Voor mij nooit meer JS Tuning en MMC kan.....

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

Voor mij nooit meer JS Tuning en MMC kan.....

21 jun 2006, 20:36

Zoals sommige al weten heb ik alleen maar problemen met JS tuning.

Eerst weigeren ze mijn originele file toe te sturen. Via MTH Duitsland en heeel veeel moeite, heb ik uiteidelijk mijn file toch gekregen.

Ze dreigde me dat ik mijn garantie en recht tot update kwijt ben als ik het zelf upload etc.

Via Volker dan toch mijn gewenste file gekregen (originele file en update tuner file). So far so good.

Nu wil ik weer een update hebben van mijn nieuwe mod voor mijn MINI. De update is bij JS binnen, maar ze weigeren me deze via de mail toe te sturen. Waarom weet ik ook niet. Alle MTH dealers doen dit, maar JS moet weer eens moeilijk doen. JS wil dit alleen doen als ik er heen ga en ik vertik het om daar naar toe te rijden. Ik wil dit zelf op mijn MINI zetten. Volker kan mij ook niet langer meer helpen omdat hij daar niet meer werkzaam is. Ik zit dus aan JS tuning vast.

Ik heb echt spijt dat ik mijn tuning via JS Tuning heb laten doen. Nu zit ik aan hun vast en kan ik mijn update wel vergeten.

Op mini2.nl een topic over geopend:
Ik had via JS tuning mijn MINI laten tunen (tunerfile). Laterna deze geupgrade met een MTH spruitstuk. So far so good.

Ben er op zich wel tevreden mee, maar de beloofde pk wordt bij lange na niet gehaald maar goed. Daar is een hele discussie over geweest en ik heb geen zin om daar weer over te beginnen.

Vanaf het moment dat ik mijn originele file terug wilde hebben doen de mensen van JS moeilijk. Ze wilde eerst mijn file niet teruggeven.
Toen heb ik zelf maar contact opgenomen met MTH Duitsland. Uiteindelijk na veel moeite heb ik de file toch maar gekregen.

Een paar weken geleden heb ik voor een update gevraagt. Nu JS mijn update heeft gekregen van MTH Duitsland, willen ze me dit niet toesturen.

Als dit de manier is om met klanten om te gaan dan hoeft het voor mij niet meer. Ik heb spijt dat ik mijn tuning via JS heb gedaan en niet rechtstreeks via MTH. Had me veel minder moeite gekost.

Ik raad alle mensen ook aan om het rechtstreeks via MTH te doen. Bespaart je in ieder geval veel problemen

Voor mij in ieder geval nooit meer JS tuning.
Dit was zo goed als gelijk verwijderd. Laterna even een ander topic geopend:
Hi

Ik wil eens weten waarom mijn topic zonder reden wordt weggehaald? Omdat dit negatieve reclame voor JS Tuning is?

Eerst mijn account bewerken zodat ik geen pm's meer kan verzenden en nu mijn topic zonder pardon verwijderen?

Is dit hoe JS en MMC met hun leden omgaan? Erg triest.
Zoals jullie het al raden. Ook dit is gelijk verwijderd. Als JS en MMC zo met hun leden/klanten omgaan (Ja ik ben (nog) lid van MMC). Eerst mijn account bewerken zodat ik geen pm's meer kan verzenden, dan ervoor zorgen dat ik geen toegang meer krijg tot bepaalde forum (voor MMC leden).

Zoals je leest ben ik erg teleurgesteld in de mensen van JS, maar OOK in de mensen van MMC. Als ze zo met hun leden omgaan dan hoeft het voor mij ook niet meer.

Voor mensen die aan tuning zit te denken: Mijn advies is vooral om het NIET bij JS tuning te doen. Voor je het weet ben je van hun afhankelijk. Als je problemen met ze krijgen, dan kan je je file wel vergeten. MTH lijkt ook niet echt mee te helpen. Ze zeggen alleen om dit met de lokale MTH dealer op te lossen.

Voor mij dus geen JS tuning meer

Ik weet niet of het goed is om dit hier te plaatsen, maar ik moest het toch echt even kwijt. (anders kunnen jullie het verwijderen).
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jun 2006, 20:47

Dat is inderdaad behoorlijk triest als ze zelfs een beetje kritiek niet eens aan kunnen. Zelfs d'r eigen klanten kunnen ze niet tevreden houden! Beetje jammer jongens.....
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jun 2006, 20:58

Been there, done that....

Ik weet hoe je je voelt. Helaas zijn MMC en JS één en dezelfde en daar kunnen andere clubleden blijkbaar niets aan doen/niet tegenop. Ik weet dat een aantal leden hun best hebben gedaan tijdens de Algemene leden vergadering in februari.

Helaas is de MMC en het bijbehorende forum gewoon onderdeel van de JS formule. Toen ik me vorig jaar druk maakte bestond JS tuning nog niet eens officieel. Als je een factuur wilde van de geleverde spullen dan was die gefactureerd vanuit het bedrijf van Bart (Color Light Design o.i.d.).

