Meer koeling..
Het is een ramp om op de bank te gaan.. wil weer een rollenbankdag organiseren, kan pas in November! Maar dit heeft weer te maken met race weekenden van Klaas..
Ik zal voor de Tuning met Beek intercooler gaan, icm jouw Works pakket ben ik erg benieuwd wat dat doet.. iedergeval meer dan 230pk denk ik..
Leuk te horen dat je oon een bezoekje aan Beek gaat brengen. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Ik kan je de Beek intercooler aanraden! Ik weet echter niet of die achter een works-bumper past. Dat zou ik maar wel even navragen bij Beek, want hij is wel een flink stuk groter dan het originele exemplaar. Bij de originele voorbumper past ie maar net...
Zoals Tirex al schreef, is mijn Mini nog niet op de rollenbank geweest, echter er is bij Beek een andere Mini Cooper S met de stage 2 upgrade op de testbank geweest. Deze Mini had 230pk en 330nm . Beek adverteerd enkel met 228pk en noemt geen nm's op de website.
Ik ben wel heeeeeel benieuwd naar het daadwerkelijke vermogen en koppel, dus een testbankdag met de miniclub is geen verkeerd idee .
Dit komt overeen met mijn ervaringen tot nu toe. De versnelling vanuit lagere toerentallen is nu echt fenomenaal geworden. Vooral op de tussensprints in hogere versnellingen is de Mini extreem snel geworden. Maar.... uiteraard wil ik nog wel een uitdraai van mijn eigen Mini.
Ga je overigens voor de beek intercooler + software. Of houd je 't nog even bij je works software?
Maaij... kijk je na het tunen wel uit... dat je de straat een beetje heel laat. Anders krijgen we overal van die hobbeltjes (zoals vaak bij het stoplicht) waar jij bent geweest met je mini.