gisternamiddag een mailtje naar Beek en vandaag al ontvangen van Klaas, topservice !!!
De 2 liter SD van Peet - The End
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Bij de lokale otoboer vandaag maar us een BMW vervangend gereedschap gekocht oftewel .... een dop 36 om de oliefilter los te krijgen dus vanmiddag aan het volgende klusje begonnen.
Om meer werkruimte te scheppen heb ik de Mini maar even op hoogte gebracht (ook ideaal om straks een Milltek eronder te hangen...) en heb ik het hitteschild van het uitlaatspruitstuk even losgemaakt hetgeen een kwestie van 2 boutjes is.
Moet zeggen dat het door de constructie vd Mini een teringtroep geeft omdat het oliefilter hoog zit en je niet kunt voorkomen dat bij losdraaien een lading olie naar beneden sijpelt. Dit ook vgl de TIS CD's.....
De verversing was echt nodig want de olie was pikzwart dus ik denk dat ik de vgl beurt maar eerder dan de voorgeschreven onderhoudsinterval doe !!!
Om deze reden ga ik vgl week ook nog even de versnellingsbak olie vervangen onder het motto baadt het niet dan schaadt het niet.
Overigens had ik tevoren even bij de dealer getjekt en die vragen 160 euri voor een olie ververs beurtje.
Daarna stelt het niet veel meer voor en omdat ik toch bezig was heb ik maar meteen de intecooler gereinigd en de injectoren.
Met het recent binnengekomen BMW apparaatje heb ik de olieservice aanwijzing en inspectie etc gereset.
Mini op ideale werkhoogte voor de lange slungel !

Houder met oude filter losgedraaid

Bijna alle olie is eruit

Beetje afgewerkt

Hitteschild weer teruggeplaatst

Hier zitten de injectoren alweer op de brandstof buis bevestigd

Om meer werkruimte te scheppen heb ik de Mini maar even op hoogte gebracht (ook ideaal om straks een Milltek eronder te hangen...) en heb ik het hitteschild van het uitlaatspruitstuk even losgemaakt hetgeen een kwestie van 2 boutjes is.
Moet zeggen dat het door de constructie vd Mini een teringtroep geeft omdat het oliefilter hoog zit en je niet kunt voorkomen dat bij losdraaien een lading olie naar beneden sijpelt. Dit ook vgl de TIS CD's.....
De verversing was echt nodig want de olie was pikzwart dus ik denk dat ik de vgl beurt maar eerder dan de voorgeschreven onderhoudsinterval doe !!!
Om deze reden ga ik vgl week ook nog even de versnellingsbak olie vervangen onder het motto baadt het niet dan schaadt het niet.
Overigens had ik tevoren even bij de dealer getjekt en die vragen 160 euri voor een olie ververs beurtje.
Daarna stelt het niet veel meer voor en omdat ik toch bezig was heb ik maar meteen de intecooler gereinigd en de injectoren.
Met het recent binnengekomen BMW apparaatje heb ik de olieservice aanwijzing en inspectie etc gereset.
Mini op ideale werkhoogte voor de lange slungel !
Houder met oude filter losgedraaid
Bijna alle olie is eruit
Beetje afgewerkt
Hitteschild weer teruggeplaatst
Hier zitten de injectoren alweer op de brandstof buis bevestigd
- kamiel
- Be Mini
Bericht
Hey Che, jij bent lekker bezig!!!
Heeft het reinigen van je injectoren iets geholpen aan je koude start probleem?? je moet anders eens kijken bij Nexus (forum lid) hij had ook problemen met een koude start en is er ook mee naar de dealer geweest, misschien kun je hem eens een pm sturen hoe hij het indertijd heeft op gelost.
Goed om te weten dat jij een dop hebt voor de oliefilterkap
ik geloof dat ik beter bij jou met mijn auto kan komen voor onderhoud ipv bij de BMW stealer
Ik ga na mijn vakantie gelijk de verlagingsveren bestellen bij beek. verheug mij er al op om deze te monteren

Heeft het reinigen van je injectoren iets geholpen aan je koude start probleem?? je moet anders eens kijken bij Nexus (forum lid) hij had ook problemen met een koude start en is er ook mee naar de dealer geweest, misschien kun je hem eens een pm sturen hoe hij het indertijd heeft op gelost.
Goed om te weten dat jij een dop hebt voor de oliefilterkap

Ik ga na mijn vakantie gelijk de verlagingsveren bestellen bij beek. verheug mij er al op om deze te monteren

