Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De watergekoelde intercooler is vorige week gemonteerd door Mini Clubsport Schäfer in Kaiserslautern, een BMW en MINI dealer met een raceafdeling.

Mooi gezicht door de brievenbus al is de brievenbus nu eigenlijk overbodig aangezien de radiator nu achter de onderste grille zit. Ik heb de RMS behuizing door Schäfer laten spuiten in Electric Blue:

Ik merk duidelijk dat de motor harder trekt, zeker meer dan normaal met deze hogere temperaturen, en helemaal in de 5e en 6e versnelling. Verder lijkt de motor wat minder te trillen.
Als ik mijn GTT luchtfilter en carbon strutbrace heb gemonteerd zal ik nog een foto maken van de gehele motor, met de rode OMP strutbrace die er nu in zit ziet het niet optimaal uit

Mooi gezicht door de brievenbus al is de brievenbus nu eigenlijk overbodig aangezien de radiator nu achter de onderste grille zit. Ik heb de RMS behuizing door Schäfer laten spuiten in Electric Blue:

Ik merk duidelijk dat de motor harder trekt, zeker meer dan normaal met deze hogere temperaturen, en helemaal in de 5e en 6e versnelling. Verder lijkt de motor wat minder te trillen.
Als ik mijn GTT luchtfilter en carbon strutbrace heb gemonteerd zal ik nog een foto maken van de gehele motor, met de rode OMP strutbrace die er nu in zit ziet het niet optimaal uit

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
?????
Berthil schreef: met de rode OMP strutbrace die er nu in zit ziet het niet optimaal uit

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De man van Schäfer (Klaus-Peter) en ik hebben een flink stuk gereden om de intercooler te testen. Het tikken heeft weinig te zeggen volgens hem, geen probleem. Het zijn de kleppen onder hoge belasting die wat tikken, maar zolang het niet gaat pluimen is er niks aan de hand. Goede reden om straks ook eens naar een andere kop te gaan kijken 
Met Klaus-Peter heb ik ook meegreden in zijn Mini over de Ring. Hij heeft al 1300 ronden over de Ring gereden (ook met zijspan racemotor)! Hij was trouwens onder de indruk van het vermogen van de mijne, ook zeker onderin, we hebben even flink gegast op de snelweg.

Met Klaus-Peter heb ik ook meegreden in zijn Mini over de Ring. Hij heeft al 1300 ronden over de Ring gereden (ook met zijspan racemotor)! Hij was trouwens onder de indruk van het vermogen van de mijne, ook zeker onderin, we hebben even flink gegast op de snelweg.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Die intercooler.... GEIL! heel mooi.
Hey heb jij ooit nog die LEDjes in die angeleyes gekregen?
iDD.... allemaal leuks!
Hey heb jij ooit nog die LEDjes in die angeleyes gekregen?
iDD.... allemaal leuks!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De LEDjes heb ik, ze zijn een beetje feller en wat minder blauw, maar helaas te weinig verschil met diegene die er in zaten. Maar misschien komen ze beter tot hun recht in de standaard standlichten. Eventueel wisselen we ze een keer om op een meet, dat is zo gebeurd.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Ik heb ook die angel eyes, maar als het niet veel uitmaakt, dan ga ik ze niet aanschaffen. Dan koop ik liever een waterkoeler 
iDD

iDD
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vandaag kwam de niet geleverde ring van een Duitse carbonboer ook binnen, dus de rest van het carbon er ook opgezet. JCW levert de ringen voor de toerenteller, snelheidsmeter en middelste ventilatieroosters niet, dus bleef op maat gamaakt carbon de enigste mogelijkheid. Het ziet er exact hetzelfde uit als het JCW carbon.

Laatst gewijzigd door Berthil op 26 jun 2006, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het Carbon wat JCW niet heeft heb ik van http://www.mp-design.com/
Levertijd 4 weken want er wordt alleen op bestelling gemaakt, en het is niet voor niks dat de prijzen er niet bij staan want dat is even schrikken.
Het hele dashboard leveren ze ook maar dat vind ik persoonlijk wat teveel van het goede. Met mijn patina dashboard staat het goed zo. Ik wil alleen nog heel graag 2005 deurgrepen van carbon. Alleen de driehoek met armsteun in de deur, niet de hele ring.
Levertijd 4 weken want er wordt alleen op bestelling gemaakt, en het is niet voor niks dat de prijzen er niet bij staan want dat is even schrikken.
Het hele dashboard leveren ze ook maar dat vind ik persoonlijk wat teveel van het goede. Met mijn patina dashboard staat het goed zo. Ik wil alleen nog heel graag 2005 deurgrepen van carbon. Alleen de driehoek met armsteun in de deur, niet de hele ring.
Onze sponsors