ik heb het geheel er toen afgekregen door wat kracht en een schroevedraaier ertussen. Eenmaal een stukje los kan je de klemmetjes met een schroevedraaier een stukje inbuigen dat ze niet meer klemmen.
iDD
VDO meters
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo, na een uurtje prutsen is het dan toch gelukt
. Het is in principe een eenvoudig klusje, het enige opstakel, waar ik toch wel een goede 20 min mee bezig ben geweest is dit:
Met dank aan IDD
De olie meter zit nu rechts en de volt links. Een stuk beter en het hoort ook zo volgens de montage handleiding. Raar dat de dealer ze verkeerdom heeft gemonteerd. Dank voor de hulp iig.
Gr,
PP

De olie meter zit nu rechts en de volt links. Een stuk beter en het hoort ook zo volgens de montage handleiding. Raar dat de dealer ze verkeerdom heeft gemonteerd. Dank voor de hulp iig.
Gr,
PP
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Netjes zo, goed gedaan 
Bij mij had de dealer zelfs allerlei draden op de verkeerde plaats doorgevoerd waardoor de hele console niet meer ver genoeg naar beneden kon. Dat viel normaal niet op totdat ik de boel ook zelf een keer uit elkaar heb gehaald en bij het terugzetten zag dat het beter kon

Bij mij had de dealer zelfs allerlei draden op de verkeerde plaats doorgevoerd waardoor de hele console niet meer ver genoeg naar beneden kon. Dat viel normaal niet op totdat ik de boel ook zelf een keer uit elkaar heb gehaald en bij het terugzetten zag dat het beter kon

- Blont-007
- NMC Legend
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die komen dus al mijn kant opBlont-007 schreef:Hey Menno hiero http://link.marktplaats.nl/170791329

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het heeft toch een apart nummer (82940015951)?
Zou dus los te bestellen moeten zijn met een dealer die er wat moeite voor wil doen. Ik dacht dat Beek ze ook heeft en ze met andere meters monteert.
Zou dus los te bestellen moeten zijn met een dealer die er wat moeite voor wil doen. Ik dacht dat Beek ze ook heeft en ze met andere meters monteert.
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Thanks Berthil! Realoem had ik nog niet geprobeerd... Ik ga de lokale BMW dealer binnenkort maar weer eens lastig vallen.Berthil schreef:Het heeft toch een apart nummer (82940015951)?
- Moor
- Leerling Mini lid
Bericht
Tip voor de mensen die dit ook een olietemperatuurmeter overwegen; laat bij de eerstvolgende olie verversing de afsluitplug vervangen door een VDO olietemperatuursensor. De sensor kost iets van 20-30 Euro en mijn dealer heeft voor het plaatsen niks extra's gerekend (maakt qua tijd toch niks uit of er een plug of een sensor ingedraaid wordt).
Ik geloof dat ik voor de meters ( water en olie temp) iets van 60 Euro per stuk kwijt was, houder 30 euro en 2x 20-30 euro voor de sensoren. Beek heeft overigens een aansluitstuk voor een oliedruksensor (oliedrukmeter), die ik eigenlijk liever zou hebben dan een watertemperatuurmeter.
Ik geloof dat ik voor de meters ( water en olie temp) iets van 60 Euro per stuk kwijt was, houder 30 euro en 2x 20-30 euro voor de sensoren. Beek heeft overigens een aansluitstuk voor een oliedruksensor (oliedrukmeter), die ik eigenlijk liever zou hebben dan een watertemperatuurmeter.
Onze sponsors