@Annet,
ik heb geen andere dempers ; ik heb alleen de vering aangepast; let wel de mini wordt hierdoor zo stug net alsof je in een kart rijdt ; maar als hiertegen kan , dan rijdt dit zoooooo strak ; in één woord geniaal !!
ik heb wel de sporing (camber) achter wat negatiever staan , waardoor mijn mini nog strakker de bocht door kan ; let wel dat dit al met al met spacers ook zo'n duizend euro kost; ik weet het .... ik ben een beetje prettig gestoord .....
210 PK voor de R55 !
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
En als je toch veel km maakt, kun je dat net zo goed in een leuke auto doen, toch??
Annet
Ja maar dan heb je wel wat.ROMY schreef:@Annet,
ik heb geen andere dempers ; ik heb alleen de vering aangepast; let wel de mini wordt hierdoor zo stug net alsof je in een kart rijdt ; maar als hiertegen kan , dan rijdt dit zoooooo strak ; in één woord geniaal !!
ik heb wel de sporing (camber) achter wat negatiever staan , waardoor mijn mini nog strakker de bocht door kan ; let wel dat dit al met al met spacers ook zo'n duizend euro kost; ik weet het .... ik ben een beetje prettig gestoord .....
En als je toch veel km maakt, kun je dat net zo goed in een leuke auto doen, toch??
Annet

- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
het zijn weldegelijk exact dezelfde remmen hoor, de schijven zijn alleen anders maar de pads én de klauw zijn identiekROMY schreef:je hebt gelijk het staat er inderdaad , maar ik denk dat ze (BMW) bedoelen, dat er geen andere modificaties hoeven gedaan te worden om deze remmen te plaatsen met het standaard remleidingsysteem. want om 1200 euro extra aan deze remmen uit te geven alleen voor een kleurtje en een paar gaten en groeven zou zelfs voor mij te gek zijn als er geen extra verbetering zou zijn.
- ROMY
- One wheel wonder
Bericht
@William,
Remmen met groeven en gaten hebben de volgende voordelen:
1.de uithollingen en groeven voeren snel de gassen af die ontstaan bij het remmen
2. ze bevorderen het parallel/gelijkmatig afslijten van de remblokken
3. ze reduceren de kans op “brake fade”, het falen van de remmen
4.de naar de rand doorlopende groeven voeren stof en grit en water af
door deze eigenschappen verlengen ze de levensduur van de schijven en blokken
samen met dezelfde remblokken zorgen ze voor meer remkracht (al gauw tussen de 20 en 40%!)
1.de uithollingen en groeven voeren snel de gassen af die ontstaan bij het remmen
samen met dezelfde remblokken zorgen ze voor meer remkracht (al gauw tussen de 20 en 40%!)
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
i know, daarom laat ik ook die schijven steken als de huidige blokken erdoor zitteROMY schreef:@William,

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hmm.. ben ook wel benieuwd.. misschien deze week even meeten, ik met de 204pk versie van Beek (want eind volgende week heb ik weer een GP) en jij met de 210pk versie van ziptuning, leuk filmpje van maken.. en weten we gelijk of ziptuning ook nakomt wat ze beloven, want ik kan nog steeds niet geloven dat ze de standaard software kunnen overschrijven 

Onze sponsors