Op 14 oktober 2006 hebben we onze MINI bij Dubbelsteyn besteld met afleveringsdatum 1e week van 2007.

Specs:
-Mini Cooper Pepper
-Chilli Red
-Dak en spiegels wit
-Bonnet stripes
-17" crown spoke (grijs)
-Multifunctioneel sportstuurwiel met cruise control
-Mogelijkheid tot deactivatie passenger airbag
De auto was eind december bij de dealer binnen gekomen om zo ook nog de feestdagen daar mee te maken. Erg standaard en op de 15” wieltjes.

5 januari 2007 was het dan zo ver en hebben we onze MINI opgehaald.

De bonnet stripes waren toen nog in backorder en zijn er later nog op geplaatst.
Het was na aflevering al wel gelijk duidelijk dat de oranje knipperlichten erg vloeken bij Chili Red. Dus maar gelijk geïnformeerd voor witte glaasjes voor de zijknipperlichten. Maar bij aflevering bleken dit de hele Cooper S knipperlichten te zijn aangezien de witte venstertjes (nog) niet los te verkrijgen zijn. Natuurlijk ook de witte lampjes (sylvatec) erin geplaatst.
In januari 2007 heb ik meegedaan aan ventieldopjes groupbuy nummer 3. Om zo net voor de rit van 18 maart mijn volgende mod

Ondertussen had ik ook al een steun voor mijn Tomtom aangekocht (brodit
853979)

Van het begin af aan stonden de eerste 3 mods hoog op mijn whishlist en zijn deze dan ook al uitgevoerd.
Allereerst de Cooper S tankdop. Een DIY was zeer lang niet beschikbaar op het web totdat mk3cooperS en Robbee aan de slag gingen. Zelfs mij is het toen gelukt (26 april 2008):

Eindelijk komen dan ook wat meer onderdelen voor de R56 beschikbaar en heb ik op 14 juni 2008 de Cooper S spoiler geplaatst.
Vervolgens de bonnet stripes er af gehaald en alles gecleaned. Dus emblemen, nummerplaten en kofferbakstrip eraf halen voor een mooi resultaat. Op 27 juli 2008 bij Youri de vipers laten plaatsen om gelijk door te gaan naar Renova voor de “sla je slag MINI meet” om weer gelijk de volgende ideeën op te doen.

Op 14 Augustus 2008 de JCW scuttles gemonteerd:

Laatste week februari 2009 een nieuw setje velgen binnen gekregen:

Op 4 maart 2009 dan eindelijk de R112's geplaatst
Precies een maandje later (4 april 2009) dan eindelijk een mod geplaatst die me al van begin af dwars zat: witte knipperlichten. Zowel de achter als voor units helemaal vervangen. Bij aankoop van de auto (uit de folder) hadden ze verteld dat enkel de zijknipperlichten oranje zouden zijn. Dat zou dan makkelijk te vervangen zijn. Dat oranje vloekt toch wel wat bij het rood dus een tijd op zoek geweest naar andere units.

Ook gelijk andere lampjes gehaald en geplaatst:

Andere spoilert binnen gekregen op 30 april 2009

Op 28 juni JCW grill geplaatst:

Current status:

*** Laatste foto's komen nog ***