Advies nieuwe zomer banden (run-flat of geen runflat)?
- horn
- Be Mini
Bericht
standaard af fabriek runflats onder een MCSC JCW ging nergens over. Dat ding leek wel een slee. Klaverblad moest je echt niet harder dan met 80 in, bij droog weer... Na 30K km's pirelli p-zero's eronder en het was echt een wereld van verschil. weg met de runflats, schuimbusje achterin en gaan met dat ding. Overigens ook wielspin tot ruim in zijn 3... 

Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Nou, ik toevallig wél!

- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik was laatst bij de Profile om bandjes te verwisselen. Ik gaf aan dat ik geen runflats meer wilde, maar de meneer gaf aan dat de vering gemaakt is op runflats, dus als ik non runflats neem dat de vering dan niet meer klopt.
Enigzins kan ik me dit wel indenken. Meer personen bekend mee?
Als ik andere veren + schokdempers deronder gooi zal het probleem wel opgelost zijn, maar het gaat me even om de standaard vering.
Enigzins kan ik me dit wel indenken. Meer personen bekend mee?
Als ik andere veren + schokdempers deronder gooi zal het probleem wel opgelost zijn, maar het gaat me even om de standaard vering.
- Xefke
- Be Mini
Bericht
Ik heb van Augustus 2007 tot April 2008 gereden met non runflat + standard vering... nooit problemen mee gehad hoor. Er zijn tal van mensen die non runflat rijden met de standaard vering van de MINI.
Mijn dealer stelde dit zelfs zelf voor om non runflat te nemen als ik een comfortabelere rit zou willen...
Geen angst voor hebben denk ik
Mijn dealer stelde dit zelfs zelf voor om non runflat te nemen als ik een comfortabelere rit zou willen...
Geen angst voor hebben denk ik

- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Anders hadden ze toch wel voor een geintegreerde compressorpomp gezorgd zoals bijv bij de Corsa OPC.
Owh? Je zou toch zeggen van wel, omdat je geen reservewiel hebt. Vanaf fabriek rollen ze ook met run flats.quattro gmbh schreef:Volgens mij is het juist andersom. De MINI is niet ontwikkeld met/voor runflats.
Anders hadden ze toch wel voor een geintegreerde compressorpomp gezorgd zoals bijv bij de Corsa OPC.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De eerste generatie MINI is inderdaad ontworpen voor NIET-runflats, gewone banden dus. BMW heeft het project overgenomen van Rover, die was al met de ontwikkeling van de New Mini begonnen, geloof het of niet.
BMW heeft er toen runflats onder geplakt omdat dat standaard is bij BMW (behalve bij de M3 heb ik vandaag geleerd).
Het onderstel van de tweede generatie Mini is wel ontwikkeld voor de runflat.
BMW heeft er toen runflats onder geplakt omdat dat standaard is bij BMW (behalve bij de M3 heb ik vandaag geleerd).
Het onderstel van de tweede generatie Mini is wel ontwikkeld voor de runflat.
- Martin
- 4 op een rij!
Bericht
Banden voor 18 inch velgen?
Ik ben van plan om de 18" R105 velgen te kopen, maar weet nog niet welke banden ik moet nemen.
Ik wil liever geen runflat banden, maar is dat met deze maat wel mogelijk??
Wat is eigenlijk de maat voor deze velgen, is dat 205/40/r18 of kan 215/35/r18 ook?
Mocht er iemand tips hebben, laat je horen :DB
Ik wil liever geen runflat banden, maar is dat met deze maat wel mogelijk??
Wat is eigenlijk de maat voor deze velgen, is dat 205/40/r18 of kan 215/35/r18 ook?
Mocht er iemand tips hebben, laat je horen :DB
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Martin
- 4 op een rij!
Bericht
De maat 215-35-18 lijkt dus ook te passen.
Welk merk banden monteer je vaak, Roy??
Volgens mij zijn de imitatie wielen ook 7J.coendek schreef:Roy, is dit geen imitatie wiel!? in 7,5J ?spenki schreef:Hoi:
Wij hebben imi GP velg 18" met 215-35-18" nomale banden
Bevalt prima en ook niet te stug en niet te duur
Gr Roy
Coen
De maat 215-35-18 lijkt dus ook te passen.
Welk merk banden monteer je vaak, Roy??
Onze sponsors