220pk, 330nm (ECU remap + Forge intercooler) -> initieel 350nm maar uit veiligheid maar wat laten downtunen...
Meer dan 300nm vanaf 2300 rpm!! Ding rijdt bijna zo snel als de 911! Het geluid daarentegen
_______________________
Movement is an end in itself
Nope, Belgische specialist in BMW, Power Plus Engineering. Remap op maat, na 3 runs en remaps hadden we vermogens- en koppelcurves naar mijn zin bereikt.
_______________________
Movement is an end in itself
@Raven,
ik heb haar vandaag nog even uitgebreid getest , maar heb geen dip tussen 5000 en 5500 rpm ; ik heb eigenlijk nergens een dip ; ze acceleert lineair als een kanon tot 6500 rpm (automaat is hierop afgeregeld). De accelaratie, trekkracht en geluid is fenomenaal!!
ROMY, ik neem aan dat je een dipje niet zou voelen in acceleratie, en al zeker minder met een automaat. Ik vind ook dat die getunede S van mij gaat als een speer. Desalniettemin zie je op de vermogensuitdraai een kleine powerdip ergens tussen 5000 en 5500 rpm, die je alleen voelt in 6e (dus wanneer je al erg snel rijdt). Volgens PowerPlus een resonantieprobleem dat dus alleen op te lossen is in de uitlaatlijn, hij kreeg dat dipje er niet helemaal uit bij het tunen.
Ben benieuwd naar de uitdraai van andere Clubman S'jes op de vermogensbanksessie in november.
_______________________
Movement is an end in itself
Heb jij eigelijk ooit je Cooper S Clubman al op de bank gezet om te weten hoeveel peekaa/koppel hij nu effectief heeft?
Ik ben daar wel benieuwd naar omdat het bij ons aardig is tegengeslagen...