Tirex's.. "www.55mph.be"

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 okt 2008, 11:11

Carboni carboni!!! kom op met die foto's
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2008, 20:05

PEPI schreef:Damn ! Weer sjieke mods op komst ! 8) En vergeet die handvatjes niet he Mario !!

ze staan in bakorde.. :s (maar komt wel goed)

Mac Mini@ nog niets toegekomen he.. :P

ben gisteren is gaan informeren achter ALPINE instalatie.. (muziek)
schrok wel even van de prijs :s ( toch even over denken) :P

Gr.Mario
pieterdg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 okt 2008, 20:34

Rockford Fosgate ten zeerste aan te raden :wink:

En MTX zou nog een hoger niveau zijn
PEPI
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 okt 2008, 21:59

Je moet eerst weten welke richting je uitwil hé. Ga je voortdurend hard spelen of kies je voor de kwaliteit... Daar heb je verschillende merken voor. Ikzelf ga eerder voor de kwalitatieve sound van een goed gemasterde cd en dan speel ik die af door speakers van Focal of Scan Speak en dan met een degelijke versterking... Man man man je weet niet wat details er allemaal op zo'n plaatje staan zenne ! maar da's mijn mening hé :)
jbcola
Brugse zot

02 okt 2008, 17:41

Over welke prijs spreek je dan Peter?
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

02 okt 2008, 19:06

PEPI schreef:Je moet eerst weten welke richting je uitwil hé. Ga je voortdurend hard spelen of kies je voor de kwaliteit... Daar heb je verschillende merken voor. Ikzelf ga eerder voor de kwalitatieve sound van een goed gemasterde cd en dan speel ik die af door speakers van Focal of Scan Speak en dan met een degelijke versterking... Man man man je weet niet wat details er allemaal op zo'n plaatje staan zenne ! maar da's mijn mening hé :)
Ik deel je mening volkomen Pepi. Ben het er helemaal mee eens. Merken zoals Rockford is meer bedoeld voor leuk geluid en de decibel freaks. Geef mij maar een kwalitatief setje van MB Quart, Focal of Boston met een versterker van bijv. Hifonics.........en het is alsof je je CD voor de eerste keer hoort :mrgreen:
Shadow_Breaker
GPc-0001

03 okt 2008, 00:45

ik zou voor de Rockford instalatie gaan, is zelfs beter qua kwaliteit dan de MTX'en, zeker de nieuwe reeks van RF is super.
PEPI
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 okt 2008, 11:22

jbcola schreef:Over welke prijs spreek je dan Peter?
Dit hoeft niet steeds duurder te zijn dan de rest hoor ! Het is gewoon een keuze van de oortjes van het manneke... Ben vroeger wat bezig geweest met home hifi en dan bouw je een referentie op en bijgevolg streef je dan naar een soortgelijk geluid in je auto. Ik heb op het vorige autosalon in Brussel staan luisteren bij een setje van focal. Klonk heel goed, alles netjes en gedetailleerd en ben uit curieuziteit even de prijs gaan vragen en moest vaststellen dat het 'maar' 169 eurokes kostte !!! Akkoord niet alles is hier bij inbegrepen hé je hebt dan ook een versterker nodig en zoals het nu met onze nieuwelingen gesteld is heb je ook een deftige omzetter nodig om van het luidsprekerniveau te gaan naar een degelijke output die je dan kan gebruiken voor je versterker aan te sturen... Alpine heeft hier een lekker toestelletje voor op de markt gebracht nl. de PXE-H650 (of zoiets :oops: ) Dit toestel regelt werkelijk alles, van het uitgangssignaal en de time-alignment (d.i. een systeem waarbij de speakers virtueel op een zelfde afstand van de oren worden gebracht) tot zelfs de akoestische vervorming die het interieur van een auto nu eenmaal met zich meebrengt. Hiermee kan je dan aan de slag en er een versterker op aansluiten. Maar om nu even verder op je vraag terug te komen... Een goede composet van Focal kost (denk ik) ergens tussen de 400 en 500 euro. Neem een deftige sub en je komt aan een zelfde bedrag. Nu de versterker nog... Hier is ook veel keuze, maar neem er vooral een met een goede voeding. De Alpine module kost gelookf ik 499 euro... Ik heb ook nog Scan Speak vernoemd. Wel dat is een ander verhaal want dan moet je het filter nog zelf bouwen. Deze units koop je los en beginnen van zo'n 100 à 150 euro, maar de top of the bill kost zowat een slordige 300 per unit (dus 500 à 600 euro per kanaal). Maar wanneer je dit hoort, wil je niets anders meer ! Zeer veel fabrieksspeakers uit het high-end gamma van de home hifi producten gebruiken componenten van Scan Speak. Denk dan richting merken zoals Krell, Sonus Faber, ... en denk ook in prijzen (hou u vast !) van een speakersetje van 30000 euro en meer (neen hier staat geen nul teveel) Dit zijn echt de beste dingen die er momenteel op de markt zijn...Trouwens, Alpine heeft zo'n mega sjiek audioproduct nl. de 'F1 Status' en zij gebruiken ook speakers van Scan Speak... maar weerom met prijzen om mottig van te worden :? Grtz
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2008, 18:04

