Gisteren dus in de R55 S proefgereden. Wat viel me op.
+ punten:
- Meer comfort
- Waanzinnig uiterlijk!!!!
- Meer ruimte
- Lekkerder rijden op de snelweg
- Mooi navy systeem
- Lekker stil
- Punten
- Bij stevig doorrijden ging de auto heel erg zoeken en zelfs beetje schaatsen( komt denk ik door ontbreken sportonderstel)
- Interieur haalt het niet bij dat van mijn auto. Middenconsole komt wat goedkoop over
- Auto voelt tijdens het rijden iets minder bijzonder aan. Vooral geluidsbeleving is gewoon weg.
- Hifi set klinkt minder dan mijn Boost
Kortom. Grote verschillen. Eerst maar eens even nadenken wat ik nu echt wil, want de R55 en R56 zijn niet het logische vervolg van de R53, maar echt een hele andere auto.
Gr,
PP
PPCS (Mini Cooper S Parklane) New rimz @ pag 33
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij de r56 s die ik een tijdje terug getest had, merkte ik ook dat hij enorm zoekt als je echt plankgas heeft. Hij krijgt ook veel geweld te verduren om de voorwielen he. Koppelcurve ligt ook anders, die heeft meer vermogen in een lager toerentalgebied dan de r53.
Komt een beetje akelig over als je dat niet gewoon bent, aan de andere kant voegt het wel toe aan de plankgasbeleving
Komt een beetje akelig over als je dat niet gewoon bent, aan de andere kant voegt het wel toe aan de plankgasbeleving

- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gisteren de MINI eens even uitgebreid onder handen genomen. Allereerst een klei setje aangeschaft. Wat een beleving dat kleien
. Super eenvoudig en je voelt dat de lak weer helemaal fris wordt. Daarna goed in de Meg's NXT wax en klaaarrrrr. Picca's dus:

(Niet kwijlen blont
)

Klikkie op foto's voor beste resultaat. Genoeg foto's zo
.
Gr,
PP

(Niet kwijlen blont

Klikkie op foto's voor beste resultaat. Genoeg foto's zo

Gr,
PP
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nice
! Blijft een schitterende Park Lane, zeker als hij zo schoon is. Topspul hè, die klei. Ik heb laatst de MINI ook weer eens lekker lopen kleien en hij wordt dan echt superglad. Laagje NXT wax erover en hij glimt mooier dan toen hij in de showroom stond. Alleen jammer dat het effect maar zo tijdelijk is met dat hondenweer van de laatste tijd
.

- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dus als ik het goed begrijp. Airbag kopen en JCW stuur kopen, aansluiten en klaar of toch niet zo simpel
.
Die MF knoppen zijn toch heel anders bij het 3 spaaks stuurwiel
Ik dacht dat we een tijdje geleden een topic hadden waar de conclusie was dat het zeker wel 1000e ging kosten om alles goed werkend te krijgen.
Gr,
PP

Die MF knoppen zijn toch heel anders bij het 3 spaaks stuurwiel

Ik dacht dat we een tijdje geleden een topic hadden waar de conclusie was dat het zeker wel 1000e ging kosten om alles goed werkend te krijgen.
Gr,
PP
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat was als je alles via de dealer koopt. Je kunt ook een stuur bij NNP.be kopen. Is ook een sportstuur en daar zitten die knoppen al op. Losse modules met knoppen vraagt de dealer al 250 euro voor. Kun je beter voor 74 euro een ander stuur kopen met airbag. Enne idd aansluiten is zo gebeurd 

Onze sponsors