Cooper S uitlaat onder een Cooper/One...

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Der Abt
Be Mini
Be Mini

03 jun 2008, 11:44

Mini Poeper schreef:Gaat je waarschijnlijk niet lukken.
Der Abt heeft een pré-facelift Cooper en op die bumper is een One D strip te monteren (om vervolgens een gat eruit te snijden. Bij de facelift versies zoals jij hebt gaat dat niet, vorm is anders.

M'n broer (henkietenk) heeft ook een Cooper S uitlaat gehad onder z'n facelift MINI, was de eerste hier op forum, maar heeft 'm nooit netjes kunnen krijgen. De strip die hij had heeft 'ie toentertijd van iemand overgenomen waar de strip bij de uitlaat zat. Nu heeft 'ie een JWC WORKS Cooper uitlaat.

Mijn advies: niet doen bij jouw MINI
Die van mij komt van bij Eisenmann.

Je kan die zeker zelf monteren.
Een paar vijsjes lossen en wat wringen en dat komt los.

Greetz

Der Abt
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

Cooper S uitlaat onder een Cooper/One...

23 jul 2008, 21:41

Dezelfde vraag in oktober ook een keer gesteld maar helaas geen antwoord gehad. Nu is mijn uitlaat dermaten rot dat hij 10 cm lager hangt en ik goedkoop een cooper S uitlaat kan kopen.

Kan iemand mij vertellen of de Cooper S uitlaat ook op een Cooper past met trekhaak? De aansluiting van de afneembare trekhaak zit wel uit het midden ivm de mistlamp.
Op realoem.com wordt geen trekhaak geleverd voor de Cooper S, is dit gedaan om het vermogen of omdat het niet past ivm de uitlaat.

Groeten Erik
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2008, 21:45

Normaal gesproken zit er een frame aan de trekhaak vast. Dit kan waarschijnlijk niet bij de cooper s omdat daar de potten zitten van de uitlaat. Dit is eigenlijk meer wat ik denk maar kan het helaas niet staven op de werkelijkheid.
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

23 jul 2008, 21:49

kwiebje schreef:Normaal gesproken zit er een frame aan de trekhaak vast. Dit kan waarschijnlijk niet bij de cooper s omdat daar de potten zitten van de uitlaat. Dit is eigenlijk meer wat ik denk maar kan het helaas niet staven op de werkelijkheid.
Dat frame zal denk ik niet het probleem zijn. De demper van de originele Cooper uitlaat hangt er ook ruim vandaan. Het frame is links en rechts hetzelfde. De dempers van een Cooper S zijn links en rechts ook hetzelfde. Misschien morgen ff BMW bellen.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2008, 22:31

Lijkt me toch lastig verhaal een trekhaak, wanneer je de uitlaat in het midden hebt....Dat past gewoon niet.
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

23 jul 2008, 22:41

frankie schreef:Lijkt me toch lastig verhaal een trekhaak, wanneer je de uitlaat in het midden hebt....Dat past gewoon niet.
Klopt, maar de trekhaak zit best wel een stukje uit het midden. Misschien dat dat net genoeg is voor de uitlaat. Maar ja, voordat ik die uitlaat koop wil ik het wel zeker weten.
MaVaEe
Koeien-teller

24 jul 2008, 09:36

Kan je een fotootje maken hoe dat frame vastzit aan het chassis? :)
Afbeelding
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

25 jul 2008, 12:28

MaVaEe schreef:Kan je een fotootje maken hoe dat frame vastzit aan het chassis? :)
Ga ik dit weekeind proberen. Heb helaas geen brug dus dat wordt lastig.
joeri85
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 jan 2011, 15:37

ik zie dit zijn al oudere berichten, heeft er iemand een idee hoe het zit met ne cooper d van 2010? Ik heb een cooper d waar volgende week jcw bumpers opkomen nu zou het natuurlijk ook schoon zijn als ik dan ook zo een centrale uitlaat heb :D , nu weet ik ook niet hoe het zit met dat gat in de bumper als ze dat in de garage nog moeten maken of als ze ander jcw bumpers hebben voor de cooper. Iemand enig idee?
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jan 2011, 16:54

Onderdeel nr. 7 is te bestellen met een gat voor de uitlaat rechts of in het midden.
Afbeelding

Bestelnr. 51120404116 voor rechts, 51120404117 voor midden
joeri85
Nieuw Lid
Nieuw Lid

08 jan 2011, 18:09

ah merci, dan kan ik het later nog gemakkelijk aanpassen als ik de uitlaat in het midden wil hebben :D

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”