Hoe dan?! nieuwe rijden? alleen snelweg??Ivo schreef:De boordcomputer van onze Cooper geeft meestal 7,6 of 7,7 l/100 km aan. Lang niet gek lijkt me.
Brandstofverbruik..
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Yup, reset na tankbeurt boordcompu en kilometerteller, en schrijf altijd de gelopen km standen op de bonnetjes om het na te rekenen of de boordcompu wel klopt. En hij klopt bijna, en ik vertrouw meer op mijn handberekeningen. Avg speed reset ik alleen als ik een meting ga verrichten, meestal tegelijk met m'n horloge.
- Svensens
- One wheel wonder
Bericht
Had dit al eens gepost bij geklets, hier kan je al je kosten mooi bijhouden
tankbeurten waar wanneer gemiddeld verbruik. ook je update kosten tot taksen en dan wordt er een totaal rekening gemaakt.
www.spritmonitor.de
Ik kijk er echt niet naar hoeveel hij verbruikt is leuk om bij te houden, als je zo'n soort auto koopt weet je dat die z##pt, struikel je hierover kies je beter voor een one D.
zie onderaan hoeveel de mijne verbruikt.
greetzzz
Svensens
tankbeurten waar wanneer gemiddeld verbruik. ook je update kosten tot taksen en dan wordt er een totaal rekening gemaakt.
www.spritmonitor.de
Ik kijk er echt niet naar hoeveel hij verbruikt is leuk om bij te houden, als je zo'n soort auto koopt weet je dat die z##pt, struikel je hierover kies je beter voor een one D.
zie onderaan hoeveel de mijne verbruikt.
greetzzz
Svensens
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hmm, bij is het al gauw tussen de 9,5 en 11...
Heeft wellicht een ietsiepietsie te maken met een te zware rechtervoet
.Nexus schreef:Zo rond de 8,6 l/100 km met mijn Cooper.
Dacht al dat dat extreem was maar het valt eigenlijk nog wel mee zo te zien hier
Hmm, bij is het al gauw tussen de 9,5 en 11...

Heeft wellicht een ietsiepietsie te maken met een te zware rechtervoet

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- Zijlboot
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ik weet dat Sid veel informatie heeft over het inbouwen van een turbo in een Cooper. Ik dacht dat hij het over 180 pk had.red_devil schreef:Hoeveel pk krijg ik er ongeveer bij als ik alleen een turbo in mijn mini cooper bouw? Weet iemand dat? Zijn er toevallig hier mensen die een mini cooper hebben met een turbo?peter schreef:Zijboot heeft dan wel een compressor EN een turbo aan boord... Daar gebeurt wel wat als ie gas geeft!!!
- badkarma
- Mod virus alert!
Bericht
)Die van mij gebruikt ook veel. Meestal rijd ik korte stukjes, stadsverkeer, van en naar mijn kantoor en rijd dan via dorpjes met prachtige bochtjes en b-wegen. Het is me al eens gelukt om 312 km te rijden met een volle tank
maar je kan er ook zuinig mee rijden, wat ik dus met de mini niet doe. Koop dan maar een Citroen is mijn advies (een pijp, geitenwollen sokken, niet kunnen rijden niet bij inbegrepen overigens 

Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
*edit* Dubbele post
Laatst gewijzigd door iDarkDesign op 01 jul 2006, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Inderdaad, ook de mijne wil aardig drinken. Ik ben op het moment niet in NL dus kan niet ff checken hoeveel de boordcomputer aangeeft. En het heeft ook te maken met een zware voet. Ik wist dit alles wel al vantevoren en soms is het ook wel jammer, maar dan kijk ik altijd maar weer naar de Jeep van mijn moeder. Daar zit een 5.7 V8 HEMI in. Dat is serieus niet normaal hoeveel benzine die verbruikt. 1 op 3 of 1 op 4. Dan is het voor mij ineens een stuk minder.
Ach als ik wat lagere toeren zou gebruiken en niet altijd in de versnelling zou doorrijden dan zou ik rustig nog 100km meer uit de tank kunnen halen, maar where's the fun in that?!
Hoe zit dat met de benzineverbruik van de JCW s?
iDD
Ach als ik wat lagere toeren zou gebruiken en niet altijd in de versnelling zou doorrijden dan zou ik rustig nog 100km meer uit de tank kunnen halen, maar where's the fun in that?!
Hoe zit dat met de benzineverbruik van de JCW s?
iDD
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
.
Geen idee waarom hij zo zuinig is, in ieder geval niet door het nieuwe rijden Het zijn wel vrij veel snelwegkilometers. Misschien komt het gewoon doordat ik er alleen in het weekend in kan rijdenFunkyRAT schreef:Hoe dan?! nieuwe rijden? alleen snelweg??Ivo schreef:De boordcomputer van onze Cooper geeft meestal 7,6 of 7,7 l/100 km aan. Lang niet gek lijkt me.

- Sybesma
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik rij ongeveer 500km op een volle tank als ik rustig rij met de Cooper..Laatst reed ik met een vriend mee die hetzelfde motorblok heeft als ik en die reed 650km op een volle tank en toen reden we de hele weg nog 160 ook...ik snap echt niet hoe het komt, maar een beetje jammer is het wel haha 
Achja zolang je maar plezier hebt he !

Achja zolang je maar plezier hebt he !
Onze sponsors