Waarom ben jij MINI gaan rijden?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
iDarkDesign
Transformer

09 jul 2008, 13:26

Eerste auto voor mij. MINI was wat anders dan wat je normaal gesproken zag. Toentertijd had ik NIETS met auto's behalve dat ik er eentje nodig had.

Eerst in een cooper gereden, fantastisch! Maar toch een 's'je proberen. En dat was natuurlijk goed fout.

Nog geprobeerd een 2e handsje te kopen bij Ekris Nijkerk, maar die werkten wat tegen, dus toen heb ik ze een dikke vinger gegeven en heb ik bij jan de jong een nieuwe gekocht. (tuurlijk nog even terug geweest om te stangen)

na een half jaartje stuitte ik op de club en toen was het beurt! Zowel MINI als auto's in het algemeen.

iDD
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jul 2008, 13:55

M'n eerste MINI: Leuk uiterlijk en een lekker pittig motortje erin. Kortom, gekocht uit pure emotie! 8) In 2006 kwam ik deze club tegen en toen dacht ik dat ik niets anders meer wilde... Tot de tweede MINI vervelend begon te doen. Ik ben bang dat er wel weer een terug gaat komen zodra het er de tijd voor is.
Afbeelding
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 jul 2008, 17:30

Ik reed voor mijn Mini een Seat ibiza :| ,en mijn vrouwtje een peugeot 106 :wink: ,maar ja twee auto's werd ons teveel mijn vrouw reed amper
dus stond of de ibiza voor de deur of die 106.
beide verkocht(voor dat er serieuze kosten aan zaten te komen :P )
en toen gezocht naar onze Mini,mijn vrouw was eerst nogal sceptisch maar toen ze uiteindelijk een proefrit had gemaakt was ze verkocht :yeah
naast het fantastische uiterlijk van deze auto,zijn de rij-eigenschappen natuurlijk ook geweldig :mrgreen:
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 jul 2008, 20:06

Ja, na een aantal verschillende auto's te hebben versleten, kocht ik toen een mazda mx5.
Zo heb ik er 2 gehad en was vooral blij met de wind lekker in mijn haren.
Alleen een ellende om open en dicht te doen, met klikhaken aan het plafond en om dicht te doen moest je altijd zelf uit de auto. Dat was ik beu en wilde een auto met een automatisch dak, vond ik altijd wel 8) staan.

We zagen toen onze 1e mini staan met panoramadak :P mooi , maar twijfelde.............. het was geen cabrio natuurlijk. :roll:
Maar mannetje was er weg van dus de mini met panoramadak kwam er.

Maarrrr de zon kwam ... en het werd zomer............ :mrgreen: :mrgreen:
En ik miste mijn cabriotje dus.................................. vrouwtje d'r zin en de cabrio kwam er >) Had gelijk mijn zin moeten doen :p :p :mrgreen:

En tot op de dag van vandaag super blij met mijn cabriotje. :))
Kan me geen andere voorstellen, buitenom mini dan. :wink:
MINI...................................The best there is.
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 jul 2008, 20:42

Mijn huidige C2 stond twee weken lang stil met een kapotte accu (wat achteraf pas bleek bij de Kwikfit) en dat zorgde bij mij voor het `dat nooit meer´ gevoel. 5 jaar oud, dus op zich een mooi moment voor een afscheid. Ik was overigens al een jaar aan het rondkijken. Heb de 207 bekeken, de C4, de Clio en meer van dat soort wagens. Lekker aangekleed in de configurators en maandlasten vergeleken en eigenlijk was daar niks mis mee. Allemaal safe en verstandig. Toch had ik het idee dat ik bij die auto´s binnen enkele jaren toch weer de kriebels ga krijgen.

Ondertussen ging ik mijmerend af en toe eens bij MINI kijken naar de Clubman. Maar ja... die prijs heh. Da´s toch wel erg veel voor een vervoermiddel dat met name in de weekenden de parking verlaat. Toch nog erg veel voor een werkend stel zonder kids, maar met hypotheek.

