kwiebje' ride compleet overzicht MINI: nieuwe Halo angeleyes!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2008, 11:47

[quote]ik ken iemand die zijn auto een dagje kwijt is :P :P :D

Maak er maar bijna twee van jurgen :wink: :wink:

Ach, soms moet je gewoon eens toegeven.... :roll:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 aug 2008, 20:11

Vandaag eens even de stoute schoenen aangetrokken en de voorbanden maar eens naar achter gelegd. Dat was op zich geen slecht plan. Rechts voor zat een behoorlijke kale plek. Deze is nu achter en kan gelijkmatig verder afslijten.
Nu zal ik in de regen ook wel weer wat meer grip hebben. Trouwens ook maar eens een sleutel gekocht met een verlengde arm want wat kunnen die wielbouten toch vast komen te zitten zeg. Dat is nu verleden tijd :D:D:D
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

15 aug 2008, 20:15

Kijk bas weer aan de sleutel 8) goed bezig was er weer voor vandaag :lol:

Greetz BigD
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

15 aug 2008, 20:17

Zo goed plan!!! Straks gassen en remmen op je edelstalen-pedaaltjes :wink:

gr, PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 aug 2008, 20:17

kwiebje schreef:Vandaag eens even de stoute schoenen aangetrokken en de voorbanden maar eens naar achter gelegd. Dat was op zich geen slecht plan. Rechts voor zat een behoorlijke kale plek. Deze is nu achter en kan gelijkmatig verder afslijten.
Nu zal ik in de regen ook wel weer wat meer grip hebben. Trouwens ook maar eens een sleutel gekocht met een verlengde arm want wat kunnen die wielbouten toch vast komen te zitten zeg. Dat is nu verleden tijd :D:D:D
Yoh als je die kale plek wilt wegwerken kun je um beter weer voor erop gooien en us FF flink wat burnouts maken !!! :rijden :-)) :-)) :surrender

met sinterklaas gewoon een goede momentsleutel vragen zodat je ze vgl het juiste aanhaalmoment kunt vastzetten en je hebt meteen je verlengde arm !!!!
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 aug 2008, 20:29

Die burnouts komen wel een keer als de banden aan vervangen toe zijn :D:D
Dit is de sleutel die ik er bij gekocht heb. Echt handig. Kun je uitschuiven tot 54 cm en veel meer kracht mee zetten. Echt maken als ze goed vast zitten. Wilde eerst een luchtsleutel gaan kopen voor op de compressor maar dit wou k eerst ff proberen en dat werkt prima. Dit is hem overigens :D:D

Afbeelding

En dat remmen en gassen gaat ook goed komen Verwacht volgende week dat de stalen remleidingen binnen zijn en de olie staat al klaar :D:D
De edelstalen pedalen zullen ook komende week of de week er op ook wel binnen komen dus ik hoef me voorlopig ff niet te vervelen :D:D
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 aug 2008, 20:34

Zo'n ding heb ik ook nog liggen evenals een luchtdruksleutel.
Ik vind um wel handig omdat mijn oto's verschillende boutmaten hebben en je kunt er idd kracht mee zetten.
Uiteindelijk zet ik de velgen altijd met een moment sleutel vast.

Heb je ook andere remsets erop of alleen rvs leidinkjes ? Goodridge ?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 aug 2008, 20:45

De goodridge remleidingen zijn onderweg. Mijn blokjes en schijven zijn nog goed. Die zitten er nog niet zo heel lang op maar die zullen op den duur wel vervangen worden voor ferrodo blokken en andere schijven :D:D
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2008, 08:56

kwiebje schreef:Kun je uitschuiven tot 54 cm en veel meer kracht mee zetten. Echt maken als ze goed vast zitten. :D:D
Domme vraag misschien, maar 120 N is toch 120 N.
Wat bedoel je dan met "veel meer kracht zetten"?
Of doel je alleen op het lost maken???
:?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2008, 11:41

Omdat de arm van de sleutel langer is kun je er veel meer kracht mee zetten dan met een normale kruissleutel. De langere arm werkt dan als een hefboom en hierdoor wordt de kracht hoger die je er mee kunt zetten. Dit is met het vast zetten van de wielen gemakkelijk, maar te vast is ook niet goed. Dan heb je kans dat de bouten afbreken. Maar met het losmaken is het wel gemakkelijk. Bij de meeste garages worden de bouten met ee luchtsleutel er op gedraaid en die tikt een beetje. Tevens gaat het wiel ook nog vast zitten door het draaien en een beetje oxideren. Dus als je langs de weg staat met een normale kruissleutel en je wielen zijn met een luchtsleutel er op gedraaid dan hoop ik dat je veel spinazi bij je hebt en popey heet. Anders is het echt niet te doen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk ;)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2008, 21:29

Yeah, I getya; F = m x a.
:)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 aug 2008, 02:33

precies ;)
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

17 aug 2008, 10:12

Maar toch zou ik bij het vastzetten een momentsleutel gebruiken, zeker bij lichtmetalen velgen. Je zet met zo'n verlengde sleutel snel veel te veel kracht.
Better safe than sorry 8)

Rob
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 aug 2008, 10:13

Daar is Kwiebje zich vast al van bewust, Rob.

:mrgreen:
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

17 aug 2008, 12:38

Ja, maar Bas heeft het over vastzitten na aandraaien met een luchtsleutel.
Dan zitten ze dus VEEL te vast. Verder heeft hij het over het afbreken van de bout. Je maakt eerder barsten/vervormingen in je alu velg dan dat je bouten breken en dat is ook niet de bedoeling.

Al met al : als je bouten zo vast zitten dat je een verlengde sleutel nodig hebt dan zijn ze veel te strak aangedraaid.

Ik haal mijn velgen regelmatig van de auto om ze aan de achterkant ook schoon te maken. Gebruik altijd een momentsleutel en 120 Nm.
Als ik ze dan weer eens wil loshalen dan heb ik echt geen aparte sleutel nodig.

My 2 cents 8)
Rob
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”