2 hele belangrijke centen!Robbee schreef: Gebruik altijd een momentsleutel en 120 Nm.
Als ik ze dan weer eens wil loshalen dan heb ik echt geen aparte sleutel nodig.
My 2 cents![]()
Rob
kwiebje' ride compleet overzicht MINI: nieuwe Halo angeleyes!
- kwiebje
- Volledig MINI minded!

Bericht
Robbee, ik snap je verhaal. Natuurlijk draai ik ze niet al te vast. Maar bij de meeste garages worden de wielen vastgezet met een luchtlsleutel. Nadeel er van is dat als je met een kapotte band staat en geen runflats hebt je de wielen bijna niet of niet van de auto af krijgt met een normale kruissleutel. Dat was ook het probleem bij mij. Heb met die speciale sleutel extra kracht om de bouten los te draaien. Ga ze natuurlijk niet super strak aandraaien zodat de bouten knappen
;)
En daar houden garages in mijn ogen te weinig rekening mee, dat als je langs de weg komt te staan je van je lang zal ze leven die wielbouten nog los gedraaid kan krijgen als ze met een luchtsleutel vast gezet zijn.
Maar inmiddels rijd het minitje weer perfect
:D
En daar houden garages in mijn ogen te weinig rekening mee, dat als je langs de weg komt te staan je van je lang zal ze leven die wielbouten nog los gedraaid kan krijgen als ze met een luchtsleutel vast gezet zijn.
Maar inmiddels rijd het minitje weer perfect
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Bas, je weet dat je beste banden achter moeten zitten he!? Ooit wel eens een slipcurcus gehad? Zeker bij een tailhappy wagentje als een Mini.. eigenlijk moet je gewoon 4 goede banden hebben! Zonde als je achterkant straks uitbreekt en je tegen een vangrail aan zit..
- kwiebje
- Volledig MINI minded!

Bericht
Goede banden komen er op als deze versleten zijn
De banden die naar achter gegaan zijn zit nog genoeg profiel op. Maar achter waren ze nog gloedje nieuw. Om ze gelijk matig te laten slijten heb ik ze omgewisseld.
Iig bedankt voor de tip! En vroeger met mijn karts genoeg slipcursus gehad
De banden die naar achter gegaan zijn zit nog genoeg profiel op. Maar achter waren ze nog gloedje nieuw. Om ze gelijk matig te laten slijten heb ik ze omgewisseld.
Iig bedankt voor de tip! En vroeger met mijn karts genoeg slipcursus gehad
- kwiebje
- Volledig MINI minded!

Bericht
Vandaag een heel groot pakket binnen gekregen voor de pedalen groupbuy. Heb mijn pakketje er uit gehaald en toen ben ik maar eens aan de slag gegaan. De montage handleiding is echt heel summier. Maargoed het rem en koppelpedaal was nogal eens gauw gebeurt. Toen eens aan de slag met het gaspedaal........ Er staat in de handleiding dat je die er zo vanaf kunt schuiven. Jaja, was dat maar waar...... Toen maar eens even met een schroevendraaiertje wat meer ruimte gemaakt. Dit hielp helaas ook niet echt. Nou, toen maar eens aan het gaspedaal trekken. Dat was ok geen succes want die had ik er na ook in mijn handen.......Even gekeken bij het nieuwe systeem hoe het in elkaar zat en alles zat zeer goed vast geklemd.
Tip: gebruik even wat kruipolie om het allemaal ff wat soepeler te laten glijden. Anders trek je je eigen een ongeluk!!!
Uiteindelijke de waterpomptang moeten gebruiken om het pedaal van de slede af te trekken. De oude slede was nog te gebruiken maar om het allemaal netjes te houden heb ik toch de nieuwe maar gemonteerd en wat vaseline er op gesmeerd om het glijden wat te bevorderen. Had ook nog foto's gemaakt van de montage maar met het op de computer zetten kwam ik er achter dat er geen kaart in het toestel zat.....Lekker slim dus....
Maar dit is het eindresultaat!!

Ben er super blij mee en ik ga er straks zeker een rondje mee rijden
:D:D
Tip: gebruik even wat kruipolie om het allemaal ff wat soepeler te laten glijden. Anders trek je je eigen een ongeluk!!!
Uiteindelijke de waterpomptang moeten gebruiken om het pedaal van de slede af te trekken. De oude slede was nog te gebruiken maar om het allemaal netjes te houden heb ik toch de nieuwe maar gemonteerd en wat vaseline er op gesmeerd om het glijden wat te bevorderen. Had ook nog foto's gemaakt van de montage maar met het op de computer zetten kwam ik er achter dat er geen kaart in het toestel zat.....Lekker slim dus....
Maar dit is het eindresultaat!!

Ben er super blij mee en ik ga er straks zeker een rondje mee rijden
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Ja, dat snap ik, ziet er goed uit!!! Zo hey, heb je snel en netjes gedaan.kwiebje schreef:Ben er super blij mee:D:D
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Onze sponsors