De 2 liter SD van Peet - The End

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
kamiel
Be Mini
Be Mini

13 sep 2008, 02:13

tering, wat een ellende, ik hoop dat het allemaal gaat lukken voor zondag.
Bij onze cooper was ook een bout afgebroken wat de kofferbak ingaat, ik heb deze niet vervangen en dus maar opgehangen aan een bout, gelukkig is het miltek systeem een stuk lichter dan het orgineel dus ik hoop dat het blijft hangen.
Veel succes morgen en word maar gauw beter. :mrgreen:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 sep 2008, 06:35

Kamiel, dat is bij mij dus ook het geval maar ik kon het niet laten zitten, moet perfect zijn he !! Ben gisteravond nog tot laat bezig geweest om de oude beugels te onroesten, recht te buigen, zowel binnenkant kofferbak als onderkant en heb ze opnieuw in de roestwerende lak gezet dus eigenlijk hoef ik vandaag alleen nog maar op zoek naar rubbers dus ik heb toch wel hoop dat het goed komt !!
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 sep 2008, 13:09

Timmermanns nix, Maassche wilde niet in het magazijn duiken, ander otomaterialen hadden de rubbers niet op voorraad.....
uiteindelijk maar besloten om 2 VW rubbers (ajajajajajjjj) mee te nemen en die redelijk op maat te snijden zodat het ding er iig onder kan en we morgen met de rit meekunnen.
Vgl week maar even langs de dealer en eind vd week er weer onder kruipen.

Hij is dus (voorlopig) klaar alleen moet ik vanmiddag nog even goed gaan testrijden om te kijken of hij nergens aankomt wanneer ie uitzet door de hitte.

Afbeelding
kamiel
Be Mini
Be Mini

13 sep 2008, 13:36

perfect!! hangt precies in het midden, houd er wel rekening mee dat als de uitlaat warm word hij minstens twee centimeter naar buiten komt. als hij dan te ver naar buiten komt ziet het er niet uit.

Wat vind je van het geluid? :-PP :mrgreen:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 sep 2008, 07:32

kamiel schreef:perfect!! hangt precies in het midden, houd er wel rekening mee dat als de uitlaat warm word hij minstens twee centimeter naar buiten komt. als hij dan te ver naar buiten komt ziet het er niet uit.

Moet zeggen dat ik al aan heeel veel oto's en motoren heb gesleuteld maar dit nog nooit heb meegemaakt, sta er nog steeds van te kijken dat het ding bij hitte zo uitzet.
Ik kon er bij montage geen rekening mee houden vanwege de niet originele rubbers dus als die binnen zijn dan zet ik de pijp wat meer naar binnen.

Geluidje is nu al lekker en zal nog wel lekkerder worden. Benzineverbuik zal ook wel fors stijgen, heerlijk om in het vooronder de M7 te horen gieren en aan de achterzijde de Milltek horen brommen !!!

Zonnetje komt hier al op, mooie dag voor de Renovarun !!
Shadow_Breaker
GPc-0001

15 sep 2008, 10:13

Che schreef:
kamiel schreef:perfect!! hangt precies in het midden, houd er wel rekening mee dat als de uitlaat warm word hij minstens twee centimeter naar buiten komt. als hij dan te ver naar buiten komt ziet het er niet uit.

Moet zeggen dat ik al aan heeel veel oto's en motoren heb gesleuteld maar dit nog nooit heb meegemaakt, sta er nog steeds van te kijken dat het ding bij hitte zo uitzet.
Ik kon er bij montage geen rekening mee houden vanwege de niet originele rubbers dus als die binnen zijn dan zet ik de pijp wat meer naar binnen.

Geluidje is nu al lekker en zal nog wel lekkerder worden. Benzineverbuik zal ook wel fors stijgen, heerlijk om in het vooronder de M7 te horen gieren en aan de achterzijde de Milltek horen brommen !!!

Zonnetje komt hier al op, mooie dag voor de Renovarun !!
Lekker he dat geluidje, vooral smalle straatjes met overal gebouwen met je ramen/dak open. dat is echt super.
Geniet er maar van. :mrgreen:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2008, 20:42

MINI, Wie anders (das auto) volkswagen rubbers :mrgreen:
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

15 sep 2008, 20:45

lekker die pijp 8) heb er gisteren ook nog van een paar genoten :lol: blijft lekker klinken

Greetz BigD
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 sep 2008, 12:10

Vandaag de originele ophangrubbers gemonteerd en de Milltek wat meer naar binnen gemonteerd om ze de gulden middenweg te vinden als ie heet is.

Had gisteren last van een schurend achterwiel en vermoedde dat de remblokken wellicht op waren. Vandaag uit elkaar gehaald en er zit idd niet veel voering meer op maar de oorzaak van aanlopen was een kapotte stofkap aan de rechterzijde waardoor de remcylinder min of meer vast is komen te zitten.
Natuurlijk heeft de BMW dealer die dingen niet op voorraad en komen ze vgl week pas binnen......
Ga vanmiddag toch de blokken halen en erop zetten zodat we morgen naar Strahlung kunnen en dan gaat maandagavond maar weer alles uit elkaar....
Plaatjes montage op www

Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 sep 2008, 13:55

quattro gmbh schreef:Balen Che. Wel het betere Doe het zelf werk :lol:
Net terug vd dealer, vgl hem en de TIS CD's zou er een slijtindicator kabel aan de rechterzijde MOETEN zitten maar das bij mij echt niet het geval dus ben benieuwd hoe dit bij ander pre-facelift MCS-en is?

Piccie vd oude naast de nieuwe blokkies

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 sep 2008, 18:06

Volgens mij rem jij best veel :mrgreen:
Haha :D:D
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 sep 2008, 18:17

kwiebje schreef:Volgens mij rem jij best veel :mrgreen:
Haha :D:D
Zou je wel denken he.....'k heb um alleen nog nie zolang dus moet toch de vorige eigenaar zijn geweest ... :lol: :lol:

Heb alles weer in elkaar zitten en het beestje gewassen. Vgl week nog maar FF de rechterstofkap halen en monteren.
Kunnen iig wel naar Strahlung morgen. Aangezien er bij Timmermanns weinig te beleven valt rijden we rechtstreek, later in de morgen naar Schloss D.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 sep 2008, 18:58

Vandaag bij Klaas (Beek) maar de Tarox achterremschijven besteld want de oude waren door de vastzittende cylinder iets teveel gegroefd. Heb maar meteen 2 Goodridge leidingen erbij genomen voor de achterzijde. De voortrein komt tzt wel aan de beurt.

Moet zeggen dat het koelvloeistof expansietankje erg "zweet" en volgen mij zelfs lekt op de lasnaad dus ben er hard aan het denken om dat alu ding van Forge te laten komen maar die is niet echt goedkoop.

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2008, 19:14

Lekkere schijven. Die moeten er bij mij ook nog een keertje op komen. Ben benieuwd of je het gaat merken. En die remleidingen zijn een verbetering. Toch ook wel 5.1 remvloeistof erbij genomen of niet ??

Terug naar “Show your ride”