Het heeft enige tijd geduurd voordat ik rijp was voor de conclusie dat een auto in deze prijsklasse best wel kan als je dat nou eenmaal leuk vindt en bewust gaat voor plezier. Zat andere doelen om je geld aan uit te geven, maar ik kies nou eenmaal voor een mooie auto. Na een proefrit is het snel gegaan... de geweldige uitstraling, het heerlijke gevoel, de vele keuzemogelijkheden en ook het lage verbruik: groter en veel sneller, maar toch zuiniger dan de C2. Er was ook eigenlijk geen serieus alternatief voor deze Clubman... had ik maar veel eerder toegegeven aan deze verleidelijke wagen. Dan reed ik er nu al in!

Ik kan niet wachten!
ArjandeV
Enthousiast
Enthousiast

10 jul 2008, 11:48

Nou, mijn hele verhaal dan maar:

26 november 2007 haalde ik mijn rijbewijs, voor het werk en door het werk betaald. Ik kreeg toen een Smart Turbo met wel 61PK uit 1999, omdat ik elke week vanuit Groningen (waar ik woon) een maal per week naar Amsterdam moest voor het werk kreeg de smart het al snel zwaar te verduren. Op tweede kerstdag, 4200km later begaf een van de 3 cilinders het. Toen een leen smart gekregen van de dealer, maar dit zou tot 29 januari duren omdat er een tweedehands motor gereviseerd moest worden. Mijn collega ging toen weg bij het bedrijf en ik heb van 24 januari tot 19 februari in een BMW 318 uit 1999 gereden, deze zou verkocht worden zodra mijn leaseauto klaar was, een suzuki swift 1.3 shogun. Leuk dingetje, niet te duur en opzich een gave auto.

Onlangs hebben we een nieuwe werknemer aangenomen die als loon een auto van de zaak krijgt (ze werkt 1 dag per week) en omdat mijn baas altijd al graag een Mini Cooper S Clubman wou hebben heeft hij die besteld bij de leasemaatschappij, een leuk promotie autotje. Twee weken geleden kreeg ik te horen dat de Mini was besteld bij Mini Amsterdam en hij daar al stond.. vervolgens kreeg ik te horen dat ik de Mini mocht gaan rijden en mijn Suzuki naar de nieuwe werknemer gaat, das wel gaaf dacht ik, maar van buiten vond ik zoon clubman maar mwoah mwoah.. Dus ik naar de dealer voor een proefrit en ben er eigenlijk direct verliefd op geworden.. wat een karakter en wat een snelheid! Dat is wel even wat anders dan een japanse 1.3!

De auto is gisteren terug gekomen van de spuiterij, de c-stijl is nu ook zwart gespoten in de zelfde kleur als de rest van de auto en nu worden de 18" zwarte JCW velgen eronder gemonteerd en de auto rijklaar gemaakt. In eerste instantie zou de auto de 11e klaar zijn maar door drukte krijg ik hem pas wat later, waarschijnlijk volgende week vrijdag!

Al met al, ik kreeg de auto in mijn schoot geworpen, maar pff, wat heb ik een mazzel gehad!
R53 :D
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 jul 2008, 12:15

Vanaf de eerste schets die gepubliceerd werd in de Duitse Auto en Motorsport wist ik al zeker dat er op een dag een Mini zou komen. Een 'kleine' auto met de uitstraling van een Mini (classic heb ik gehad) maar dan een modernere en veiligere uitgave en dan ook nog geproduceerd door BMW (heb ik ook gehad).

Ik heb nooit een proefrit gemaakt, zo zeker wist ik dat ik een Mini wilde hebben. Welke wist ik ook precies, zo heb ik hem dan ook in Duitsland 'besteld' en binnen twee weken was hij ingevoerd en kon ik hem ophalen.

Sindsdien is het elke keer feest als ik in de Mini zit. Het modden is wat uit de hand gelopen maar elke cent waard geweest door het plezier wat het gegeven heeft en nog geeft.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

10 jul 2008, 12:28

Hier dan mijn verhaal :lol:

