Al een flinke tijd loop ik me te ergeren aan de versnellingsbak! Als ik 'm in zijn achteruit wil zetten, wil ie gewoon niet! Ik moet hem dan eerst in zijn één zetten en dan weer in de achteruit of even de koppeling loslaten en weer intrappen. Ook hoor je 'm kraken als ik 'm te snel in zijn achteruit zet, ik moet zegmaar 3 tellen wachten en dan in zijn achteruit. Bij de andere versnelling heb ik er geen last van. Het is vooral kl*te in hectische situaties, want het schiet dan gewoon niet op, loop je daar verdomme te klungelen. Ik heb het al een keer eerder bij de garage gemeld en toen zeiden ze dat dat zo hoorde. De tandwielen staan dan niet helemaal goed tegenover elkaar ofzoiets. Ik heb nu nog 2 maand garantie en dus vroeg ik me af of ik hiermee naar de dealer moet of dat het normaal is?
Bij voorbaat dank voor de reacties!
HenkieTenk
Slechte achteruit-versnelling
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Bij de 6-bak idemdito, geklungel af en toe met zn achteruit. Niet altijd trouwens. Ik denk 1 op de 5 keer ofzo.
iDD
iDD
- marjo
- Enthousiast
Bericht
Yip, sluit me aan.
Dacht eerst dat het een euvel was in mijn vorige One, maar mijn Cooper heeft er ook last van.
Ook bij mijn vorige automerk Alfa kende ik dat probleem. Zeer zeker bij die Alfa's waar de versnellingsbak helemaal achterin zit.
Gewoon geduldig zijn.
Dacht eerst dat het een euvel was in mijn vorige One, maar mijn Cooper heeft er ook last van.
Ook bij mijn vorige automerk Alfa kende ik dat probleem. Zeer zeker bij die Alfa's waar de versnellingsbak helemaal achterin zit.
Gewoon geduldig zijn.

- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
ja daar heeft iedereen met een MINI wel last van, ik laat em altijd eerst vrij, half op laten komen, dan intrappen en rear. Op een gegeven moment wordt je er wel behendig in en de versnellingsbak is zowieso lekker luidruchtig. Zit uiteraard wel verschil in geluiden van de 1 naar R terwijl je nog rolt uiteraard, maar als je gewoon goed stilstaat hoor je niets anders dan de normale geluiden, mijn ervaring. Hectische situaties hard je rem in trappen, sta je eerder goed stil
De MINI is zowieso niet normaal, dat soort dingen maakt hem speciaal
Trouwens, in de dieselautos van mijn ouders is dat niet (slijpend geluid te snel van 1-2 naar R) die autos kunnen het meer aan. In de benzineautos echter is dat wel het geval.

De MINI is zowieso niet normaal, dat soort dingen maakt hem speciaal

Trouwens, in de dieselautos van mijn ouders is dat niet (slijpend geluid te snel van 1-2 naar R) die autos kunnen het meer aan. In de benzineautos echter is dat wel het geval.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
@Henk,
Rij dan deze week ff wat meer in de mijne en vergelijk 't met de jouwe...
... mijne staat daar op de oprit toch maar te staan.
Rij dan deze week ff wat meer in de mijne en vergelijk 't met de jouwe...
... mijne staat daar op de oprit toch maar te staan.
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bedankt voor de reacties! Ik moet dus gewoon wat geduldiger worden
(schaam me soms kapot als ik te snel schakel en er gekraak uit de auto komt!)

(schaam me soms kapot als ik te snel schakel en er gekraak uit de auto komt!)
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors