Het leek me eens een aardig idee om een topic op te zetten met verhalen over waarom men MINI is gaan rijden. Wat leide er toe of wat waren de gedachten er achter.
Ik rij nu in een Opel Tigra van 13 jaar oud. Het was weer eens tijd voor de APK en zag de bui al hangen. 4 nieuwe banden, schokbrekers verrot, uitlaat stuk, roest bij de dorpels etc etc. Hij is ondertussen echt te ghetto voor woorden. Dus tijd voor een nieuwe auto.
Eerst ging ik maar es bedenken wat ik niet wilde:
- Amerikaan: Geen zin in gerecycelde koffie bekertjes
- Jappanner: Geen stijl is ook een stijl
- Italiaan: Onderdelen van de snelweg moeten halen is mij iets te gevaarlijk
- Fransman: Ga ik niet eens woorden aan vuil maken.
Dus blijven de duitsers over:
- VAG: rijden alleen eikels in
- Mercedes: leuk als ik 60 ben
- Opel: Als mijn wil tot leven ophoudt kan dat altijd nog
Dan blijft dus eigenlijk alleen BMW over. Hoewel ik het er vroeger nooit echt op had, ben ik over sinds mijn zus BMW rijder is geworden. Wat rijden die dingen lekker zeg. Stuurt strak, ligt lekker op de weg en wil ook wel van ze plaats. Helemaal mijn ding. Dus ik op zoek naar en tweedehands BMW. Met mijn budget kwam ik niet verder als een 320 van een paar jaar oud. Op zich leuk, maar en beetje traag en ook niet heel hip. Maar wacht ... BMW doet toch ook iets met MINI. Even de specs gechecked en ik was al helemaal in me nopjes. Snel, ziet er leuk uit en "betaalbaar". Dus ik contact met dealer opnemen voor een proefrit.
Zogezegt zo gedaan. Ik stap samen met mijn compagnion op een zaterdag ochtend de dealer binnen en krijg een paar sleutels, stap in, rij het terrein van de dealera af en plank hem. Ja hoor .. liefde of het eerste gezicht.
Na wat toeren weer terug. Ik sta nog wat te babbelen met de verkoper, is mijn compagnion ondertussen door de showroom aan hobbelen. Komt hij terug. Zijn oog was gevallen op een 320 coupe (hij was niet eens op zoek naar een auto ) en hij was aan het rekenen gegaan (hij is van de financien) Volgens hem was het allemaal te betalen en vond dat we het maar op de zaak moesten doen. Daar ga ik natuurlijk niet tegenin
Een week later stonden er dus een MCS en een 320 coupe in bestelling.
Zo ben ik aan de mini geraakt
PS: meneer fietst naar ze werk en heeft z'n 320 dus als boodschapen auto
* funauto naast de Astra Statioen Diesel die in 2 jaar tijd een ton over de NL wegen heeft afgelegd
* ik was het helemaal zat om elke week aan mijn Classic Cooper te sleutelen
Mijn redenen: heb altijd al VW( @Ducks, ben een Eikel dus) gereden waarom? ‘degelijke auto’’. Tot mijn laatste dus , rij nu exact vier jaar (9 juli 2008) in het laatste model Golf 2.0. maar wel een met allerlei problemen, en dus kosten, dat ben ik dus zat. Daarbij wilde ik wel eens iets spannender als in een Golf (VW) rijden. Heb me ook georiënteerd op een nieuwe Audi A4 2.0 TFSI (211PK) die wilde ik dan met Quattro bestellen, en panoramadak etc. Uiteindelijk vond ik dit te duur worden (rij privé) dus niet gedaan.
Ben vervolgens mezelf goed gaan afvragen wat ik belangrijk vind, ten eerste rijgedrag moet sportief zijn, heb geen ruimte nodig (zit 95% alleen in een auto), een auto moet ook qua uiterlijk eigenwijs en min of meer onderscheidend zijn, moet een auto ook individueel kunnen maken. Zo ben ik op een Mini Cooper S uitgekomen, vind het sowieso al vanaf het begin een erg mooie en leuke sportieve auto om te zien. Alleen was nooit zo enthousiast over het interieur met de komst van de R56 is het, in mijn optiek, wel verbeterd. Twee weken geleden heb ik een proefrit gemaakt en was definitief helemaal om.
Voor mijn eerste mini cooper reed ik een coupé fiat 20v turbo, flink gekieteld en daardoor een verbruik van 1op6 Toen ontmoette ik mijn vriendin... woond in spijkenisse en ik in vanen dus moest een flink eind gaan rijden.
ik wilde dus wat zuinigers maar toch iets wat leuk reed... dus mini cooper.. daarna cooper S, daarna Cooper cabrio en nu weer Cooper (r56) Once a mini.....
Mijn eerste auto was een opel corsa gsi uit 1993 mijn tweede auto was een nieuwe mg zr in 2002 toen ik na 3 jaar besloot weer een andere auto te kopen toen was ik aan het twijfelen tussen een opel speedster, lotus elise, mini cooper s uitendelijk gekozen voor de mini (kun je toch nog een keer iemand achterin meenemen, na een proefrit te maken was ik na 2 minuten al helemaal verliefd op die auto en nu bijna 2 jaar later nog steeds
Mijn autoverleden is niet zo spannend... Ik heb namelijk altijd bedrijfsauto's gereden (Je kent het wel Renault kangoo en een paar Vito's). Daarnaast al een tijdje aan het sparen voor een oude mini. Helaas is een goede oude mini ongeveer even duur als een MINI in Duitsland.