Ik reed dus een fiat Seicento haha en blauwe met alles erop en eraan dus wat mij betreft toen helemaal toppie!!!
Paul had zijn zinnen gezet op een MINI dus mijn Fiatje moest maar ingeruild :?
Voor mij hoefde het allemaal niet hoor, ik kon toch rijden, kwakte dat ding overal neer en hoefde nergens op te letten. :lol:
Maar jah toch trok die Mini wel een beetje.
Dus maar gaan zoeken, ik hoefde geen S en een Cooper was ook niet nodig het is toch een Mini dussuh wat maakte dat nou uit.
Dus gezocht en gezocht en uit eindelijk een mooie Rode gevonden met weinig km's.
Maar ja in Enschede dus niet bij de deur, na wat mail contact kwamen we er wel uit dus wij Minietje halen in Enschede.
Op zoek naar andere velgen dakkie beplakt, ander interieurtje en nog een uitlaatje en voila.
Na mijn eerste meeting de Mini van Maaij gezien te hebben zat het in mijn hoofd hè en het ging er niet meer uit, ik wilde PW :P
Tot ik op een dag langs Renvova reed en daar die mooie Blonte bak stond, gelijk Bernard gebeld, en proefrit gemaakt en gekocht haha.
Tja en dan nu mijn derde Mini, die op transport is naar Nederland, ik ben benieuwd wat dat gaat worden, ik kan niet wachten meer, laat maar komen. :mrgreen:
Hahaha dit is de korte versie!! :mrgreen:
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!

10 jul 2008, 18:34

Mijn MINI Story...

Sinds ik mijn rijbewijs had (eigenlijk daarvoor al), was ik op zoek naar een leuk, klein en betaalbaar wagentje...die iets anders was dan de rest. Eerst wilde ik een Smart, maar daar kon je geen mensen in meenemen....dus die viel af. Uiteindelijk bleef een Daewoo Matiz SE en MINI over. Helaas was een MINI toen nog niet betaalbaar, dus werd het de Matiz SE. Een oranje, waar ik uiteindelijk bijna 6 jaar in gereden heb!

Door allerlei omstandigheden kwam ik terecht in de Belgische MINI Challenge. Een race-klasse met alleen maar MINI's. Dat was 2 jaar fun, en vooral is toen beslist...de volgende auto wordt een MINI, hoe lang ik ook moet sparen. In deze race-klasse werd ook het 'droom uiterlijk' gevormd (zwarte MINI, met wit dak...en witte vlakken aan de zijkant).

Na een aantal jaar veranderde ik van baan, en ook het vervoer naar mijn werk. Bij mijn vorige werk ging ik met de bus wegens de files, nu met de auto wegens de slechte verbinding met het openbaar vervoer. In verband met de files begin ik nu erg vroeg...Ik rij nu iedere dag vanuit Moerkapelle naar Amsterdam (Westpoort).

De vele kilometers vond de Daewoo Matiz niet echt leuk. Daarvoor is dat ding ook absoluut niet gemaakt. Dat wagentje had iedere dag een 'gevecht' met zichzelf. Dus moest er een nieuwe komen...jawel een stevige wagen. Dus daar begon de MINI te knipogen. Na een dagje kijken enz, zag ik licht blauwe MINI staan bij Mini Den Haag....en ik vond hem direct erg gaaf. Na nog een proefrit, en nog wat rondkijken stond er een bijna identieke MINI bij Breeman in Rotterdam te knipogen...en toen was het rond. Ik kocht deze! En sinds 3 februari 2007 rij ik elke dag met een grote glimlach naar Amsterdam in mijn lichtblauwe MINI...
Mini Edwin
4 op een rij!
4 op een rij!

10 jul 2008, 19:59

De Mijne... :mrgreen:

Op een dag zag ik op de site van JETIX dat je er een MINI kon winnen. Ja.... een MINI..... Ik wist niet eens hoe een MINI eruit zag :oops: . Maar toch meegedaan aan de prijsvraag, 5 (lastige) vragen invullen en een ouder moest een slagzin afmaken en daarna ingezonden. Toen ik op een woensdagmiddag van Tennis thuis kwam zei mijn moeder: Een mevrouw van Jetix heeft gebelt en vroeg of we konden komen naar de studio in Hilversum voor de TV opnames van JETIX MAX. We moesten dezelfde dag terug bellen of we wilde. Mijn moeder zat te twijfelen of we zouden gaan. Maar mijn vader zei: Doen Joh!! Maak je maar 1 keer mee! Dus toch deden we mee.

Wij hadden toen een Volvo V70 in kleur Ruby Red en mijn vaders bedrijfswagens. Mijn moeder wilde eigenlijk al een eigen autootje maar mijn vader zei: Je pakt maar zo'n bedrijfswagen!

