Cooper S uitlaat op een Cooper D
- El Presidente
- Mod virus alert!
Bericht
Cooper S uitlaat op een Cooper D
...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
- Tristan
- Mod virus alert!
- Locatie: In het noorden van Nederland
Bericht
Je kan ook vragen of een uitlatenspecialist deze einddemper op je bestaande uitlaat wil monteren, want volgens mij ben je je roetfilter kwijt als je er een cooper-s uitlaat onder zet.
Daarnaast heb je ook nog voor een kleine 250eu aan andere onderdelen nodig zoals:
*.Hitteschild voor einddemper in het midden
*.Ophangbeugels (rubbers kan je hergebruiken)
*.Cooper-S achterbumper
*.Mist achterlichten
*.Montagekosten etc
Duur geintje voor alleen "looks"
Daarnaast heb je ook nog voor een kleine 250eu aan andere onderdelen nodig zoals:
*.Hitteschild voor einddemper in het midden
*.Ophangbeugels (rubbers kan je hergebruiken)
*.Cooper-S achterbumper
*.Mist achterlichten
*.Montagekosten etc
Duur geintje voor alleen "looks"

- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Bericht
Ik wil wel de eerste eens zien die een Cooper S bumper op een D hangt... Zou idd wel cool zijn... Maar dan heb je best een zwarte MINI denk ik... (alsook de demper) 

BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
- Tristan
- Mod virus alert!
- Locatie: In het noorden van Nederland
Bericht

Voorkant:
De bevestigingspunten voor de bumper zijn hetzelfde, dus dit is een 1 op 1 wissel.
De mistlampen voor de voorbumper zijn hetzelfde, dus die zijn ook gemakkelijk
over te zetten. Voor de Grill is HIER info te vinden.
Achterkant:
De bevestigingspunten voor de bumper zijn hetzelfde, dus dit is ook een 1 op 1 wissel.
De mistlampen zul je apart moeten bestellen als ze er niet bij zitten.
Onderdeelnummers:

No. Description Supplement Qty Part Number
01 REAR FOG LIGHT, LEFT 1 63242751707
01 REAR FOG LIGHT, RIGHT 1 63242751708
(dit setje wordt compleet met kern en lampje geleverd)
Omdat de cooper-d maar 1 mistlamp heeft en er in de cooper-s bumper 2 zitten,
zul je de kabel moeten splitten.
Bevestigingsmaterialen:

No. Description Supplement Qty Part Number
02 CLAMPING BUSH 1 18307525639 --> nieuwe einddemper op bestaande pijp
03 HEX BOLT M8X36-8.8-ZNS3 4 32301094716 --> bevestiging voor brackets
04 BRACKET FOR REAR SILENCER, LEFT 1 18302755167 --> ophangen einddemper
05 RUBBER MOUNTING 2 18302753085 --> heb je al op je huidige uitlaat
06 BRACKET, REAR MUFFLER RIGHT 1 18302755168 --> ophangen einddemper
Je hebt ook het hitteschild nodig voor plaatsing van de uitlaat in het midden,
het onderdeelnummer is hiervan: 51482754958
Uitlaat:
Ik heb ervoor gekozen om mijn standaard diesel uitlaat te houden en niet te
vervangen door een cooper-s uitlaat. Redenen hiervoor zijn dat ik mn roetfilter
kon houden en dat de aangepaste uitlaat gemakkelijk weer "origineel" te maken is.
Omdat ik een AC-Schnitzer "bodykit" heb wilde ik ook een ACS einddemper.

Als je naar bovenstaande afbeelding kijkt is mijn uitlaat vlak voor de bocht
doorgesneden. De bocht is vervangen door een rechte pijp en vastgezet met een
"clamping bush" (weet ff het nederlandse woord niet). Nadat van deze losse onderdelen
een uitlaat was gemaakt kon de boel gemonteerd worden met de materialen die
hier boven genoemd zijn.
Het afgezaagde stuk kan met een clamping bush weer vast worden gezet als de
originele bumper er weer op gemonteerd zou moeten worden.
Onder aan de wagen zit ook een soort van plastic bak (diffusor??), waarvan ik niet
weet wat de functie is. Deze kan je gewoon demonteren.
In het midden zijn ook al gaten geboord voor de bevestigingsbrackets voor de
plaatsing van de uitlaat in het midden.
Voor de rest is het eigenlijk een kwestie van alles vastzetten en zorgen dat je
einddemper er een beetje recht onder hangt.
Hopelijk hebben jullie iets aan deze info. Zoals ik eerder ook al aan gaf zijn er
van het proces geen foto's gemaakt.
Greetz,
Tristan
Ja hoor, natuurlijk kan ik datcoendek schreef: kun je misschien iets meer vertellen over hoe dat gedaan is enz...

