Om een lang verhaal kort te maken, dit is mijn nieuwe bolide die ik heb geïmporteerd uit de UK! (wil je het verhaal lezen, lees dan maar verder

Ik was op zoek naar een waardige vervanger voor m'n Ducati die ik een paar jaar geleden verkocht had.
Een motorfiets zou het niet meer worden wegens 'te gevaarlijk', dus op zoek gegaan naar een alternatief...
Al snel bleek de Caterham geschikt, en vermits er zo veel replica's bestaan wou ik ook wel graag een 'echte'...
Deze zijn kwasie onvindbaar bij ons of de buurlanden, met uitzondering van Engeland dan, waar ze gebouwd worden.
Omdat ze daar dan echt in alle kleuren en geuren te vinden zijn, beslist om daar de aankoop te gaan doen! Bij Caterham Cars zelf hadden ze er een hoop staan, waar ik wel enkele van zag zitten… Daarom een weekend naar daar getrokken! Maar eenmaal daar aangekomen, bleek het niet zo eenvoudig te worden een powerbak te importeren en hier gehomologeerd te krijgen in België... (volgens de importeur van Caterham daar & hier... CO²-uitstoot ed)
De 1.8 X-power VVC motor van Rover zou nog moeten lukken vertelde ze me in Engeland, na veel bellen en wachten...
Vermits de twee die daar zo stonden, net verkocht waren, ben ik van een kale reis teruggekeerd…
Ik heb dan veel gezocht op internet (pistonheads.co.uk) naar mijn 'match' en dan uiteindelijk de stap gemaakt (met de centen op zak) om naar de UK te trekken om ze te gaan bezoeken/testrijden/beslissen...
Na een dag & een paar testritten wist ik welke het zou worden...! De Caterham R300 Superlight SV uit York!
Vermits het toch een eind rijden was, moest ik er ook op voorzien zijn hem eventueel terug te kunnen meenemen…
Het een hele hoop kopzorgen om hem hier te krijgen... aanhanger lukte me niet mij ‘beperkt’ autorijbewijs, auto-ambulance huren te duur voor de 1500km die moesten afgelegd worden... Uiteindelijk gewoon op gewaagd met de al bestaande UK-platen op de wagen naar België te rijden, en met succes! Uiteraard reed m’n co-piloot dan met de MINI terug…
Super leuke trip naar huis natuurlijk! Helemaal van York naar Antwerpen...
Uiteraard zijn we dan op de weg terug ook nog wel even gestopt links en rechts om nog wat stukken op te halen (andere lichten, carbonelementen, FIA-roll over bar, ...)
Hier een TO-DO lijstje (UPDATE 03/02):
- nieuwe europese chroom koplampen (ipv UK zwarte versie) DONE
- witte pinkers, vooraan, zijkant en achteraan (met chroom bulps) DONE
- FIA roll over bar DONE
- 3e remlicht (verplicht in BE) DONE
- achterlichten in red/white met LED lampen DONE
- carbon houders achterlichten DONE
- wit mistlamp-cover met rode LED DONE
- carbon covers op vooras DONE
- carbon nose cones DONE
- carbon buitenspiegels DONE
- intercom StarCom met pit crew headsets (voor iPod luisteren/praten) DONE