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je bent welkom voor onderhoud en mbt die veren die kun je ook bij je lokale otoboer krijgen hetgeen denk ik wat scheelt in verzendkosten. Ik hoor het wel als ze binnen zijn......kan ook nog vóór de 16-de.....
Dat kan ik morgenvroeg pas testen Kamiel.kamiel schreef:Hey Che, jij bent lekker bezig!!!
Goed om te weten dat jij een dop hebt voor de oliefilterkap![]()
![]()
ik geloof dat ik beter bij jou met mijn auto kan komen voor onderhoud ipv bij de BMW stealer
![]()
![]()
![]()
Ik ga na mijn vakantie gelijk de verlagingsveren bestellen bij beek. verheug mij er al op om deze te monteren![]()
Je bent welkom voor onderhoud en mbt die veren die kun je ook bij je lokale otoboer krijgen hetgeen denk ik wat scheelt in verzendkosten. Ik hoor het wel als ze binnen zijn......kan ook nog vóór de 16-de.....
- kamiel
- Be Mini
Bericht
Ha, ha zou ik ook wel heel graag willen, maar ik ben bang dat we dan in de problemen komen met die spoorstangen, als het waar is wat BMW kesselt zij over het enorm vastzitten van de stangen en wij ze of kapot draaien of weet ik veel, dat we niet op vakantie kunnen met de mini.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
@Pieterdg....dat kun je wel zeggen....als ik hiervoor naar de dealer had gemoeten had ik er ook niet zoveel aan gedaan hoor....
Spoorstangen hoef ik niet aan te komen om hem te verlagen .... das een zaak voor de bandenboer !!kamiel schreef:Ha, ha zou ik ook wel heel graag willen, maar ik ben bang dat we dan in de problemen komen met die spoorstangen, als het waar is wat BMW kesselt zij over het enorm vastzitten van de stangen en wij ze of kapot draaien of weet ik veel, dat we niet op vakantie kunnen met de mini.
@Pieterdg....dat kun je wel zeggen....als ik hiervoor naar de dealer had gemoeten had ik er ook niet zoveel aan gedaan hoor....
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vandaag van Newministuff.com de volledige plug en play kabelset ontvangen waardoor ik mijn Nokia CK-7W BT carkit op het minisysteem kon aansluiten. De carkit had ik al uit mijn vorige oto. Idee opgedaan nav Berthils site, nogmaals dank voor het advies.
Ontvangst is zo goed dat een extra antenne overbodig is en de microfoon is in de hemel geplaatst naast de bediening voor het dak. De hoofdunit zit ergens rechts van het stuur bijna tegen het schutbord aan en is nog redelijk bereikbaar mocht er een zekering uitschieten of iets dergelijks. Omdat ik thuis altijd vergeet het ding op te laden heb ik de houder ook maar weer gemonteerd.
Meer foto's zijn op picasa te vinden. Set werkt perfect !!
Kabelset en bracket

Kabel ertussen geprikt

Microfoon rechts

ET phone home !!

Ontvangst is zo goed dat een extra antenne overbodig is en de microfoon is in de hemel geplaatst naast de bediening voor het dak. De hoofdunit zit ergens rechts van het stuur bijna tegen het schutbord aan en is nog redelijk bereikbaar mocht er een zekering uitschieten of iets dergelijks. Omdat ik thuis altijd vergeet het ding op te laden heb ik de houder ook maar weer gemonteerd.
Meer foto's zijn op picasa te vinden. Set werkt perfect !!
Kabelset en bracket
Kabel ertussen geprikt
Microfoon rechts
ET phone home !!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
hahaha.....denk dat ik dat niet meer ga doen. de cassette is nu retro !! heeft niemand meer en aangezien het een Boost is en er een cd wisselaar in de kofferbak ligt laat ik um fijn zitten tenzij ik ooit ergens een facelift exemplaar voor een prikkie tegenkom. echt nodig is het dus niet meer.kwiebje schreef:Wel ff een radio met cd nog ff aanschaffen
Een cassettebandje is zo 1980:D
Mooie mods weer trouwens!!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hmmm..... kan straks weer even vooruit...eind september worden 2 kleine deukjes uit mijn motorkap gelepeld, daarna komen er witte bonnetstripes van 13 cm breed op zodat een kleine lakbeschadiging ook verdwijnt en er is een carbon dash set onderweg waarna het verhaal afgemaakt moet worden met (eindelijk) de Milltek uitlaat.
Onze sponsors