Doe mij dan voor de veiligheid toch die met een niet-carbon rand
Die jongens van Weds hebben nog wel leuke velgen, enkel niet in een schappelijke MINI-maat. (tot 16" wel, maar vanaf 17/18 heb je geen leuke velgen van hun in 4*100)
Vandaag de camberlinks gemonteerd, ging lekker gemakkelijk.
Mooi spul die camberlinks van H-sport, goede kwaliteit. Hieronder de normale link en de nieuwe en al gemonteerd.
Daarna de Mini voor het eerst na 4 jaar eens goed uit laten meten op gewicht en uit laten lijnen.
Om de bestuurder na te bootsen werd er 75 kilo op de bestuurdersstoel gelegd
De eerste foto zoals het origineel was met het bestuurdersgewicht, daarna afgesteld. Daarbij wordt zo veel mogelijk het gewicht naar achteren verlegd en ook de de auto aan de dakrand waterpas te zetten krijgen. We hebben het nog achteraf nagekeken, als ik niet in de auto zit is de auto rechts waterpas aan de dakrand links niet, als ik instap is de auto op het dak geheel waterpas
Let even op het totaalgewicht van 1314 kg (met halfvolle tank).
Daarna uitlijnen waarbij camber nu voor en achter gelijk is ingesteld. Het toespoor voor is volgens fabriekswaarde ingesteld voor een betere rechtuitstabiliteit. Alleen zou achter 0 graden spoor moeten zijn en ik heb over het hoofd gezien dat dit 0.28' graden is. Of dat goed of slecht is moet ik nog achter zien te komen, als het slecht is ga ik terug.
Blijf me (positief) verbazen over hoe je steeds weer ''mods'' vind/doet om de wagen te perfectioneren. Zo ook deze weer. Echt perfect tot in de details.