moet echt geen gebonk zijn!!!
ik wil zuiverheid en kwaliteit tevoorschijn toveren.. (en redelijk van prijs zijn) :wink:

PEPI@ jij kent er precies wel iets van.. :P

Gr.Mario
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2008, 18:34

nog een foto-ke van vorige week..

Afbeelding
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 okt 2008, 22:46

mario,

zie ik het nou goed is hij vies...

:mrgreen:

hahahahaha

gr ragnar
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2008, 22:54

tirex schreef:nog een foto-ke van vorige week..

Afbeelding
Van deze Mini nooit genoeg foto's 8)

Echt een dikke auto!!
MarkS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 okt 2008, 19:00

Als ik u was zou ik ook is gaan horen achter het merk Kicker...ik heb dat ook in de mini en is zeer aan te raden kwa prijs - kwaliteitverhouding :wink: !!

grtn
Addicted To CooperS
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2008, 19:55

Mac Mini schreef:mario,

zie ik het nou goed is hij vies...

:mrgreen:

hahahahaha

gr ragnar

Idd, daarom heb ik de Mini juist weeral gepoetst :wink: :P :D

Menno@ Thanks Dude

MarkS@ doe ik makker.. :wink:

Gr.Mario
Shadow_Breaker
GPc-0001

06 okt 2008, 21:22

MarkS schreef:Als ik u was zou ik ook is gaan horen achter het merk Kicker...ik heb dat ook in de mini en is zeer aan te raden kwa prijs - kwaliteitverhouding :wink: !!

grtn
Kicker kwaliteit :s
hun versterkers zijn echt niet goed, veel problemen mee gehad, (vind het ook beetje sjonnie achtig staan die woofers)
maar de setjes van RF spelen veel zuiverder (zeker de nieuwe punch reeks) misschien is het de moeite om nog 2 maand te wachten op de Power reeks van RF maar tot hiertoe heb ik nog geen ervaring gehad met de nieuwe power reeks.

Wat je ook kan doen is naar Focal gaan (voor de composet vooraan en de ovals achteraan) deze is qua geluids kwaliteit toch 1 van de beste, maar je betaalt er ook voor als je de extreem goede reeks neemt (alleen zou ik van hum woofers afblijven en van hun versterkers ook, (versterkers kunnen nogal warm lopen: 70graden) en de woofers zijn maar zwakjes, mss kan een Kicker woofer of een RF woofer dit echt afmaken maar alpine mag je ook niet vergeten (prijs is heel goed en hun digitale versterkers zijn super klein en heel goed, maar hun woofers geven dan weer mindere geluidskwaliteit maar wel leuke trillingen)

Als je een woofer zoekt ik heb er nog 1tje liggen: een Hertz 15 inch'ke ;) en voor een goed prijsje doe ik hem wel weg ;)

groetjes

Terug naar “Show your ride”