welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten

Greetz BigD
Nee zonder dollen, ik zit maar wat te stangenmicdrive schreef:Wie ben ik?
Hoi ik ben Michael. Ik ben (nog) de gelukkige eigenaar van een Suzuki Alto uit 1991.(tot zover gaat het goed) Ik ben tevens webmaster en mede oprichter van de suzuki alto club (de voorpagina is offline voor groot onderhoud en nieuwe functionaliteiten).
Wat doe je hier dan? (goede vraag!)Ik hoop in de nabije toekomst een mini aan te schaffen. Een mini is toch een stuk comfortabeler dan een suzuki alto. Zeker als je alto verlaagd is (hier begint het fout te gaan). Ik hoop me hier te orienteren en alvast te integreren voordat ik een mini heb. Ik heb ondanks mijn liefde voor suzuki alto's altijd een zwak gehad voor mini's. Een alto is eigenlijk toch maar een vierkante lompe auto (goede opmerking). Je moet er dus zelf iets moois van maken.(Tja, is maar net waar je je geld aan kwijt wilt, de een neemt een vrouw, de ander knapt zijn Alto op)Over mijn huidige auto:
Ik heb de auto gekocht voor 1 krat bier. Het is zelf zo dat ik 24keer zoveel heb gegeven als de vraagprijs (vraagprijs was 1 biertje). Het was trouwens wel Hertog Jan.(hier gaat het fout)
Wat krijg je dan voor dat "geld"?
Een motorisch goed onderhoude suzuki, maar aan de buiten en binnenkant 1 grote puinzooi. Hij was letterlijk een paar jaar niet gewassen. Ik gok van binnen ook maanden niet schoongemaakt. Overal shag, chips, modder enz. De buitenkant zag er op het eerste gezicht slecht uit. Na 2 keer wassen bleek de auto rood te zijn en niet zwart.
Wat over de auto:
Kilometerstand: > 240.000 (ingereden dus)Voertuigsoort: Personenauto (op eigen risico, dat wel)Merk: SUZUKI DUH!!
Handelsbenaming: ALTO GL S9
Kleur(en): Rood
Brandstof: Benzine
Massa ledig voertuig: 605 kg (inclusief 4 passagiers, de hond en de wekelijkse boodschappen?)
Motor:
aantal cilinders: 3
kleppen per cilinder: 2
cilinderinhoud: 796 cm3
boring x slag: 68,5 x 72,0 mm
compressieverh.: 8,7:1
max. vermogen: 29 kW (39 pk) 5500tpm _/-o_ (trekpaardje)
max. koppel: 59 Nm 3000tpm (asfalt-tergend)brandstofsysteem: carburateur
klepbediening: ohc
turbo: nee
katalysator: ongeregeld
Prestaties
topsnelheid: 130 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 21,0 s (serieuze GTI killer)
verbruik binnen b.k.: - l/100km
verbruik buiten b.k.: - l/100km
verbruik gecombineerd: 6,4 l/100km
Ik kan nog even geen foto's plaatsen, want dit is mijn eerste post.
Onze sponsors