Vandaag maar eens een dagje aan het sleutelen geweest.
De gehele versnellingsbak- motorsteun gedemonteerd om de Powerflex rubbers er in te zetten. Er was mij verteld dat deze er heel moeilijk in gingen dus ik heb de gehele steun van de versnellingsbak gehaald maar dat was waarschijnlijk achteraf niet nodig geweest.
Hier het bovenste deel van de steun met de originele rubbers (zwart) en de Powerflex rubbers.
Het onderste deel wat op de versnellingsbak zit. Hier goed te zien hoe het Powerflex rubber in het originele rubber past.
Hier al gemonteerd, zoals gezegd ging het vrij makkelijk
Vandaag ook de Gruppe M CAI er in gezet. Dat maar gecombineerd met de motorsteun rubbers omdat de ECU en zekeringkast er uit moesten om de Powerflex motorsteun te monteren en de Gruppe M CAI waar de ECU in wordt gezet.
Hier alle spullen bij elkaar
Originele luchtfilter met ECU behuizing er uit. De CAI inbouwhandeiding was in het Japans dus het duurde even voordat ik door had dat de twee rubberen dopjes waar de originele luchtfilterbehuizing op rust er ook uit moesten om het passend te krijgen.
Het past allemaal maar net. Gruppe M CAI er in, de Samco slang past er precies door. De box zit eigenlijk maar met één schroef vast maar het kant geen kant op. Ik heb wel het gat naar het schutbord uitgedremeld om dat wat groter te maken en qua vorm op elkaar af te stemmen. Tevens vereiste het beugeltje om het K&N filter wat bewerkingen om het goed passend te krijgen.
De foto met afgemonteerde CAI volgt morgen maar dat is niet zo spannend, gewoon een carbon deksel. Morgen ook pas rijden (meteen 4 uur op en neer naar Zeeland) dus dan weet ik pas hoe het geluid geworden is. Ik neem eigenlijk aan dat het stiller gaat worden dan het open GTT filter maar ben zeer benieuwd.
Tot slot nog een eerder gemonteerde onderste motorsteun om het kantelen van de motor tegen te gaan. Vrij makkelijk te monteren en doet ontzettend veel tegen het kantelen. Geeft echter ook heel veel trillingen.
Helaas past de carbon strutbrace die ik heb niet over de Gruppe M CAI. Het was een gok maar het past jammer genoeg niet. Ik wil graag de carbon strutbrace tezamen met de GTT CAI verkopen omdat er openingen in de zijwand zitten van de CAI voor de strutbrace. Tezamen ruilen voor een zwarte M7 strutbrace mag ook. Het gaat dus om het blauwe filter met behuizing rechtsboven, zelf gemaakt afdichtingsrubber, lager ecukapje en carbon strutbrace.