Wezen kijken voor een Cooper S enkel omdat ik 30k in het jaar rijd toch maar voor een Cooper gegaan.
Ik reed altijd in de Ford Ka van mijn moeder. Hier ging ik altijd mee naar school toe en boodschappen doen. Ding was echt fijn voor in het dorp. Op de snelweg kwam hij vermogen te kort. Alhoewel, ding haalde ook 140 en meer zelfs. Dit was ook aan de benzine te merken. Helaas kon mijn moeder op dat moment geen auto meer rijden. En ik wilde graag eens gaan kijken voor een andere. Toen zei mijn vader dus ga maar eens wat zoeken op internet. Zo gezegd zo gedaan. Eerst zijn er voor een Volkswagen golf gti edition met 210 pk gaan kijken. Dat vond me pa niks want daarmee zou ik mezelf doodrijden zei die. Nou toen maar weer eens wat verder gekeken en toen kwamen we bij mijn huidige Cooper S uit 2 jaar geleden. Dit was helemaal in hoog blokland bij utrecht. Na een weekje wachten en veel op internet naar de auto kijken toch de stap daar naar toe gezet. Wij de ford ka mee en die gingen ze ondertussen inspecteren. In de tussentijd kreeg ik de MINI mee. Man, wat was dat voor een vliegtuig D:D
Tijdens de rit reed ik 130 waar ik achteraf maar 30 mocht. Even later kwam er politie aan gereden en ben gauw naar de garage terug gegaan
Toen ik daar aan kwam was de deal al rond gemaakt. Een week later kon ik de auto op komen halen. Wat was dat fijn die eerste lange rit naar huis
Tevens kwam ik er achter dat er nog een stel naar deze auto waren wezen kijken. Dit bleken turbootje en der man te zijn :D
Maar waarom voor mini gekozen; je kunt er overal mee komen zonder dat het opschepperig en patserig over komt. Tevens rijd het ook wel fijn.
(website ligt een beetje overhoop omdat ik hem aan het verbouwen ben. maar rechtsonder op het scherm kun je verklikken of links in het menu op de button auto)
Komend weekend verwacht ik auto nummer 24 te krijgen sinds 1996.
Mijn MINI verleden bestaat uit een Cooper Works uit 2005 welke ik nu nog heb. verder een Cooper S uit 2006 en een Cooper Clubman uit 2007 gehad. Komend weekend wordt daar een Cooper S Cabrio Works aan toegevoegd.
Vanuit een Seat Arosa 1.0i wezen kijken voor wat leukers. Naar Polo's wezen kijken, ook Ford, of toch een grotere Seat... Op de RAI stond BMW/Mini dat jaar niet, dus kon niet proefzitten.
Op een mooie zaterdag wilden we wat gaan toeren, maar toen stelde ik voor om even naar de Miniwinkel in Beek te rijden.
Wilde dat geinige karretje toch eens passen. Goh, wat waren ze leuk.
Verkoper vroeg of we een proefrit wilden maken.
Nounounou... de eerste honderd meter waren al goed voor een smile van oor tot oor.
WAT een verschil met dat hok van 'n Arosa...
WAT een fun, in elke bocht.
Onze proefCooper had het extra harde sportonderstel, dikke 17", kuipjes...
Jong... DOLLE pret in dat ding.
Toen we 'm terug brachten hadden we allebei een boei van 'n hoofd;
pure opwinding en de vurige wens om zo' Mini te hebben.
Enfin... We hebben veel fijne kilometers gemaakt in de 3 Mini's die resulteerden uit die ene proefrit...
Voor de MINI's reed ik altijd Opel en VW. Duitse degelijkheid dacht ik altijd. Maar toen de New MINI in 2001 uitkwam waren Ester en ik hier meteen helemaal weg van. Maar een nieuwe MINI was toen voor ons financieel niet bereikbaar. Maar de koorts om een MINI te willen rijden werd alleen maar erger en erger. Keertje proefgereden en maar op internet blijven wegdromen van alle MINI's die daarop te vinden waren. Daarom in 2005 een MINI Cooper gekocht uit het Next aanbod. 3 jaar met superveel plezier mee gereden en in die tijd zijn wij echte MINI-fans geworden. Nu rijden we vanaf februari dit jaar met onze Cooper S, ook weer uit het Next aanbod. En wat een kanon is dit!!! Sorry...ik zal me inhouden ....Zo zie je maar...als je je dromen maar blijft najagen
Laatst gewijzigd door Sepp op 10 jul 2008, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik was eigenlijk al sinds mn 16de ofzo aan het kijken naar wat voor mij op mn 18de een mooie geschikte auto zou zijn
Ik toen een lijstje opgesteld van ik wel wat vond en voor mij 2de hands ook betaalbaar was. Hier stond raar genoeg de mini niet tussen, simpelweg omdat ik ze altijd TE duur had geacht
De keuze was dus,
- mercedes A-klasse het face-lift model
- alfa 147
- fiat stilo abarth(viel af door op internet veel over problemen te hebben gelezen)
toen eigenlijk hadden we het er een keer tijdens een feestje over dat een mini wel een uber gaaf karretje is dan ga je is op internet zoeken en dan kom je ineens tot de conclusie dat ie voor mij toch betaalbaar is nou dan is keuze natuurlijk snel gemaakt want hebt ze altijd al uber vet gevonden
Dus op mn 18de na het behalen van mn rijbewijs een geschikte gevonden op internet, hier is mee gaan rijden en helemaal verkocht en ben er tot op de dag van vandaag nogsteeds super blij mee. Iedere keer als ik er in rijdt heb ik gewoon een smile op mn gezicht