Voorkant:
De bevestigingspunten voor de bumper zijn hetzelfde, dus dit is een 1 op 1 wissel.
De mistlampen voor de voorbumper zijn hetzelfde, dus die zijn ook gemakkelijk
over te zetten. Voor de Grill is HIER info te vinden.
Achterkant:
De bevestigingspunten voor de bumper zijn hetzelfde, dus dit is ook een 1 op 1 wissel.
De mistlampen zul je apart moeten bestellen als ze er niet bij zitten.
Onderdeelnummers:

No. Description Supplement Qty Part Number
01 REAR FOG LIGHT, LEFT 1 63242751707
01 REAR FOG LIGHT, RIGHT 1 63242751708
(dit setje wordt compleet met kern en lampje geleverd)
Omdat de cooper-d maar 1 mistlamp heeft en er in de cooper-s bumper 2 zitten,
zul je de kabel moeten splitten.
Bevestigingsmaterialen:

No. Description Supplement Qty Part Number
02 CLAMPING BUSH 1 18307525639 --> nieuwe einddemper op bestaande pijp
03 HEX BOLT M8X36-8.8-ZNS3 4 32301094716 --> bevestiging voor brackets
04 BRACKET FOR REAR SILENCER, LEFT 1 18302755167 --> ophangen einddemper
05 RUBBER MOUNTING 2 18302753085 --> heb je al op je huidige uitlaat
06 BRACKET, REAR MUFFLER RIGHT 1 18302755168 --> ophangen einddemper
Je hebt ook het hitteschild nodig voor plaatsing van de uitlaat in het midden,
het onderdeelnummer is hiervan: 51482754958
Uitlaat:
Ik heb ervoor gekozen om mijn standaard diesel uitlaat te houden en niet te
vervangen door een cooper-s uitlaat. Redenen hiervoor zijn dat ik mn roetfilter
kon houden en dat de aangepaste uitlaat gemakkelijk weer "origineel" te maken is.
Omdat ik een AC-Schnitzer "bodykit" heb wilde ik ook een ACS einddemper.

Als je naar bovenstaande afbeelding kijkt is mijn uitlaat vlak voor de bocht
doorgesneden. De bocht is vervangen door een rechte pijp en vastgezet met een
"clamping bush" (weet ff het nederlandse woord niet). Nadat van deze losse onderdelen
een uitlaat was gemaakt kon de boel gemonteerd worden met de materialen die
hier boven genoemd zijn.
Het afgezaagde stuk kan met een clamping bush weer vast worden gezet als de
originele bumper er weer op gemonteerd zou moeten worden.
Onder aan de wagen zit ook een soort van plastic bak (diffusor??), waarvan ik niet
weet wat de functie is. Deze kan je gewoon demonteren.
In het midden zijn ook al gaten geboord voor de bevestigingsbrackets voor de
plaatsing van de uitlaat in het midden.
Voor de rest is het eigenlijk een kwestie van alles vastzetten en zorgen dat je
einddemper er een beetje recht onder hangt.
Hopelijk hebben jullie iets aan deze info. Zoals ik eerder ook al aan gaf zijn er
van het proces geen foto's gemaakt.
Greetz,
Tristan
- William Blake
- Bijna verslaafd
- El Presidente
- Mod virus alert!
Bericht
...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
- Tristan
- Mod virus alert!
- Locatie: In het noorden van Nederland
Bericht
Ik had gehoopt dat ik er nog iets aan zou hebben qua sound,
maar eerlijk gezegd merk je er bij mij helemaal niks
van.
Ik zit er nog wel aan te denken om misschien een open
luchtfilter te plaatsen. Ik heb gehoord dat dit wel een invloed
heeft op je geluid.
maar eerlijk gezegd merk je er bij mij helemaal niks
van.
Ik zit er nog wel aan te denken om misschien een open
luchtfilter te plaatsen. Ik heb gehoord dat dit wel een invloed
heeft op je geluid.
- Tristan
- Mod virus alert!
- Locatie: In het noorden van Nederland
Bericht
in combinatie doen met een bodykit, zoals het aeropakket oid. Dan lijkt je mini gelijk
een stuk gaver!
@Coen: No prob!
Als he het ervoor over hebt is het zeker weten de moeite waard! Ik zou het dan welEl Presidente schreef:
Ach zo te zien ben ik niet de eerste...
in combinatie doen met een bodykit, zoals het aeropakket oid. Dan lijkt je mini gelijk
een stuk gaver!
@Coen: No prob!
- minikia
- 4 op een rij!
- Locatie: Woerden
Bericht
Ik ben van plan om het bovenstaande ook te gaan doen alleen dan op een benzine Cooper dat is net wat makkelijker denk ik
Ik vraag mij alleen af of die clamping Bush gaat werken, weet jij dat Tristan? De buis van de tussenpijp is bij mij 48mm net zoals bij een Diesel, die van een Cooper is 55mm, dus kan ik met die clamping Bush dan van 48mm naar 55mm? of is dat net teveel gevraagd? Moet er dan wellicht een moffel tussen of zoiets? Ik hoop dat het gewoon met de clamping bush kan want ik kan niet lassen
Achterbumper heb ik al, uitlaat cooper S heb ik al. Nu alleen nog het hitteschild, brackets enz..

Ik vraag mij alleen af of die clamping Bush gaat werken, weet jij dat Tristan? De buis van de tussenpijp is bij mij 48mm net zoals bij een Diesel, die van een Cooper is 55mm, dus kan ik met die clamping Bush dan van 48mm naar 55mm? of is dat net teveel gevraagd? Moet er dan wellicht een moffel tussen of zoiets? Ik hoop dat het gewoon met de clamping bush kan want ik kan niet lassen

Achterbumper heb ik al, uitlaat cooper S heb ik al. Nu alleen nog het hitteschild, brackets enz..
Onze sponsors