De dame en heren van JS zijn echt zo vol van zichzelf! Ik kan alleen maar blij zijn dat ik niet ben zoals zij!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jun 2006, 21:10

JS stuurt de software niet meer per mail op omdat ze dan niet de garantie kunnen geven op de file. ( zit wel wat in toch)
Niet iedereen is zo handig met computers en software :lol:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

21 jun 2006, 21:55

Raar dat alle ander dealers dit zonder problemen wel willen doen en JS niet. Als ik de file graag per mail wil ontvangen, dan vind ik het niet te veel gevraagt.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 jun 2006, 23:39

Als je zelf al eens een update hebt uitgevoerd, of de software hebt uitgelezen, dan weet je dat er NIETS fout kan gaan. Het is een kwestie van drie knoppen indrukken op de laptop, en een code als je MTH software op je MINI zet.

Toch heeft JS het voor elkaar gekregen om bij mijn update voor het spruitstuk gewoon NIET de nieuwe file te uploaden zodat de oude door MTH gewijzigde DigiTec file is blijven staan. Wat als dan mijn motor de soep in gelopen was. Hoe ver gaat dan de JS garantie? Dan heet het opeens dat ik zelf aan de software zou hebben geknoeit. En dat terwijl het Beek nog niet is gelukt de versleuteling op de MTH software te kraken.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

21 jun 2006, 23:46

Berthil schreef:Als je zelf al eens een update hebt uitgevoerd, of de software hebt uitgelezen, dan weet je dat er NIETS fout kan gaan. Het is een kwestie van drie knoppen indrukken op de laptop, en een code als je MTH software op je MINI zet.

Toch heeft JS het voor elkaar gekregen om bij mijn update voor het spruitstuk gewoon NIET de nieuwe file te uploaden zodat de oude door MTH gewijzigde DigiTec file is blijven staan. Wat als dan mijn motor de soep in gelopen was. Hoe ver gaat dan de JS garantie? Dan heet het opeens dat ik zelf aan de software zou hebben geknoeit. En dat terwijl het Beek nog niet is gelukt de versleuteling op de MTH software te kraken.
Helamaal mee eens. Vind dat garantie verhaal ook gewoon zwaar onzin.
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

21 jun 2006, 23:46

hoe sluit je je laptop aan dan op je mini? via dat carsoft? met die 100 euro kabel enzo? of doen jullie dat goedkoper?

Dan kan je volgens mij ook errorcodes uitlezen toch?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jun 2006, 23:48

Garantie van een leverancier die op dat moment nog niet eens bestond?! Gewoon 2 particulieren die een beetje zitten aan te ....
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 jun 2006, 00:10

Je kan met de MTH interface en Cartune geen errorcodes uitlezen. Ik heb allerlei programma's uitgeprobeerd, maar niks werkt. Dus heb ik maar Autoenginuity met interface gekocht om dat te doen.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

22 jun 2006, 02:56

werner schreef:JS stuurt de software niet meer per mail op omdat ze dan niet de garantie kunnen geven op de file. ( zit wel wat in toch)
Geen garantie op de file geven is gewoon gelul van JS.

Ben ik ff blij dat ik direkt bij Volker gegaan ben. En trouwens Maaij, als je een kabeltje voor te uploaden nodig hebt, dan zeg het maar. :P

Trouwens wat een zielig gedoe om dan ook posts te verwijderen op het forum daaro, echt diep triest.
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

22 jun 2006, 13:10

badkarma schreef:
werner schreef:JS stuurt de software niet meer per mail op omdat ze dan niet de garantie kunnen geven op de file. ( zit wel wat in toch)
Geen garantie op de file geven is gewoon gelul van JS.

Ben ik ff blij dat ik direkt bij Volker gegaan ben. En trouwens Maaij, als je een kabeltje voor te uploaden nodig hebt, dan zeg het maar. :P

Trouwens wat een zielig gedoe om dan ook posts te verwijderen op het forum daaro, echt diep triest.
Als ik dit geweten had, was ik ook liever persoonlijk bij volker langsgegaan. Normaal krijgt je bij de tuning een interface bij. Bij JS dus niet.

Kabel heb ik hier thuis liggen, maar daar kan ik niet veel mee als JS mijn tunerfile niet wil geven. Toch bedankt voor je aanbod :)

Tja, dat op mini2.nl topics zomaar worden verwijderd is niks nieuws.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jun 2006, 13:18

Zo dat lucht zeker wel op :D .
Jeetje wat een zeikerds daar bij JS. Ze zijn ook zooooo gezellig als je ze op een meeting tegenkomt :?

OT zag je mooie PW nog bij van Laarhoven staan afgelopen dinsdag :D
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

22 jun 2006, 13:22

MINIJCW schreef:Zo dat lucht zeker wel op :D .
Jeetje wat een zeikerds daar bij JS. Ze zijn ook zooooo gezellig als je ze op een meeting tegenkomt :?

OT zag je mooie PW nog bij van Laarhoven staan afgelopen dinsdag :D
hehe 1ste keer gespot door een medeforumlid :)

Staat bij Van Laarhoven voor mijn 1ste service beurt .
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jun 2006, 13:32

Dat heeft de mijne vorige week gehad :D

Heb net even op mini2 gecheckt. Kan wel inloggen, maar voor de gebruikerslijst heb ik geen toegang......vreemd :s

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”