Had Berthil niet beter meteen een GP kunnen kopen?
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
Had Berthil niet beter meteen een GP kunnen kopen?
Wat Berthil gedaan heeft is geweldig maar is het niet slimmer om gelijk een Works GP te kopen??
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een GP is niet te krijgen in de mooiste kleur: Electric Blue
Een standaard GP krijg je ook niet rond op de Ring onder de 9 minuten.
Welkom trouwens. Ik denk dat het lang gaat duren voor jij je MINI afbeelding krijgt

Een standaard GP krijg je ook niet rond op de Ring onder de 9 minuten.
Welkom trouwens. Ik denk dat het lang gaat duren voor jij je MINI afbeelding krijgt

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
En wat is nou de fun van zomaar een GP kopen? Zoals Berthil het gedaan heeft kun je alleen maar respect voor hebben, precies aangepast naar zijn eigen wensen en vermoedelijk zal hij met zijn EBtje alle GP's het snot voor de ogen rijden.
Berthil schreef:Welkom trouwens. Ik denk dat het lang gaat duren voor jij je MINI afbeelding krijgt

En wat is nou de fun van zomaar een GP kopen? Zoals Berthil het gedaan heeft kun je alleen maar respect voor hebben, precies aangepast naar zijn eigen wensen en vermoedelijk zal hij met zijn EBtje alle GP's het snot voor de ogen rijden.

- Ries
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Griender: welkom hier maar ik zou idd het advies eerst opvolgen van de "electric blue-gang" en je voor te stellen.
@Berthil: een avator van een driewieler zou ook niet misstaan
Berthil schreef: Ik denk dat het lang gaat duren voor jij je MINI afbeelding krijgt

@Griender: welkom hier maar ik zou idd het advies eerst opvolgen van de "electric blue-gang" en je voor te stellen.
@Berthil: een avator van een driewieler zou ook niet misstaan

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien dat de ingenieurs van BMW juist door Berthil werden geïnspireerd tot het uitbrengen van de GP..!
Bestond de GP überhaupt al toen jij door het Mini-virus werd bevangen?Berthil schreef:Een GP is niet te krijgen in de mooiste kleur: Electric Blue![]()
Misschien dat de ingenieurs van BMW juist door Berthil werden geïnspireerd tot het uitbrengen van de GP..!

- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ook welkom.. maar even voorstellen en foto's van je mini plaatsen als je die uberhaubt hebt...
maar volgens mij heeft jenkins gelijk.. die bestond volgens mij nog niet.
en berthill's bak is denk ik iets beter uitgebalanceerd en beter getuned dan een GP.. dus jenkins heeft nogmaals gelijk.. berthill is inspiratie voor de GP geweest..
maar volgens mij heeft jenkins gelijk.. die bestond volgens mij nog niet.
en berthill's bak is denk ik iets beter uitgebalanceerd en beter getuned dan een GP.. dus jenkins heeft nogmaals gelijk.. berthill is inspiratie voor de GP geweest..

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Had Berthil niet beter meteen een GP kunnen kopen?
Haha.. hij heeft helemaal gelijk!griendar schreef:Wat Berthil gedaan heeft is geweldig maar is het niet slimmer om gelijk een Works GP te kopen??

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De GP was er toen inderdaad nog niet.
Ik kan me voorstellen dat iemand die nieuw is in de MINI scene dat misschien zou denken. Zelf heb ik mij ook wel eens afgevraagd of het misschien beter was geweest om een GP te nemen. Toen de GP uitkwam had ik intussen al zoveel aan de Mini veranderd dat het weggegooid geld zou zijn geweest. Bovendien heb ik af en toe een achterbank nodig.
Als je echter de kans krijgt om in beide Mini's te rijden is het verschil snel duidelijk. Ik heb wel eens in een GP gereden en die is mij te 'soft'. Als je dan aan een GP gaat modificeren is het nog meer weggegooid geld omdat de GP dan nog meer in waarde daalt.
Komt nog bij dat ik over enkele jaren de Mini nog verder ga prepareren voor circuits,
dat zou wederom zonde zijn geweest van een GP.
Leuke foto Hans, maar de cijfers spreken voor zich:
Hans zijn gemodificeerde GP op Time Attack 2007 (lege baan): 2.14
Berthil zijn EB nog niet op 255pk, gaar Leda onderstel, standaard remmen en 'lange versnellingbak': 2.11
[GVideo]http://video.google.com/videoplay?docid ... 2086&hl=nl[/GVideo]
Ik kan me voorstellen dat iemand die nieuw is in de MINI scene dat misschien zou denken. Zelf heb ik mij ook wel eens afgevraagd of het misschien beter was geweest om een GP te nemen. Toen de GP uitkwam had ik intussen al zoveel aan de Mini veranderd dat het weggegooid geld zou zijn geweest. Bovendien heb ik af en toe een achterbank nodig.
Als je echter de kans krijgt om in beide Mini's te rijden is het verschil snel duidelijk. Ik heb wel eens in een GP gereden en die is mij te 'soft'. Als je dan aan een GP gaat modificeren is het nog meer weggegooid geld omdat de GP dan nog meer in waarde daalt.
Komt nog bij dat ik over enkele jaren de Mini nog verder ga prepareren voor circuits,
dat zou wederom zonde zijn geweest van een GP.
Leuke foto Hans, maar de cijfers spreken voor zich:
Hans zijn gemodificeerde GP op Time Attack 2007 (lege baan): 2.14
Berthil zijn EB nog niet op 255pk, gaar Leda onderstel, standaard remmen en 'lange versnellingbak': 2.11
[GVideo]http://video.google.com/videoplay?docid ... 2086&hl=nl[/GVideo]
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
31-juli gaan we weer! Met DF
Zin in!! Hopen dat mijn semi slicks binnen zijn.. even een 2,05min neerzetten met de Dax.. Zo erg was mijn GP niet aangepast, alleen spruitstuk en semi's..
Maar goed, daar heb je ook gelijk in Berthil, GP moet je standaard laten en een 'gewone' S kan je gaaf aankleden en tunen..

Maar goed, daar heb je ook gelijk in Berthil, GP moet je standaard laten en een 'gewone' S kan je gaaf aankleden en tunen..
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
en nogmaals petje af voor Berthil. ik rij nu zelf maar in een eenvoudige R53 Works.
Re: Had Berthil niet beter meteen een GP kunnen kopen?
Sorry de naam is Arthur , dit was een vraag om wat reacties los te krijgen. Ik reed al Mini toen jullie nog niet geboren warengriendar schreef:Wat Berthil gedaan heeft is geweldig maar is het niet slimmer om gelijk een Works GP te kopen??
en nogmaals petje af voor Berthil. ik rij nu zelf maar in een eenvoudige R53 Works.
Onze sponsors