Bijna Minirijder :-)

Stel je hier even voor.
Suzanne1
4 op een rij!
4 op een rij!

10 sep 2008, 22:58

Hey

Op mobile.de en op autoscout.de heb ik al meerdere erg mooie auto's gezien! 8)
Ook een paar bij particulieren.

Ik heb echt geen idee hoe het invoeren zou werken. Een full optie auto kost gewoon in duitsland 13000 of 14000 euro. :shock: Tuurlijk kost de BPM dan ook nog zo'n 2500 euro. Maar nu vraag ik me af, hoe werkt dat invoeren.
Als je op import auto duitsland googled dan krijg je allemaal van die bedrijfjes waarvan ik niet zou weten of het wat is.

Daarnaast vraag ik me af of het wel verstandig is bij een particulier in Duitsland te kopen (aan de andere kant, een handelaar die niets met een mini heeft is misschien wel slechter... :?)

Heeft iemand ervaring met het importeren? En kunnen jullie een bedrijf aanraden die een auto voor je importeert?

Hoe werkt zoiets? Ga ik zelf kijken, spreek een prijs af en zij doen de rest?
Veel vragen, maar het lijkt interessant, mits er geen adertjes zijn...

Bedankt voor de antwoorden alvast!

groetjes

mmm zoek net ff op het forum. zie al aardig wat berichtjes staan, deze ga ik even uitpluizen, mochten jullie echter nog extra info hebben, dan is dit zeker welkom!
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 sep 2008, 23:33

Hoihoi,

Welkom hier en alvast succes met de zoektocht. Dit is toch ook al erg leuk :wink:

Een auto uit Duitsland halen heeft voordelen. Vaak zijn er daar completere auto's, qua opties en met lagere km standen. Ook worden de auto's daar vaak beter onderhouden. Ik zeg niet dat dat altijd zo is, maar als je bij een beetje betrouwbaar/fatsoenlijk adres komt en je de geschiedenis kunt inzien......

Tegenwoordig is het invoeren/importeren niet zo heel moeilijk.
Je moet van te voren alleen ff weten hoe je de wagen naar Nederland wilt halen. Zelf rijdend?, dan heb je tijdelijke platen nodig en die moeten in duitsland geregeld worden of gewoon de auto op een trailer zetten, dan is het geen probleem.

Dan komt het papierwerk. Lijkt lastig maar als je jezelf op het internet en natuurlijk hier een beetje info vergaard dan valt het best mee.
Je kunt via diverse sites een bereking maken van het nog te betalen BPM bedrag. Doe dit voordat je de auto koopt, dan kun je zien of het betaalbaar is en/of voordelig(er).

Dan ga je met de auto naar de rdw, keuren en vervolgens door naar de douane om het resterende bpm bedrag af te dragen.

Je krijgt een kentekenbewijs thuisgestuurd, platen laten maken en rijden maar.

Dit is ff snel hoe het gaat! Wij hebben zelf ook onze mini uit duitsland gehaald en was niet moeilijk. Zijn alleen keine details die je ff moet weten.

Kijk ook eens bij forumlid Spenki, die haalt ook veel Mini's uit duitsland en misschien kan hij je helpen.

Succes met lezen en zoeken naar je droom auto :wink:

Vragen stellen kan altijd, er zijn je velen voorgegaan :wink:

Gr Sven

Terug naar “Who are U?”