Ik heb sinds vorige week 18inch velgen onder mijn mini gedaan, maar met orginele vering staat hij toch wel erg hoog op zn wielen. De oplossing : een verlagingssetje.
Alleen heeft een vriend van mij dit ook eronder gedaan met 18inch velgen en die zat met het probleem dat hij geen mensen meer achterin kon hebben, zonder dat de wielen tegen de wielkassen liepen.
Zijn oplossing was om de achterveren van een mini cooper S te monteren en de voorvering gewoon verlaagd te laten. Dit zorgde er wel voor dat de auto aan de voorkant lager staat dan de achterkant, maar het verhielp het probleem.
Denken jullie dat dit ook een goede optie is voor mijn cooper ? Of hebben jullie betere ideeen ?
En als jullie toevallig iets hebben liggen of weten te liggen, dan zou ik dat wel willen overkopen.
Ik hoor het wel !
Wat voor vering moet ik onder mijn mini ??
- Sybesma
- Leerling Mini lid
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Ik zou geen 2 verschillende veren gebruiken.
Heb je nu de standaard onderstel of het sportonderstel+ onderstel? Wat voor velgen (ET waarde) en wat voor maat banden?
Ik heb zelf de JCW 18" velgen met 215/35/18 banden (ET52 geloof ik). Geen probleem met mensen achterin.
[edit]
Net even je MINI parking bekeken. Standaard onderstel met JCW velgen. 205/40/18 neem ik aan? Deze heeft een iets groter diameter als wat ik heb. Weet dus niet of dit problemen oplevert.
Heb je nu de standaard onderstel of het sportonderstel+ onderstel? Wat voor velgen (ET waarde) en wat voor maat banden?
Ik heb zelf de JCW 18" velgen met 215/35/18 banden (ET52 geloof ik). Geen probleem met mensen achterin.
[edit]
Net even je MINI parking bekeken. Standaard onderstel met JCW velgen. 205/40/18 neem ik aan? Deze heeft een iets groter diameter als wat ik heb. Weet dus niet of dit problemen oplevert.
- Dave C
- Enthousiast
Bericht
zou u ook een schroefkitje aanraden, maja weet niet of je budget dat toelaat..
nu onder je 'standaard ophanging', begrijp ik dus de je de 'sportophaning' eigenlijk hebt eh, want het is een cooper toch hé, hoeveel wil je hem eigenlijk lager, anders zijn cooper's' dempers en veren rondom miss een oplossing voor je
hangt er echt vanaf wat je wil hoor, want de 's' dempers en veren zullen je uiteindelijk ook maar 1 tot miss 1,5 cm lager opleveren
grtz DC

nu onder je 'standaard ophanging', begrijp ik dus de je de 'sportophaning' eigenlijk hebt eh, want het is een cooper toch hé, hoeveel wil je hem eigenlijk lager, anders zijn cooper's' dempers en veren rondom miss een oplossing voor je

hangt er echt vanaf wat je wil hoor, want de 's' dempers en veren zullen je uiteindelijk ook maar 1 tot miss 1,5 cm lager opleveren
grtz DC
Cooper Checkmate
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb een Leda onderstel met verstelbare hoogte en demping, een echte aanrader als je hard door de bocht wilt. Als je met de set het achter wat hoger wilt hebben kun je dat zo instellen. KW en Koni heeft ook van deze setjes. Ik heb ook nog Eibach veren liggen, maar daar vond ik dus van dat de achterkant verhoudingsgewijs te veel naar onderen ging. Als je je MINI wat langer wilt houden en je strak door de bocht wilt zou ik een verstelbare schokbreker en veer nemen.
- Sybesma
- Leerling Mini lid
Bericht
Hard door de bochten is leuk, alleen gaat het mij er meer om dat ik gewoon met 4 volwassenen in de auto kan zitten en over de snelweg kan rijden, zonder dat de achterwielen in tegen de wielkassen draaien.
Als dit met een schroefsetje gedaan kan worden, dan zal ik deze zeker moeten aanschaffen...
Op dit moment heb ik nog gewoon de orginele vering eronder en rijdt hij perfect, maar hij staat nu erg hoog op de veren en ik wil hem lager hebben. Ik was bang dat hij met verlagingsveren juist wel met de wielen de wielkassen ging raken, maar als dit met een schroefsetje voorkomen kan worden dan zal ik deze moeten aanschaffen.
iemand nog suggesties voor een leuk schroefsetje voor een leuke prijs ?
Als dit met een schroefsetje gedaan kan worden, dan zal ik deze zeker moeten aanschaffen...
Op dit moment heb ik nog gewoon de orginele vering eronder en rijdt hij perfect, maar hij staat nu erg hoog op de veren en ik wil hem lager hebben. Ik was bang dat hij met verlagingsveren juist wel met de wielen de wielkassen ging raken, maar als dit met een schroefsetje voorkomen kan worden dan zal ik deze moeten aanschaffen.
iemand nog suggesties voor een leuk schroefsetje voor een leuke prijs ?
- steffen
- Nieuw Lid
Bericht
ik heb ook de velgen 18" banden 215/35 en een et waarde van 40
ben er bijna zeker van dat hij gaat raken achter met verlagingsveren
ik heb eibachveren steken en hij is zo een 2,5 cm gezakt vanachter
de etwaarde is te klein om niet te raken
banden komen bijna gelijk met auto dus gaat altijd raken he
banden hadden wat binnen de kas moeten liggen
het wiel gaat vanboven wel een beetje naar binnen komen door de verlagingsveren
ben er bijna zeker van dat hij gaat raken achter met verlagingsveren
ik heb eibachveren steken en hij is zo een 2,5 cm gezakt vanachter
de etwaarde is te klein om niet te raken
banden komen bijna gelijk met auto dus gaat altijd raken he
banden hadden wat binnen de kas moeten liggen
het wiel gaat vanboven wel een beetje naar binnen komen door de verlagingsveren
- chosenfew106
- Be Mini
Bericht
Ik zou zeker voor een schroefset gaan van bijvoorbeeld Weitec of KW. Weitec is goed betaalbaar en komt uit dezelfde fabriek als KW. Ik heb de set ook en ik ben super tevreden.
Het verschil met KW is dat KW van RVS is en Weitec van Inox.
KW is een stuk duurder maar veel beter spul is er volgens mij niet.
eventueel heb ik nog een orgineel sportonderstel liggen voor je. Maar als je verder omlaag en geen problemen wil met aanlopen zou ik voor de schroefset gaan.
Het verschil met KW is dat KW van RVS is en Weitec van Inox.
KW is een stuk duurder maar veel beter spul is er volgens mij niet.
eventueel heb ik nog een orgineel sportonderstel liggen voor je. Maar als je verder omlaag en geen problemen wil met aanlopen zou ik voor de schroefset gaan.
Onze sponsors