Toen op de zaterdag in de studio hoorde dat er 5 van de 20.000 gezinnen waren uitgekozen om de MINI te winnen, we hadden al een weekend disneyland en een Nintendo DS gewonnen. Eerst werden er voorrondes gehouden zodat er 2 gezinnen zouden afvallen. Wij waren de eerste die doorgingen dus we konden 1 van de 3 sleutels pakken. Hierna gingen we met z'n allen naar de MINI. Achter de camera stonden wel iets van 100 mensen, ook hadden de 2 regisseurs een beetje ruzie :P . Eerst mogt een ander gezin de sleutel passen, maar die paste niet. Het werd steeds spannender! Nu waren wij aan de beurt! Mijn moeder ging in de MINI zitten en deed de sleutel in het slot. Eerst lukte het niet.... Maar toen..... Hij deed het!!! Helemaal blij!!!

Terug naar huis ieder familie lid gebelt! Mijn eerste reactie van mijn tante was: Je gaat er zeker bijna nooit in rijden :s .....

Lang wachten voordat de MINI kwam, we zaten de hele tijd op de site van MINI een MINI te bouwen :P . Tot op een dag de mevrouw van JETIX belde waneer ze de MINI wilde overhandigen. Het was meteen stil bij ons.... >)

En zo werd het overhandigd.... Een van de laatste modellen van de R50 zei de Dealer. Overal stond het bij ons in de krant dat ik toen nog 11 jaar een MINI had gewonnen, in het AD zelfs!!

Na de overhadiging mail ik JETIX nog vaak en gebruiken ze de MINI ook nog weleens voor TV Opnames. Ook op de Snelweg word er veel gezwaaid.

Door een kennis die in Vianen een bloemenwinkel heeft zijn we op deze site gekomen. Het zag er heel mooi uit! :shock: En zo ben ik helemaal gek van MINI's geworden.... 8)

Zo is het ongeveer gegaan!!
maus105
Bonkey

10 jul 2008, 21:25

om wat ander groots te compeseren :lol:
Mini Edwin
4 op een rij!
4 op een rij!

10 jul 2008, 21:44

Groot verhaal over een klein autootje :P
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 jul 2008, 00:28

Mijn antwoord is eigenlijk heel simpel een vraag: Al eens om een Mini heengelopen en erin gereden? ... dan weet je het wel :dansen
ConnieVP
4 op een rij!
4 op een rij!

16 jul 2008, 12:09

Ons verhaal;
Altijd al in een classic mini gereden ( nu nog), en we hebben een suzuki Vitara erbij gehad ( tot vorig jaar) als goede betrouwbaardere auto, omdat ik toch veel van een goede auto op aan moet kunnen in mijn werk ( verzorgende)
Toen de New Mini uitkwam vond ik hem al geweldig :hap , wat was dat een droom om er een te kopen..maar helaas kon dat nog even niet in ons budget, dus ff sparen.
Vorig jaar hebben we besloten om de Vitara te verkopen en de classic Cooper dan zouden we een New Mini kunnen kopen want we hadden al een mooi centje gespaard.
Na enkele Mini`s te hebben bekeken zijn we bij onze huidige uitgekomen, deze verkoper kocht namelijk ook voor een mooi budget onze Vitara.
Eindelijk hadden we dan eindelijk onze New Mini Cooper..tot de dag van vandaag rij elke dag met big Fun in onze Cooper :D
JCW 2015 Rebel Green :mrgreen:
Classic Mini 1984
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jul 2008, 11:51

Is mijn eerste auto, en om eerlijk toe te geven vond aan de mini toen hij net uit was helemaal niets. Liet het eigenlijk volledig links liggen, als grote bmw en audi freak vond ik het toen maar bah. Liever grote snelle auto's ...

Tot een vriend van me (volledig geobsedeerd erdoor) erover begon te spreken, hij wekte mijn interesse op. Dus deed ik wat ik anders iedere dag doe, plaatjes gaan zoeken. Interesse groeide ... BAM ... obsessed :)

Iedere dag over mini's praten, bij mij thuis niets nieuws. Het gaat meestal over auto's :). En plots waren er die leuke vervangwagens van onze bmw-dealer. Heb me toen rotgeamuseerd om gewoon rondjes te rijden op de parking :).

Een tijdje later stond zo'n leuk ding voor mijn neus geparkeerd, er was geen strik rond, maar hij was toch voor mij :wink:.

Terug naar “Kletshoek”