Bijrijdersstoel

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Ri
Rini

19 okt 2008, 13:30

Romano,

De hendel kan 2 kanten op.
1 kant is voor het verstellen van de rugleuning, en 1 kant voor het instappen achterin (leuning naar voren + stoel verschuiven). Je hebt de hendel waarschijnlijk de verkeerde kant op gedaan, en dan klapt e rugleuning ineens naar voren omdat er geen tegendruk is want je zit er niet op.

Gr. Rini
Ri
Rini

19 okt 2008, 14:52

Oei, dan weet ik het ook niet meer. :?
Succes met de zoektocht naar de storing.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 okt 2008, 14:59

Ik ben nog geen gasveer tegengekomen in een Mini stoel.

Als de stoel niet meer naar voren gaat als de rugleuning naar voren wordt geklapt is je kabeltje kapot wat het stoelmechanisme ontgrendelt. De hele rails moet dan vervangen worden, materiaalkosten 125 Euro. Je stoel gaat dan nog wel naar voren met de stoelverstelhendel die onder de stoel zit.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

19 okt 2008, 18:35

Vreemd, zo'n gasveer heb ik niet. Maar misschien heb ik niet goed opgelet bij het demonteren van de sportstoelen.
Maar dan zal waarschijnlijk toch het kabeltje zijn gebroken, er zijn hier meerdere topics over op het forum.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 okt 2008, 19:21

Die gasveer zit vgl mij op elke ministoel die in hoogte verstelbaar is want hij zorgt ervoor dat de stoel makkelijke omhoog gaat als je erop/erin zit.
Mijn bijrijdersstoel functioneert ook niet helemaal fris meer maar kabeltje is (nog) niet kapot. Wat bij mij vaak helpt is de stoel helemaal naar achteren te zetten mbt de handel onder de stoel en vervolgens de rugleuning terug te klappen.
Wordt tijd voor Recaro's ......
jeroen210
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 okt 2008, 18:16

Che schreef:Die gasveer zit vgl mij op elke ministoel die in hoogte verstelbaar is want hij zorgt ervoor dat de stoel makkelijke omhoog gaat als je erop/erin zit.
Mijn bijrijdersstoel functioneert ook niet helemaal fris meer maar kabeltje is (nog) niet kapot. Wat bij mij vaak helpt is de stoel helemaal naar achteren te zetten mbt de handel onder de stoel en vervolgens de rugleuning terug te klappen.
Wordt tijd voor Recaro's ......
Iemand wel eens andere stoelen laten monteren dan alleen de JCW stoelen ??
De originele stoelen vind ik niet lekker zitten en ze zijn bovendien niet echt toonbeeld van degelijkheid.....

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”