0-1
G's project 8 - Dooper Clubman 143hp - JOEY MOD P24!!
- ducks
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Iedere auto heeft tegenwoordig wel een computer voor het regelen van de motor management. Zo'n computer draait net als alle andere een operating system. Dit os wordt opgelagen in een firmware. Bij chippen wordt in princiepe de firmware aangepast en over de origineele heen gezet. Aangezien de functionaliteit van het uploaden van de firmware onderdeel van de firmware is kan je dit dus goed vergallen als je de firmware aanpast. Vandaar waarschijnlijk ook de verhalen van de crashende computers van de auto. En ja, dan moet de computer vervangen worden.
Even ter illistratie: Stel men vind een oplossing voor de diesel geluiden van de S, dan zal dit best kunnen betekenen dat dit met een firmware update valt op te lossen. Je bent dan je tuning kwijt en als je dan de oude getunede file er weer op zet, dan heb je ook weer je diesel geluiden omdat je firmware weer volledig overschreven word.
En het is hoe dat ook altijd te achterhalen of een auto gechipt is. Ze hoeven alleen maar de firmware te downloaden en naast het origineel te leggen. Niet dat ze dit snel doen, maar als ze een vermoeden hebben ......
Even ter illistratie: Stel men vind een oplossing voor de diesel geluiden van de S, dan zal dit best kunnen betekenen dat dit met een firmware update valt op te lossen. Je bent dan je tuning kwijt en als je dan de oude getunede file er weer op zet, dan heb je ook weer je diesel geluiden omdat je firmware weer volledig overschreven word.
En het is hoe dat ook altijd te achterhalen of een auto gechipt is. Ze hoeven alleen maar de firmware te downloaden en naast het origineel te leggen. Niet dat ze dit snel doen, maar als ze een vermoeden hebben ......
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Was het maar plagen. Nee, het is gewoon waar.
Jij was gewoon sneller.
Maar niet op de slalom
Annet
Sid,Sid schreef:bedoelde ook kwa prestaties als je ze naast elkaar zet
sorry annet en kees, plagen mag
Was het maar plagen. Nee, het is gewoon waar.
Jij was gewoon sneller.
Maar niet op de slalom
Annet

- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Sorry Sid, plagen mag!
Dat ligt aan Sid zijn kwaliteiten en niet aan de auto..BMW X3 schreef:Sid,Sid schreef:bedoelde ook kwa prestaties als je ze naast elkaar zet
sorry annet en kees, plagen mag
Was het maar plagen. Nee, het is gewoon waar.![]()
Jij was gewoon sneller.![]()
Maar niet op de slalom![]()
Annet
Sorry Sid, plagen mag!
- GregBem
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Zoals Olaf zegt, hij overschrijft gewoon de firmware!
Dus moet je nadien even terug om opnieuw de ZIP terug te installeren...
Maar als ik het goed begrijp van ducks, heb je dan de update voor niets gedaan, want die wordt dan weer gewist nadien bij ZIP?
Dat de computer crasht omdat er ZIP opstaat, dat laat ik even terzijde, zal ik eens navragen vrijdag!
Trouwens, Beek gaat niets doen op diesels, dus stelt de vraag zich zelfs niet --> ZIP!
@ sid... Er is nog niets bewezen want er is nog niets!
Trouwens ik denk niet dat hij enkel met de chip boven de 210pk gaat gaan hoor...
@ olaf: Ja die is er sinds kort ook in België (bij Gent), is wel een 'hollander'... haha
@ ducks: mooie beschrijving
die moesten we hebben voor de duidelijkheid!
Dus moet je nadien even terug om opnieuw de ZIP terug te installeren...
Maar als ik het goed begrijp van ducks, heb je dan de update voor niets gedaan, want die wordt dan weer gewist nadien bij ZIP?
Dat de computer crasht omdat er ZIP opstaat, dat laat ik even terzijde, zal ik eens navragen vrijdag!
Trouwens, Beek gaat niets doen op diesels, dus stelt de vraag zich zelfs niet --> ZIP!
@ sid... Er is nog niets bewezen want er is nog niets!
Trouwens ik denk niet dat hij enkel met de chip boven de 210pk gaat gaan hoor...
@ olaf: Ja die is er sinds kort ook in België (bij Gent), is wel een 'hollander'... haha
@ ducks: mooie beschrijving
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Patrick,
Afgelopen weekend Hein gesproken in Dusseldorf met de R55. (deze diesel heeft ook een Ziptuning)
zie in dit topic.
http://www.mixedminiclub.nl/forum/viewt ... &start=165
2e post met de volgende tekst
Inmiddels zit de nieuwste bmw software er op icm een nieuwe tuning, vermogen nu 143pk en 310nm bij 1700 toeren, in sportstand 330nm. de D rijdt nu nog zuiniger en is een stuk feller.
en deze waardes zijn van een testbank
waar hij met de clubman opgestaan heeft om het te controleren.
misschien heb je hier wat aan (en dit topic is ook wel leuk als je een R55 rijdt of wilt rijden leuke mods...
) . (bv. Coen
)
Kees
Afgelopen weekend Hein gesproken in Dusseldorf met de R55. (deze diesel heeft ook een Ziptuning)
zie in dit topic.
Inmiddels zit de nieuwste bmw software er op icm een nieuwe tuning, vermogen nu 143pk en 310nm bij 1700 toeren, in sportstand 330nm. de D rijdt nu nog zuiniger en is een stuk feller.
en deze waardes zijn van een testbank
misschien heb je hier wat aan (en dit topic is ook wel leuk als je een R55 rijdt of wilt rijden leuke mods...
Kees

- GregBem
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Tis Greg en niet Patrick maar dat is je bij deze vergeven
Heb ook al met Hein gepraat en hij is er heel tevreden van en rijdt er al van begin dit jaar mee!
Ik ben wel jaloers op zijn nieuwe VELGEN trouwens...
Zou wel mooi zijn met een PW randje...
Hey Kees!BMW X3 schreef:Patrick,
zie in dit topic.
en deze waardes zijn van een testbankwaar hij met de clubman opgestaan heeft om het te controleren.
misschien heb je hier wat aan (en dit topic is ook wel leuk als je een R55 rijdt of wilt rijden leuke mods...) . (bv. Coen
)
Kees
Heb ook al met Hein gepraat en hij is er heel tevreden van en rijdt er al van begin dit jaar mee!
- Sid
- Volledig MINI minded!

Bericht
ach boeiend, alsof we hier schumachers onder ons hebben
@ gregbem: is wel bewezen hoor
al is dat idd wel met een s.
gp --> clubman --> gp... I rest my caseHans schreef: Dat ligt aan Sid zijn kwaliteiten en niet aan de auto..![]()
Sorry Sid, plagen mag!
ach boeiend, alsof we hier schumachers onder ons hebben
@ gregbem: is wel bewezen hoor
Laatst gewijzigd door Sid op 22 sep 2008, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
op die velgen heb ik ook gebodenGregBem schreef:Hey Kees!BMW X3 schreef:Patrick,
zie in dit topic.
en deze waardes zijn van een testbankwaar hij met de clubman opgestaan heeft om het te controleren.
misschien heb je hier wat aan (en dit topic is ook wel leuk als je een R55 rijdt of wilt rijden leuke mods...) . (bv. Coen
)
Kees
- GregBem
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Welke velgen zijn dat Coen? Tenzo-R Type M 18x8?coendek schreef:op die velgen heb ik ook gebodenGregBem schreef:Hey Kees!BMW X3 schreef:Patrick,
zie in dit topic.
)
Kees
Onze sponsors