Friso89: Bye bye R53, hello R56 MCS Mayfair 50 (pag. 5)

Stel je hier even voor.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 sep 2008, 15:10

MaVaEe schreef:Welkom hier Friso. :wink: Jammer dat je al zoveel problemen hebt met de MINI... :|
Dank je wel :wink:
Tsja, die problemen kun je niks aan doen... hopelijk blijft het hierbij :)
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 sep 2008, 18:30

welkom Friso!

ik ken je van AW forum :wink:
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 sep 2008, 18:45

Haha inderdaad AW-collega :wink:
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 sep 2008, 13:47

Nou, ik denk dat ik onder invloed van Murphy's Law ben... er heerst een vloek over die auto ofzo :?

Ik heb nogsteeds geen kentekenbewijzen binnen en ik heb net gebeld met de RDW. Ze hebben de kentekenbewijzen vorige week vrijdag al verstuurd!! De RDW zegt dat ik nog tot morgen moet afwachten en anders nieuwe kentekenbewijzen moet aanvragen. Dat betekent dat ik WEER moet wachten... dit keer 14 dagen + verzendtijd.

TNT Post kan de brief niet traceren, want hij is niet aangetekend verstuurd en zij zeggen dat de RDW dit maar moet oplossen.

De auto staat hier nu al 3 weken voor NIKS, zonder verzekering... als ze hem weghalen heb ik geen poot om op te staan.
Bovendien had ik morgen een tripje geplanned naar Knokke, met een vriendin en de MINI.
Maar waarschijnlijk zal ik dan maar weer met de Alfa gaan :mad:

En ook nog al die waarschuwingslampjes in de auto zelf (hopelijk vals alarm).

Als het importeren van auto's altijd zo verloopt, dan hoeft het van mij NOOIT weer!
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 sep 2008, 22:53

Nou, vandaag dan toch eindelijk m'n kentekenbewijzen binnengekregen.
Ze waren naar m'n oude adres gestuurd en nu staan m'n kentekenbewijzen dus ook op m'n oude adres, terwijl ik al ruim een jaar verhuisd ben. :s

Maandag dus kentekens laten maken en eens met de RDW bellen, want straks worden m'n boetes en belasting-aanslagen ook naar m'n oude adres gestuurd :?
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 sep 2008, 00:02

Kentekenplaten zitten erop en ik heb vanmiddag naar Bert Story gebeld. Ik kon gewoon langskomen wanneer ik wilde, dus ik ga morgenmiddag eventjes richting Den Bosch.

Heb er vandaag nog zo'n 40km mee gereden, maar ik merk echt geen verschil met/zonder de lampjes op het dashboard. :)
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 sep 2008, 17:04

Zoo... vanochtend bij Bert Story geweest.
Werd er keurig geholpen! Wel beetje stom dat ze voor het uitlezen van je auto, 48 euro vragen...

Maaaaar gelukkig was dat uitlezen wel met resultaat. Wat ik al had verwacht, kwam ook uit... er is een wielsensor kapot en die moet vervangen worden (grapje kost toch nog 100 euro incl. montage).
Ik rij nu dus zonder ABS/DSC/TPMS rond, maar ik moet zeggen dat de MINI toch nog erg stabiel op de weg ligt!

Bert Story zou me bellen als het onderdeel binnen was :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 sep 2008, 17:38

Daarom heb ik eerst een sensor van de voorwielen gekocht. Deze zijn anders dan de achterwielen maar links en rechts is wel uitwisselbaar (achter trouwens ook). Was een gokje maar na uitwisselen linksvoor was het probleem opgelost. Zo hoeft hij niet aan de computer en na wisselen van de defecte sensor gaan de lampjes weer uit. Voor het uitlezen aan de computer van de stealer heb je al bijna een nieuwe sensor. Zelf doen en het is een stuk goedkoper, zelfs als je een sensor voor voorkant en achterkant moet kopen als je misgokt.

Dat was trouwens al de tweede aan de voorkant die kapot was gegaan. Ik denk dat ze niet zo goed tegen de hitte van het remmen op het circuit kunnen.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 sep 2008, 18:40

Berthil schreef:Daarom heb ik eerst een sensor van de voorwielen gekocht. Deze zijn anders dan de achterwielen maar links en rechts is wel uitwisselbaar (achter trouwens ook). Was een gokje maar na uitwisselen linksvoor was het probleem opgelost. Zo hoeft hij niet aan de computer en na wisselen van de defecte sensor gaan de lampjes weer uit. Voor het uitlezen aan de computer van de stealer heb je al bijna een nieuwe sensor. Zelf doen en het is een stuk goedkoper, zelfs als je een sensor voor voorkant en achterkant moet kopen als je misgokt.

Dat was trouwens al de tweede aan de voorkant die kapot was gegaan. Ik denk dat ze niet zo goed tegen de hitte van het remmen op het circuit kunnen.
Hmmm, nu maar hopen dat die andere sensoren het wat langer gaan uithouden!
Ik heb het door de dealer laten doen, omdat ik zelf a-technisch ben en 2 linker handen heb. Een bandje verwisselen o.i.d. is echt niet aan mij besteed :wink: Tsja, dan maar betalen he :(
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 okt 2008, 19:19

Vanmiddag even een (mobiel)foto gemaakt van m'n MINI @ de UvT, waar de MINI erg 'hot' is :wink: :

Afbeelding
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 okt 2008, 16:15

Je gaat het niet geloven... ik heb voor morgen een afspraak staan om de wielsensor te laten vervangen.
Dus ik rij net een bochtje door... ik hoor een 'kllllllllonk' geluid en m'n waarschuwingslampjes m.b.t. de wielsensor gaan allemaal uit.

Alleen m'n emissie-lampje brand nog :roll:

Heb ook nog een offerte laten maken om het deukje uit m'n spatbord te halen... 750 euro :s
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 okt 2008, 20:01

Wat voor deukje is het ? Bij van leeuwen autoschade hebben ze soms speciale acties. Maar dan moeten ze het wel zo terug kunnen duwen.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 okt 2008, 23:16

kwiebje schreef:Wat voor deukje is het ? Bij van leeuwen autoschade hebben ze soms speciale acties. Maar dan moeten ze het wel zo terug kunnen duwen.
Het is een deukje met lakschade... ze gaan de hele motorkap opnieuw spuiten (waardoor ook de steenslag etc. zal worden weggewerkt). :)

Edit: ik was lekker slaperig... het is niet op het spatbord, maar bovenop de wielkast :wink:
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 okt 2008, 11:50

Nou, de pret was weer eens van korte duur...

Heb de sensor vorige week vrijdag laten maken en dinsdag had ik de auto weer voor het eerst nodig.
Ik start de auto, rij weg... en de lampjes gaan weer branden (ABS, DSC + Bandenspanning)!

Tentamen gemaakt, 3 uur later weer de auto gestart en toen gingen de lampjes weer uit...

Tot vanochtend -> lampjes gingen weer aan en bleven aan... en toen ik na m'n tentamen de auto weer startte, kwam wederom het Emissie lampje erbij!!

Heb net met de garage gebeld en die zeggen: "Ja, het vervangen van die sensor zal wel zijn redenen hebben gehad... dus er moet iets anders aan de hand zijn"

Ik heb 158 euro betaald vorige week, voor die sensor... voor niks dus :?

Terug naar “Who are U?”