G's project 8 - Dooper Clubman 143hp - JOEY MOD P24!!
- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
@ smetje & WB: Geen idee... Daarom ga ik er volgende week eens naartoe... Wil graag eens weten hoe de vork in de steel zit :-) Ben toch benieuwd naar hoe m'n automaat nadien gaat presteren!
De 0-100 zou voor de manuele naar 8.1 gaan!
Proficiat alvast met je nieuwe aankoop! De Automaat gaat prima in een CS, alleen zou ik toch nog liever manueel rijden in een CS denk ik... Hangt een beetje vanaf hoe graag je schakelt en waarvoor je hem gebruikt é!
De 0-100 zou voor de manuele naar 8.1 gaan!

Ja het is zeeeer verslavend éITSU028 schreef:Hey Greg,
Tja,kan 't niet laten om toch ook nog even te melden,een PW met die stoelen![]()
.....
Ik was al besmet maar nu begin ik toch echt serieuze klachten te krijgen van Miniritus![]()
Nog 4 weken wachten op de PW Clubman S.....m'n gewenste mod lijstje groeit nog immer....
Kan me voorstellen dat een diesel met automaat erg prettig is....maar wat nu als je deze in een Clubman S zet?
Is dat wat? (de de BMW producten zou ik niet anders meer willen)

Proficiat alvast met je nieuwe aankoop! De Automaat gaat prima in een CS, alleen zou ik toch nog liever manueel rijden in een CS denk ik... Hangt een beetje vanaf hoe graag je schakelt en waarvoor je hem gebruikt é!
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
als je veel rijd zou ik zeker voor een automaat gaan... was bij mij niet meer mogelijk qua budget! zou de clubman boven de 50k uitkomen!!!
maar als ik zou moeten kiezen achteraf! zou ik het een en ander ervoor wegstrepen!! zkr als je veel file moet rijden!
Olaf

Olaf
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het schijnt dat de computer kan crashen.. (bij de verkeerde tuning software)
Duur geintje zo'n computer..
Erg belangrijk punt, dat de tuning software de update's aan kan zonder vast te lopen..
Mooi, vraag gelijk even hoe het zit als de dealer een software update uitvoert! Als jouw Mini daar toevallig staat voor een service beurt..GregBem schreef: Ik ga wat samenwerken met ZIP...
Erg belangrijk punt, dat de tuning software de update's aan kan zonder vast te lopen..
- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
@ Olaf, met bmp kom ik er ook ruim boven hoor... 
Welke computer bedoel je? Die van de dealer of van de MINI? :-)

Ja bij software update wordt de tuning gewist en moet je terug om hem opnieuw te installeren dacht ik...Hans schreef:Mooi, vraag gelijk even hoe het zit als de dealer een software update uitvoert! Als jouw Mini daar toevallig staat voor een service beurt..GregBem schreef: Ik ga wat samenwerken met ZIP...
Welke computer bedoel je? Die van de dealer of van de MINI? :-)
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Van de Mini, kijk dat dacht ik al.. daar zit ook het verschil tussen Beek en Zip tuning.. Die van Beek hoef je niet eerst terug te zetten, stel dat je pech heb en je auto moet direkt naar de dealer en die doet gelijk een software update.. crash.. computer kapot.. lekker zeg, wie gaat dat betalen? Zip? Dacht het niet..
- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Gewoon ff terug langs Zip en ze zetten de software er terug op...
Het beste bewijs dat het ontraceerbaar is toch, kan gewoon overschreven worden...! niet?
Trouwens, hoe zit dat nu met beek? Komt daar nog wat van?
Is geen probleem hoor, gaat je computer niet van stuk!Hans schreef:Van de Mini, kijk dat dacht ik al.. daar zit ook het verschil tussen Beek en Zip tuning.. Die van Beek hoef je niet eerst terug te zetten, stel dat je pech heb en je auto moet direkt naar de dealer en die doet gelijk een software update.. crash.. computer kapot.. lekker zeg, wie gaat dat betalen? Zip? Dacht het niet..
Gewoon ff terug langs Zip en ze zetten de software er terug op...

Het beste bewijs dat het ontraceerbaar is toch, kan gewoon overschreven worden...! niet?
Trouwens, hoe zit dat nu met beek? Komt daar nog wat van?

- ArjandeV
- Enthousiast
Bericht
Hans volgens mij vat je het verkeerd op.
Als de dealer een software update doet dan wordt de software van zip gewist. Dus hij hoeft niet gewist te worden voordat je naar de dealer gaat.
Volgens mij kan je hem door zip ook gratis weer terug laten zetten, right?
Als de dealer een software update doet dan wordt de software van zip gewist. Dus hij hoeft niet gewist te worden voordat je naar de dealer gaat.
R53 

- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Yep... Kost je alleen even tijd :-) (en wat brandstof)ArjandeV schreef:Hans volgens mij vat je het verkeerd op.

- ITSU028
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat je zegt Olaf...ook nog een automaat bovenop de al lange waslijst aan "toeters en bellen" maakt de investering wel erg
Eerst maar eens lekker
met de 6-bak
Na m'n Audi gezworen alleen nog maar automaat te gaan rijden...behalve als het een Mini zou worden!Olaf schreef:als je veel rijd zou ik zeker voor een automaat gaan... was bij mij niet meer mogelijk qua budget! zou de clubman boven de 50k uitkomen!!!maar als ik zou moeten kiezen achteraf! zou ik het een en ander ervoor wegstrepen!! zkr als je veel file moet rijden!
Olaf
Wat je zegt Olaf...ook nog een automaat bovenop de al lange waslijst aan "toeters en bellen" maakt de investering wel erg

Eerst maar eens lekker

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
waarna de computer dus crasht, daarom wil Zip hem ook weer eerst even standaard maken voordat die naar de dealer gaat.
Maar goed, vraag het even na voor de zekerheid!
Ook handig dat men dat weet voordat ze een tuning pakketje kopen.. (heb zelf namelijk geen zin om iedere keer terug te rijden om dat te laten doen..)
Ik heb spook verhalen gehoord over het inlezen van een update dat bij verkeerd getunende auto's het kan vastlopen..ArjandeV schreef:Hans volgens mij vat je het verkeerd op.
waarna de computer dus crasht, daarom wil Zip hem ook weer eerst even standaard maken voordat die naar de dealer gaat.
Maar goed, vraag het even na voor de zekerheid!
Ook handig dat men dat weet voordat ze een tuning pakketje kopen.. (heb zelf namelijk geen zin om iedere keer terug te rijden om dat te laten doen..)
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Hans,
Mocht de dealer in de computer moeten dan ga je daarna gewoon weer naar Zip en die zetten dan gratis hun software er weer op. Dus geen probleem. Je hoeft dus helemaal niet vooraf de software weer terug te zetten.
Bij Beek zal dat niet anders zijn toch??
Tenminste dat is wat wij bij Beek te horen hebben gekregen. Dus er is helemaal geen risico.
Waar je het ook laat doen.
En laten we eerlijk zijn bij Beek kan het nog steeds niet.
Annet
Mocht de dealer in de computer moeten dan ga je daarna gewoon weer naar Zip en die zetten dan gratis hun software er weer op. Dus geen probleem. Je hoeft dus helemaal niet vooraf de software weer terug te zetten.
Tenminste dat is wat wij bij Beek te horen hebben gekregen. Dus er is helemaal geen risico.
Annet

- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hans heeft het hier over het crashen van de computer van jouw auto als de dealer zich er weer even op aansluit..
En iets zegt me dat ze die chiptuning eigenlijk niet weg gaat als de dealer zomaar ff in je computer zit voor een update ofzo.
Iedereen mist hier blijkbaar Hans zijn punt.BMW X3 schreef:Hans,
Annet
Hans heeft het hier over het crashen van de computer van jouw auto als de dealer zich er weer even op aansluit..
En iets zegt me dat ze die chiptuning eigenlijk niet weg gaat als de dealer zomaar ff in je computer zit voor een update ofzo.
- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
volgens mij overschrijft de dealer de chip, waardoor de nieuwe zip file verleden tijd wordt, en ik heb inderdaad ook de crash verhalen gehoord i.c.m. zip tuning...
je weet het natuurlijk nooit helemaal zkr tot dat het een keer gebeurd...
we wachten gewoon nog even op Beek...
Olaf
je weet het natuurlijk nooit helemaal zkr tot dat het een keer gebeurd...
we wachten gewoon nog even op Beek...

Olaf
- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ITSU028, ja en die waslijst is ook niet zonder prijs heh!! eigenlijk niet normaal wat ze voor sommige opties vragen.. maar weet iig dat mn volgende auto een diesel automaat wordt... (moet mini wel met een dikke diesel komen eigenlijk...)
Olaf
hebben ze die tegenwoordig in belgie dan???GregBem schreef:@ Olaf, met bmp kom ik er ook ruim boven hoor...
@ITSU028, ja en die waslijst is ook niet zonder prijs heh!! eigenlijk niet normaal wat ze voor sommige opties vragen.. maar weet iig dat mn volgende auto een diesel automaat wordt... (moet mini wel met een dikke diesel komen eigenlijk...)
Olaf
Onze sponsors