Ik heb geen runflatbanden onder m'n S. Om een hoop ellende te voorkomen bij een lekke band (ophaaldienst/ANWB etc) ben ik op zoek naar de kleinste thuisbrenger die past op de S.
Ik lees op marktplaats steeds vaker in advertenties dat er ook bij de advertenties waar een S aangeboden wordt, er een "ruimtebesparend reservewiel" aanwezig is. Is dit een foutje in de tekst of ligt dit wiel dan in de kofferruimte?
Wat voor mogelijkheden zijn er? Kan ik een One-Ball Mod doen en op de plaats van de ene demper een reserve wiel hangen?
Zo'n spuitbusje zie ik niet zitten. Werkt alleen bij kleine gaatjes. En ik wil niet hulpeloos in de middle of nowhere staan omdat ik geen wiel kan wisselen omdat er geen reservewiel aanwezig is.
Wie weet er een oplossing?
Reservewiel Cooper S
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Reservewiel Cooper S
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Correct me if im wrong maar een ruimte besparend reserve wiel bestaat niet voor een Cooper S, en daarbij zou dat wiel net zo groot zijn als een 'normaal' wiel maar dan minder breed.
Doordat het wiel dus ongeveer even groot is lijkt het me ook niet zomaar mogelijk die op de plek van de demper te monteren, de bak waarin de accu hangt zou dan in de weg komen te zitten.
Doordat het wiel dus ongeveer even groot is lijkt het me ook niet zomaar mogelijk die op de plek van de demper te monteren, de bak waarin de accu hangt zou dan in de weg komen te zitten.

- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
hmm, dus toch een foutje in de waarschijnlijk standaard teksten bij de verkoopadvertenties.
Weet iemand de maat van het reservewiel van een one of een cooper?
15 inch?
Weet iemand de maat van het reservewiel van een one of een cooper?
15 inch?
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
.
Ik dacht dat je hem standaard kreeg bij een kale One (of dat het een optie was ervoor als je 15" stale velgen had), in de huidige prijslijst (van zowel de cabrio als de R56's) is het een optie van 80€... maar is dit niet in combinatie met 16" of 17" velgenmarss schreef:Kan aan mij liggen, maar ook in mijn oude Cooper had ik geen reservewiel. Zijn er überhaupt MINI's met een reservewiel? Ik denk van niet ....
marss

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors